  • 61. Data: 2010-09-13 19:02:13
    Temat: Re: [PROSBA] Krew
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-12 23:32, J.F. pisze:
    (...)
    > Tylko spojrz na to szerzej i syntetycznie - do czego sie to sprowadza
    > i co oznacza: stacje nie potrafia sobie zorganizowac marketingu i
    > przerzucaja na rodzine i przyjaciol poszkdowanych.

    Jeżeli dla Ciebie to jest spojrzenie szersze i syntetyczne, to ja
    naprawdę nie bardzo wiem jak na to odpowiedzieć, ponieważ już samo
    hasło 'marketing' brzmi delikatnie nie na miejscu - traktowanie krwi
    jako towaru uważam za grube nieporozumienie. Niemcy co prawda stosują
    również płatność za oddaną krew/osocze, ale poszczególnych dawców
    dość skutecznie pilnują, by nie stało się to źródłem zarobku itd.,
    ponieważ takie rzeczy kuszą raczej tylko element (potencjalnie
    zagrożony różnymi chorobami krwiopochodnymi, choć na część z nich
    są metody), a nie ludzie stanowiący zdecydowaną większość społeczeństwa.
    W Polsce z kolei można odliczyć za każdy litr oddanej krwi 130zł
    od dochodu (ale tylko honorowo). Co ciekawsze, w Polsce też jest
    możliwe odpłatne oddawanie krwi, ale nie znam realiów tego marginesu
    - podobno ~0,2% krwi jest w tej formie oddawanej. Płacą podobno
    tyle samo - ekwiwalent za litr krwi to te 130PLN.

    > No chyba ze haslo "potrzebna krew" dziala lepiej.

    http://www.blood.co.uk/
    "96% of us rely on the other 4% to give blood. Please don't leave it to
    someone else."

    Brzmi lepiej? Tyle, że w Polsce mamy poniżej 2% dawców - w zeszłym
    roku było ich podobno ~700 tysięcy. Nie wiem dokładnie jak to jest
    liczone, ale opieram się na danych podawanych przez stosowne
    instytucje. Podobno sytuacja się poprawia w związku akcjami
    promocyjnymi prowadzonymi przez PCK i stacje krwiodawstwa - czytaj
    było dużo gorzej.

    > A swoja droga to czemu sobie szpitale nie zorganizuja wlasnej zbiorki
    > krwi, skoro krew taka droga ?

    Szpitale? Wolne żarty - co szpitale miałyby niby robić z krwią pobraną
    od dawców? O ile nic się nie zmieniło, w Polsce jedyną instytucją
    uprawnioną do tego postępowania jest Narodowe Centrum Krwi
    http://www.nck.gov.pl/. Realizację fizyczną zapewniają Regionalne
    Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa
    http://www.nck.gov.pl/index.php?page=rckik.

  • 62. Data: 2010-09-13 19:18:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-13 17:00, kogutek pisze:
> [...]
    (...)

    > Jak zaniesiesz pieniądze do banku i za dwa lata je wypłacasz to dostajesz te
    > same banknoty co zaniosłeś czy inne?

    LOL - porównujesz krew do pieniędzy? Może zdeponuj swoje nasienie w
    Banku Nasienia i później poproś dla partnerki wypłatę w dowolnych
    'banknotach'? Inna sprawa, że jako dawca nasienia miałbyś szansę na
    dobry zarobek - jak Twoje walory zostałyby zaakceptowane, to miałbyś
    szansę nawet na 750PLN za seans. 4x w miesiącu to 3kPLN.
    Spróbuj:
    http://www.bank-nasienia.com/
    :)

  • 63. Data: 2010-09-13 20:51:54
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > dobry zarobek - jak Twoje walory zostałyby zaakceptowane, to miałbyś
    > szansę nawet na 750PLN za seans. 4x w miesiącu to 3kPLN.

    Jak nie ogarniasz tego co czytasz to pytaj. Wytłumaczę. Teraz jest tak samo.
    Nikt nie dostaje własnej krwi. Oddana wpada w jakąś czarną dziurę. A jak by była
    oddawana imiennie, na siebie. To oddałeś 10 lat temu 2 litry to masz w depozycie
    2 litry. Nie zużyjesz w czasie swojego życia jesteś honorowym krwiodawcą.
    Potrzebujesz więcej niż dwa litry to Ci pożyczą. Będzie z czego. Znajdź sobie w
    internecie wykres na którym przedstawiono ilu ludzi i w jakim wieku żyje w
    Polsce. Jak by co drugi oddał w ten sposób krew, dla siebie. To by krwi było do
    oporu. Nadwyżki można by eksportować żeby w razie kłopotów można było kupić za
    granicą. Dobrze by było jak byś nie oceniał innych względem siebie. Jak Ty
    możesz 4 razy w miesiącu to współczuję twojej żonie. Albo tobie, bo musisz mieć
    przez rogi problemy z wejściem do bramy.

  • 64. Data: 2010-09-13 21:34:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-13 20:51, kogutek pisze:
    (...)
    > Jak nie ogarniasz tego co czytasz to pytaj. Wytłumaczę. Teraz jest tak samo.

    Niczego mi tłumaczyć nie musisz, tym bardziej, że wypisujesz brednie.
    Jeszcze Ci ktoś w to uwierzy.

    > Nikt nie dostaje własnej krwi. Oddana wpada w jakąś czarną dziurę. A jak by była
    > oddawana imiennie, na siebie. To oddałeś 10 lat temu 2 litry to masz w depozycie
    > 2 litry.

    Krew w banku to nie jest prywatna własność, czy towar w gospodarce
    wolnorynkowej. Ciekawe co zrobisz z ludźmi, którzy nie mogą krwi oddać
    z różnych przyczyn.

    > Nie zużyjesz w czasie swojego życia jesteś honorowym krwiodawcą.
    > Potrzebujesz więcej niż dwa litry to Ci pożyczą. Będzie z czego.

    Pożyczanie krwi? Na procent, czy też chcesz lombard otworzyć? Może
    jeszcze sklasyfikujesz ludzi wg potencjalnych dawców i biorców?
    Pewnie musiałbyś jakiś przelicznik wartości przyjąć - AB+ będzie
    10x mniej warty niż 0-.

> [...]
    > Polsce. Jak by co drugi oddał w ten sposób krew, dla siebie. To by krwi było do

    Nikt Ci nie przeszkadza w promowaniu takich pomysłów. Na szczęście nikt
    przy zdrowych zmysłach nie pozwolił na takie mechanizmy obracania
    krwią, czy narządami.

    > Nadwyżki można by eksportować żeby w razie kłopotów można było kupić za
    > granicą.

    Z całą pewnością. Poczytaj trochę o grupach krwi, RH itd. oraz ich
    rozkładzie geograficznym.

    > Dobrze by było jak byś nie oceniał innych względem siebie. Jak Ty
    > możesz 4 razy w miesiącu to współczuję twojej żonie. Albo tobie, bo musisz mieć
    > przez rogi problemy z wejściem do bramy.

    To co napisałeś świadczy dokładnie o Twoim podejściu do
    zagadnienia/dyskusji i świadomości poruszanych tematów. W żadnym
    miejscu nie pisałem, że możesz 4 razy w miesiącu, ale jak widać nawet
    nie czytasz przytoczonych materiałów/linków, za to dokładnie wiesz
    co kto miał na myśli przed lekturą takowych. Wyjaśnię, że w ogóle
    mnie nie interesowało czy możesz i ile możesz, ale bank nasienia
    dopuszcza maksimum 4 sesje w miesiącu, więc Twoje możliwości ponad
    to są nieistotne z punktu widzenia zarobku na nasieniu. Skoro chcesz
    krew traktować jak pieniądze, to dostałeś alternatywę. Inna sprawa, że
    to też nie do końca była ironia, ponieważ nie ma nic złego, gdy
    mężczyzna w pewni sprawny/płodny 'deponuje' swoje nasienie w banku, by
    móc je później wykorzystać w sytuacji utraty płodności i chęci
    posiadania potomstwa.

  • 65. Data: 2010-09-14 00:37:08
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > mężczyzna w pewni sprawny/płodny 'deponuje' swoje nasienie w banku, by
    > móc je później wykorzystać w sytuacji utraty płodności i chęci

    Widać że bankiem spermy masz doświadczenia. Opisał byś jak tam jest i dlaczego
    pozwolili Ci tylko 4 razy w miesiącu. Mnie się nie przyda bo już się
    rozmnożyłem. Ale innym pewno tak.

  • 66. Data: 2010-09-14 07:06:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 12:54:23 +0200, Bartłomiej Kacprzak wrote:
    >Ty wez juz nie pisz glupot czlowieku, bo ktos pomysli, ze masz o tym jakies
    >pojecie.
    >Zeby szpital mial krew u siebie musi miec bank krwi, a jak sobie wyobrazasz
    >magazyn z potrzebna iloscia w szpitalu?

    piec lodowek zamiast jednej jak dzisiaj ?

    J.

  • 67. Data: 2010-09-14 07:40:43
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-14 00:37, kogutek pisze:
    (...)

    > Widać że bankiem spermy masz doświadczenia. Opisał byś jak tam jest i dlaczego
    > pozwolili Ci tylko 4 razy w miesiącu.

    Polska język, trudna język - tłumaczyć dalej nie będę. Szczegóły
    znajdziesz w załączonym linku. Jest tam też stosowne wyjaśnienie,
    że nie mi pozwolili, tylko takie są zasady.

    > Mnie się nie przyda bo już się rozmnożyłem. Ale innym pewno tak.

    Całe szczęście, że nie zostałeś dawcą. Jeszcze by ktoś nieświadomy
    z tego nasienia skorzystał i dopiero byłyby kłopoty...

  • 68. Data: 2010-09-14 07:59:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 19:02:13 +0200, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    >hasło 'marketing' brzmi delikatnie nie na miejscu - traktowanie krwi
    >jako towaru uważam za grube nieporozumienie.

    Ale sciagniecie honorowego dawcy do punktu pobierania to jak
    najbardziej marketing. I nie musi byc kosztowny, bo media tez traktuja
    sprawe honorowo. Tylko trzeba zrozumiec potrzeby klienta, tzn dostawcy
    :-)

    >http://www.blood.co.uk/
    >"96% of us rely on the other 4% to give blood. Please don't leave it to
    >someone else." Brzmi lepiej?

    Dla mnie zdecydowanie lepiej niz "potrzebna krew dla rannego, chetni
    (z dowolna grupa) zglosza sie do centrum krwiodawstwa i podadza
    nazwisko ..". Nie czuje sie oszukiwany.

    >Tyle, że w Polsce mamy poniżej 2% dawców

    Coz chcesz zalamal sie dotychczasowy model marketingu "po sniadaniu
    cala kompania zglosi sie na dobrowolne oddanie krwi".

    A swoja droga .. krwi u nas koniec koncow nie brakuje, wypadkow
    drogowych ponoc znacznie wiecej .. to co oni w tej Anglii z ta krwia
    robia ? Preparaty na eksport ?
    Czy lepiej miec 2% klientow, ale wiernych ?

    >Szpitale? Wolne żarty - co szpitale miałyby niby robić z krwią pobraną
    >od dawców?

    No jak to co ? Do lodowki, a potem w pacjenta.
    Albo oddac RCK, ale w drodze wymiany, po co placic :-P

    >O ile nic się nie zmieniło, w Polsce jedyną instytucją
    >uprawnioną do tego postępowania jest Narodowe Centrum Krwi

    Brzmi monopolistycznie :-)

    J.

  • 69. Data: 2010-09-14 08:55:03
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    > piec lodowek zamiast jednej jak dzisiaj ?
    I dla duzego szpitala piecdziesiat?
    To nie jest latwiej prowadzic jedna stacje krwiodawstwa?

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 70. Data: 2010-09-14 09:02:11
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-14 07:59, J.F. pisze:
    (...)
    > Ale sciagniecie honorowego dawcy do punktu pobierania to jak
    > najbardziej marketing.

    Nie, tutaj raczej można mówić tylko o promocji idei, a nie marketingu
    jako takim.
    (...)
    > Dla mnie zdecydowanie lepiej niz "potrzebna krew dla rannego, chetni
    > (z dowolna grupa) zglosza sie do centrum krwiodawstwa i podadza
    > nazwisko ..". Nie czuje sie oszukiwany.

    Jak możesz się czuć oszukiwany, skoro nie bierzesz w tym udziału?
    Zapytaj tych którzy oddali krew z deklaracją 'dla kogo' jak się czują.