  • 41. Data: 2017-02-23 14:55:30
    Temat: Re: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:58aee563$0$15198$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zdarza sie, ale to dosc kosztowny pomysl, chyba, ze sie kupilo za dolara.

    Tańszy niż kilkudziesięcioletnia wojna cenowa z konkurentem.

    > No skoro Opel przynosi straty ... po co kupowac, niech GM sam zamknie :-)

    Teraz jest właśnie dobry moment, bo Opel jako przynoszący straty jest nisko
    wyceniany.
    Fabryki nie zostaną zamknięte, bo na pewno dostaną kroplówkę od rządu
    Niemiec.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 42. Data: 2017-02-23 14:58:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    W dniu 23.02.2017 o 12:42, J.F. pisze:
    >Tytułowe PUGi.

    >Tym niemniej wcześniej im się warunki i upusty podobały.

    Jak pisales firma stala sie niemiecka, wiec nowy zarzad mogl lepsze
    znizki przyniesc.

    >Taa. Fabia:P

    A wczesniej byly 407 czy 107 ? :-)

    Moze po prostu umowa sie skonczyla, trzeba bylo cos nowego wylizac, i
    tym razem padlo na Fabie, bo cena dobra.

    >Wykonawca musiałbyc francuski, czy choćby "francuski".

    Czyli budowy francuskiego inwestora ?
    Bo na tych naszych budowach .. wykonawca, podwykonawca, podwykonawca
    podwykonawcy, a na koncu i tak Polacy i Ukraincy pracuja :-)

    >Betonu nie sprowadzali z Francji... ale coś za niespodzianka brali od
    >Lafarga;)

    Od kogos musieli, a tych cementowni nie mamy znow tak duzo :-)

    >To akurat praktycznie w całości (oprócz kabli elektrycznych).

    W jakim sensie "w calosci" - ze od Legranda ?

    >Hmmm. My byliśmy projektantami. I dostaliśmy po prostu przykaz "na
    >czym
    mamy się znać":P

    No popatrz, to nie wzieli francuskiej firmy do projektu ...
    Czy wlasnie wzieli, taka "francuska" z nazwy :-)

    >A ja myślałem że na tuszach od drukarek;)

    Chyba nie, skoro Niemczy ani Francuzi ich nie kreca :-)

    J.

  • 43. Data: 2017-02-23 15:14:17
    Od: p...@g...com

    --Zły nie był ale jednak HDI w/g mnie ma lepszą kulturę pracy

    ale porownywales mini van-y ? zafira jest glosna fakt jak przesiadlem sie do Mondeo
    bylo cicho ale potem wsiadlem do paska b7 i bylo jeszcze ciszej ... u mnie 1.9 cdti
    dobil 300 tkm a znajomy w Insignii dobija do 400 tkm i szczerze powiedziawszy z opla
    zostawilbym sobie tylko silnik :-)

  • 44. Data: 2017-02-23 15:29:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-02-22 o 17:09, AL pisze:
    > sprawa już w mediach oficjalnie od tygodnia, ale rozmowy widocznie już
    > trwają od jakiegoś czasu.
    > Dla niewtajemniczonych - GM i PSA od jakiegoś czasu już pracowało nad
    > wspólną płytą dla swoich aut - patrz np. C5 i Insignia

    Nie kupią - i GW i TVN podawali jakiś czas temu, że Francuzi nie będa u
    nas inwestować, bo się obrazili za Caracale.
    T.

  • 45. Data: 2017-02-23 15:37:47
    Od: p...@g...com

    --Zdarza sie, ale to dosc kosztowny pomysl, chyba, ze sie kupilo za
    dolara.

    2 miliardy

    --No skoro Opel przynosi straty ... po co kupowac, niech GM sam zamknie :-)

    straty Opla:

    ponad 800 mln w 2015
    ponad 250 mln w 2016
    czyli w 2017 moga byc na plusie ale pamietajmy ze niemiecki przemysl samochodowy (w
    tym i Opel) wisi na dieslu ktory jak wiemy jest trupem (poki co w USA) a taniej
    technologii dla e-aut brak wiec PSA pozostaje tylko benzyna i hybryda ...

  • 46. Data: 2017-02-23 16:49:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2017 o 14:58, J.F. pisze:

    > Jak pisales firma stala sie niemiecka, wiec nowy zarzad mogl lepsze
    > znizki przyniesc.

    No ale dlaczego Niemcy mieliby mieć lepsze warunki u Niemców, skoro
    narodowośc kapitału nie ma znaczenia? :P

    > Czyli budowy francuskiego inwestora ?

    No przecież piszę, że francuskiego.

    > Bo na tych naszych budowach .. wykonawca, podwykonawca, podwykonawca
    > podwykonawcy, a na koncu i tak Polacy i Ukraincy pracuja :-)

    A na tamtej to myślełeś, że co - Francuzi zbrojenia układali?

    > Od kogos musieli, a tych cementowni nie mamy znow tak duzo :-)

    Ogólnie z towarem nie ma problemu - masz kasę, towar się znajdzie. Ale
    im się zawswze jakoś tak francuski znajdował;)

    > W jakim sensie "w calosci" - ze od Legranda ?

    W sensie co się dało to francuskie. Tam jest więcej firm niż Legrand.

    A skąd wiesz, że nie wzięli? :P

    Shrek

  • 47. Data: 2017-02-23 17:11:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-02-2017 o 22:44, Bolko pisze:

    > Ja tylko chciałbym przypomnieć że jak był kryzys w branży.
    > To fiat ograniczył produkcję w Tychach żeby utrzymać produkcję
    > we Włoszech mimo że to tychy były bardziej produktywne.

    Ale my nie rozmawiamy o tym, że każdy preferuje swoje, bo to jest oczywiste.
    Rozmawiamy o tym, że gdzieś się zamknie cudze, więc po co robić sobie
    wrogów wszędzie, gdzie tylko się da?
    Przecież to czysta głupota.
    Nie każdy da się ustawić w roli chama wobec panów, a wielu stać żeby się
    mocno odwinąć.

    > A Antka wtedy nie było w rządzie.

    Ale fabryki Fiat nie zamknął.
    A teraz tak będzie.

  • 48. Data: 2017-02-23 17:13:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2017 o 13:38, J.F. pisze:

    > Zeby jeszcze tylko bylo wiadomo ktora jakie korzysci przyniesie :-)
    > Moze korzystne jest zadnych helikopterow nie kupowac,

    I tak już nie ma za co, bo kasa na helikoptery idzie na prywatną armię
    Maciory tzw. mięso armatnie.

  • 49. Data: 2017-02-23 17:16:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2017 o 09:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup

    A Opel to jakie ma porządne?
    Kumpel w 5 letnią Astrę 1.4T włożył przez ostatni rok ponad 10 tys zł.
    Zepsuło się dokładnie wszystko co mogło i co było drogie.
    Tzn. sprzęgło z dwumasą, turbina i parę pomniejszych drobiazgów.

    > Ale skad PSA ma tyle pieniedzy ...

    Z zamówień na nowego 3008, sam płaciłem i wiem że przepłaciłem, ale
    teraz wiem na co pójdzie ta kasa. ;-)

  • 50. Data: 2017-02-23 22:10:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 16:49:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > No ale dlaczego Niemcy mieliby mieć lepsze warunki u Niemców, skoro
    > narodowośc kapitału nie ma znaczenia? :P

    Bo sie np umieja lepiej targowac :-)

    Albo rozmawiaja z Niemcami, a nie z Polakami :-)

    > No przecież piszę, że francuskiego.

    "Francuzi na budowach" to mozna roznie rozumiec.

    > A na tamtej to myślełeś, że co - Francuzi zbrojenia układali?

    Wiec gdzies sie te "francuskie rozwiazania" konczyly :-)

    > A skąd wiesz, że nie wzięli? :P

    Bo o ile wiem to jeszcze nie mieszkasz we Francji :-)

    J.