  • 51. Data: 2017-02-23 22:28:11
    Temat: Re: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2017 o 22:10, J.F. pisze:

    > Bo sie np umieja lepiej targowac :-)

    Wtedy najlepsze warunki mieliby Żydzi:P

    > Albo rozmawiaja z Niemcami, a nie z Polakami :-)

    Jakże to tak - przecież kapitał nie ma narodowości:P

    > "Francuzi na budowach" to mozna roznie rozumiec.

    Francuski inwestor.

    > Wiec gdzies sie te "francuskie rozwiazania" konczyly :-)

    Mniej więcej tam, gdzie zaczyna się kwestia taniej siły roboczej. Żaden
    powód do dumy.

    > Bo o ile wiem to jeszcze nie mieszkasz we Francji :-)

    W Niemczech też nie. Pracę się zmienia, firmy zmieniają właścicieli...

    W zasadzie to niemożliwe jest, żeby Francuzi coś samodzielnie
    zaprojektowali w Polsce.

    Shrek

  • 52. Data: 2017-02-24 00:22:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Feb 2017 13:38:54 +0100, w
    <58aed7df$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Moze korzystne jest zadnych helikopterow nie kupowac,

    Rozumiem, że będziemy światu udowadniać, że rosyjskie Mi latają nawet zeżarte
    przez rdzę? :)

  • 53. Data: 2017-02-24 08:26:56
    Od: Bolko <s...@g...com>

    >airbus group do ziemi ciagnie wojskowy a400m
    mozesz rozwinac temat

  • 54. Data: 2017-02-24 08:29:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 15:14, p...@g...com pisze:
    > --Zły nie był ale jednak HDI w/g mnie ma lepszą kulturę pracy
    >
    > ale porownywales mini van-y ? zafira jest glosna fakt jak przesiadlem sie do Mondeo
    > bylo cicho ale potem wsiadlem do paska b7 i bylo jeszcze ciszej ... u mnie 1.9 cdti
    > dobil 300 tkm a znajomy w Insignii dobija do 400 tkm i szczerze powiedziawszy z
    opla zostawilbym sobie tylko silnik :-)

    No nie porównywałem vanów. Ale porównanie mam w autach takich:
    Miałem P307SW oraz żona miała P206 z 2,0HDI 90KM pod maską.
    Ja po P307SW przesiadłem się do Zafiry a teraz po Zafirze do C5 II (I
    FL) 2005r 2.0HDI 136KM.
    O ile w zafirze nie była jakoś głośno to w C5 jest cicho :)
    Ale sama kultura pracy silnika 1,9CDTi/JTD nie jest dla mnie fajna. HDI
    pracują jakby bardziej miękko.
    Żona z P206 przesiadła się do Xsary II 1,4HDI. I ten silnik to pracuje
    najfajniej. Jest cichy (no ale ma ori 160kkm nalotu)...

  • 55. Data: 2017-02-24 08:34:49
    Od: p...@g...com

    --mozesz rozwinac temat

    alez oczywiscie :-)
    http://lmgtfy.com/?q=a400m

  • 56. Data: 2017-02-24 08:40:31
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 15:14, p...@g...com pisze:
    szczerze powiedziawszy z opla zostawilbym sobie tylko silnik :-)

    No w Pugu 307 jakość wnętrza na zdecydowanie większym poziomie niż w
    Zafirce. C5 nie porównuje bo to Exclusive i jednak klasa wyżej.

    W ogóle Puga miałem 2002r i zero rdzy, zawieszenie fajne i do tego trwałe.
    Zafira 2006r, rdza na progu pod uszczelką drzwiową, tylna klapa na
    rancie, na podwoziu sporo rdzy było. DO tego wnętrze słabej jakości,
    trzeszczało non stop coś, zawieszenie twarde i nie trwałe...
    Wytrzymałem 1,5roku z nią i powróciłem do PSA.
    C5 to jest jednak to. Cisza, komfort...

    Jedna rzecz w Zafirce mi bardziej pasowała, to elastyczność silnika na
    niższych biegach.
    Niby tylko 120KM ale silnik 8v a auto wydaje mi się było bardziej zwinne
    od C5 która ma mocniejszy silnik 136KM ale 16v. Masa aut praktycznie
    identyczna (+-1600kg).
    Ale dzięki 16v C5'ka ma lepszą górę i elastyczność na 5-6 biegu
    fajniejszą a do tego Vmax większy ~200km/g a Zafira ~170km/h

  • 57. Data: 2017-02-24 08:40:56
    Od: p...@g...com

    --Ja po P307SW przesiadłem się do Zafiry a teraz po Zafirze do C5 II (I
    FL) 2005r 2.0HDI 136KM. O ile w zafirze nie była jakoś głośno to w C5 jest cicho

    to przeciez tez zmiana segmentu wiec srednio miarodajna,
    prawidlowe porownanie to:
    astra h kombi vs 307sw albo stara insignia (ew. nawet vectra) vs C5

    --Ale sama kultura pracy silnika 1,9CDTi/JTD nie jest dla mnie fajna. HDI
    pracują jakby bardziej miękko.

    jeden woli blondynki drugi brunetki

    P.

  • 58. Data: 2017-02-24 08:43:57
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 17:16, Cavallino pisze:

    > A Opel to jakie ma porządne?
    > Kumpel w 5 letnią Astrę 1.4T włożył przez ostatni rok ponad 10 tys zł.
    > Zepsuło się dokładnie wszystko co mogło i co było drogie.
    > Tzn. sprzęgło z dwumasą, turbina i parę pomniejszych drobiazgów.

    No na pewno lepsze niż 1,6THP, które było robione we współpracy z BMW.
    Choć teraz niby odeszli od tego połączenia i zrobili po swojemu silnik.
    Wszystko się okaże...

    > Z zamówień na nowego 3008, sam płaciłem i wiem że przepłaciłem, ale
    > teraz wiem na co pójdzie ta kasa. ;-)

    Przepłaciłeś, ale za to wygląda auto obłędnie...

  • 59. Data: 2017-02-24 08:53:17
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 08:40, p...@g...com pisze:
> [...]
    > astra h kombi vs 307sw albo stara insignia (ew. nawet vectra) vs C5
    >
    > --Ale sama kultura pracy silnika 1,9CDTi/JTD nie jest dla mnie fajna. HDI

    No o gustach się nie dyskutuje.

    Ale między P307SW a Zafirą nie ma jakiegoś dużego przeskoku w wielkości
    auta. Troszkę większy bagażnik i ciut wyższa jest Zafira. Ale miejsca na
    tylnej kanapie i na nogi mniej w Zafirze niż w P307SW (tam były 3 osobne
    fotele) i więcej miejsca na nogi.
    Żona jeździ na tylnej kanapie jeszcze (bo pilnuje małego krasnoludka) to
    w Zafirze prawie dotykała kolanami oparcia fotela kierowcy a w P307SW
    było tego miejsca sporo więcej. Sama mi to mówiła, że Zafira ciaśniejsza
    z tyłu.
    Jakimś tam wielkoludem nie jestem (186cm wzrostu) a lubię siedzieć
    bardziej wyprostowany w aucie i mam fotel wysoko ustawiony a oparcie
    bardziej pionowo i różnica jednak była w miejscu.

  • 60. Data: 2017-02-24 09:37:11
    Od: p...@g...com

[...]

    gabarytowo byc moze ale 307sw to wysokie kombi (opcja 7-osobowa) a zafira to mini van
    klasy scenika czy tourana

[...]

    zafira b jest wezsza (plyta z astry H) i dopiero c daje komfort dla pasazerow a 307sw
    byl przestronny to prawda, znajomy po przesiadce na golfa VI jest rozczarowany

    --Jakimś tam wielkoludem nie jestem (186cm wzrostu) a lubię siedzieć
    bardziej wyprostowany w aucie i mam fotel wysoko ustawiony a oparcie
    bardziej pionowo i różnica jednak była w miejscu.

    w zafirze siedzialo sie jak na stolku ale tak jest w kazdym mini vanie