-
11. Data: 2010-03-06 11:07:10
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sat, 6 Mar 2010 10:36:30 +0100, cef napisał(a):
> A masz jakieś badania porównawcze jak to się
> ma do zużycia wynikajacego z większej liczby
> wykonanych obrotów przy "mniejszym" wg twojej teorii obciążeniu?
Z "rowerowego" punktu widzenia - jazda "siłowa", z małą kadencją
wykańcza szybciej kolana.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
12. Data: 2010-03-06 12:30:05
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-03-06 01:44:12 +0100, to <t...@a...xyz> said:
> Michał wrote:
>
>>> Znam dość sporo kierowców którzy 2000rpm przekraczają tylko jak im
>>> przełożenia brakuje na ostatnim biegu, a jazda pod górę przy obrotach
>>> takich że się silnik cały trzęsie uważają za zupełnie poprawną (w
>>> odróżnieniu od zarzynania silnika powyżej 2000rpm). Jeżdżą tak latami,
>>> silniki jakoś żyją.
>>
>> Ja też tak zazwyczaj jeżdżę.
>
> I co Ci to daje?
Jak to co?
Odpala na siedmiu tysiącach obrotów, grzeje silnik i w 10 sekund
później grna po szutrze pilnując, by nie przekroczyć 2 tysięcy obrotów.
(nie wiesz komu odpisujesz?)
--
Bydlę
-
13. Data: 2010-03-06 12:50:55
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: Brzezi <b...@g...com>
sob, 06 mar 2010 o 10:44 GMT, Katanka napisał(a):
> bratPit wrote:
>> Witajcie,
>> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
>> który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
>> najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
>> gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
>> V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
>> rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm,
>> pytanie do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim
>> obróci panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?
>
> Czy to faktycznie ma tak duzy wpływ na zuzycie silnika? 1400 obr to może
> przesada, ale ja lubię jeździć tak 1800-2000. Mam opracowane na 4 - 60km/h
> (zabudowany), na piątce 80km/h (u nas masa ograniczneń do 70), na 6 biegu
> 100km/h (nie zabudowany). Dodatkowo wtedy spalanie mam najniższe. Oczywiście
> jeśli trzeba dodać gazu, to redukcja jest potrzebna, ale podczas jednostajnej
> jazdy takie obroty utrzymuję najczęściej.
U mnie na 5 biegu(automat) przy predkosci 70kmh jest 1200rpm, automat
redukuje/albo odlacza lockup dopiero przy ok 1050rpm, czyli przy predkosci
ok 60kmh
2krpm to jest 120kmh...
3.0d
Pozdrawiam
Brzezi
-
14. Data: 2010-03-06 13:02:47
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
> Ojciec w podobnym stylu jeździ Partnerem 1.4 - przebieg trochę większy
> (~140k km), silnik żyje.
U nas w Partnerze 1.4 przebieg 260kkm i też jest OK.
--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]
marek [AT] microstock . pl
http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży
-
15. Data: 2010-03-06 14:58:04
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>
Some day 2010-03-05 22:22, some human being called *bratPit* claimed...
> Witajcie,
> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
> który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
> najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
> gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
> V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
> rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm, pytanie
> do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim obróci
> panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?
Silnik pewnie wytrzyma kolejne 110kkm, ale przy takiej jeździe spala
więcej, niż gdyby przed podjazdem zredukować do 3, 4 biegu i jechać z
obrotami zbliżonymi choć trochę do maksymalnego momentu obrotowego.
ps. podejrzewam, że kierowca, o którym piszesz nie stosuje też hamowania
silnikiem, tak jak do niedawna moi kumple, którzy twierdzili, że wyższe
obroty silnika(nawet bez gazu) == wyższe spalanie ;)
Pozdrawiam,
--
| | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet."
| | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~
| |__ v0.9 [ cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
|____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl
-
16. Data: 2010-03-06 15:43:03
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: "cef" <c...@i...pl>
MadMan wrote:
> Z "rowerowego" punktu widzenia - jazda "siłowa", z małą kadencją
> wykańcza szybciej kolana.
A przy dużych obrotach w ekstremalnych przypadkach
odkleja się skóra na piętach?
-
17. Data: 2010-03-06 16:04:54
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: Brzezi <b...@g...com>
sob, 06 mar 2010 o 16:04 GMT, Irokez napisał(a):
> Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:hmrsn4$7c0$1@inews.gazeta.pl...
>> Witajcie,
>> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą, który
>> przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG) najczęściej
>> wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min, gdyby to jeszcze
>> było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na V-tym biegu i
>> 1400obr/min, słowem rzeźnik,
>> rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm, pytanie do
>> znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim obróci panewki
>> na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?
>
> Ja jeżdze tak od 1000 do 2000obr.
> No przyspieszając lekko do 3k i zmieniam bieg.
> Jak chcę z kopyta ostro jechac dopiero daję do 4.. góra 4.5k obrotów i
> zmieniam bieg.
> Mam ponad 180tyś km iest ok.
U mnie wystarczy ze wcisne pedal gazu tak aby biegi autoamt zmienial przy
max 2500rpm, i to wystarczy zeby byc pierwszym za skrzyzowaniem i za
swiatlami...
Jak utrzymuje predkosc, to zeby miec wiecej niz 2000rpm, musialbym jechac
wiecej niz 120kmh
Pozdrawiam
Brzezi
-
18. Data: 2010-03-06 16:04:57
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hmrsn4$7c0$1@inews.gazeta.pl...
> Witajcie,
> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą, który
> przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG) najczęściej
> wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min, gdyby to jeszcze
> było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na V-tym biegu i
> 1400obr/min, słowem rzeźnik,
> rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm, pytanie do
> znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim obróci panewki
> na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?
Ja jeżdze tak od 1000 do 2000obr.
No przyspieszając lekko do 3k i zmieniam bieg.
Jak chcę z kopyta ostro jechac dopiero daję do 4.. góra 4.5k obrotów i
zmieniam bieg.
Mam ponad 180tyś km iest ok.
--
Irokez
AR 156 2.4JTD
-
19. Data: 2010-03-06 17:04:39
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sat, 6 Mar 2010 15:43:03 +0100, cef napisał(a):
>> Z "rowerowego" punktu widzenia - jazda "siłowa", z małą kadencją
>> wykańcza szybciej kolana.
>
> A przy dużych obrotach w ekstremalnych przypadkach
> odkleja się skóra na piętach?
Grzybicznych być może :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
20. Data: 2010-03-06 17:19:13
Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
Od: ALGI <a...@N...o2.pl>
Dnia Fri, 5 Mar 2010 22:22:42 +0100, bratPit napisał(a):
> Witajcie,
> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą, który
> przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG) najczęściej
> wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min, gdyby to jeszcze
> było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na V-tym biegu i
> 1400obr/min, słowem rzeźnik,
W Shanghaiu wszystcy taksiarze tak jeżdżą .. z tym że tam to Santany i
silniki VW.... 1200 obrotów i wjeżdża pod górę na elevated road....