  • 41. Data: 2010-03-24 10:56:01
    Temat: Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-24 00:02, nieuk pisze:

    > woj. podkarpackie technik elektronik ( po studiach bez dyplomu) 6-8 tys. na
    > ręke plus do dyspozycji auto z pełnym bakiem, komórka, komputer, lapotp.
    > Minus roboty to taki że nie mam możliwości urlopu dłuższego niż 10 dni
    > kalendarzowych jednorazowo.
    >
    > Nie kończyłem studiów celowo żeby czasem nie pójść drogą jaką nam konop
    > przedstawił.

    Wyjaśnij dokładniej co rozumiesz przez tę drogę. Bo na razie to jet
    początek drogi. Ma wiedzę i trochę umiejętności projektowania i szuka
    dla siebie pracy która dałaby mu doświadczenie a jednocześnie dała
    jakieś sensowne pieniądze na początek. Jak zdobędzie doświadczenie to on
    będzie stawiał warunki - czego mu życzę.
    Ty jesteś technikiem który jeździ po klientach i wymienia uszkodzone
    moduły w centralkach telefonicznych albo robi coś równie fascynującego.
    Tylko, że to jest robota za kwotę 3-4 a nie 6-8 kpln. Chyba, że robisz
    praktycznie za dwóch będąc praktycznie cały czas poza domem i nie mając
    życia prywatnego.
    Tak więc on ma przed sobą jakąś drogę a Ty stoisz w miejscu. Mimo że
    nabijasz tysiące kilometrów w służbowym aucie.

    MD

  • 42. Data: 2010-03-24 11:55:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Użytkownik "nieuk" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem elektronikiem, ale zatrudniania informatyka bez studiow na
    > _porzadnej_ uczelni unikam jak ognia. Elektronikowi bez studiow nie dalbym
    > zlecenia. Takie skrzywienie.

    Faktycznie skrzywienie, chyba dlatego, że jako nie elektronikowi trudno Ci
    ocenić umiejętności kandydata.
    Po pierwszym roku studiów byłem na praktyce w Radmorze. Specjalnie
    kombinowałem, aby gdy pierwszego dnia było rozdzielanie stanowisk załapać
    się (z kolegą z grupy) na "strojenie" (były 4 miejsca - po 2 w dwu
    komórkach) a nie na "produkcję" (chyba ze 20 miejsc).
    Drugiego dnia jak się kierownik naszej komórki dowiedział, że dostał
    praktykantów po pierwszym roku, a nie po trzecim (jak w poprzednim miesiącu)
    to zaczął biegać tu i tam aby to jakoś odkręcić. Z trudem udało się go
    przekonać, że będzie dobrze, ale po kolejnych 3..5 dniach już przyznał, że
    bijemy na głowę tych z poprzedniego miesiąca.
    P.G.

  • 43. Data: 2010-03-24 12:20:15
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Pomyśl o przyszłości: kupisz dom, zapuścisz korzenie, dzieci
    > pójdą do szkoły, narobisz sobie przyjaciół - firma Cię nie
    > będzie potrzebować albo tobie się znudzi i będziesz chciał
    > zmiany: jaka jest szansa znalezienia czegoś nowego w takiej
    > Jesionce pod Rzeszowem a jaka np. gdzieś pod Warszawą,
    > Londynem czy Chicago?

    Dokładnie! A w ogóle to pewnie dają umowę na okres próbny, na 3 miesiące
    i wynagrodzenie takie, że człowiek nie przeżyje za to ;)... są pewne
    firmy, raczej duże, którym ludzie potrafią zaufać i się przenieść... ale
    tak jak mówisz - zawsze łatwiej się przenieść do Warszawy czy innego
    dużego miasta, niż w miejsce, gdzie tych firm jest mało.
    Osobiście uważam, że Górny Śląsk jest potencjalnie dobrym miejscem -
    skupisko sporych miast, pomiędzy którymi można swobodnie podróżować...
    Jest mi wszystko jedno, czy praca będzie w Gliwicach, Zabrzu, Chorzowie,
    Bytomiu, Katowicach czy gdzieś jeszcze... Dlatego ciężko mi powiedzieć
    jaką musiałbym mieć motywację, żeby wyjechać gdzieś, gdzie te
    perspektywy są gorsze...
    Choć, jak mówią, lepszy wróbel w garści....

    Konop

  • 44. Data: 2010-03-24 12:24:56
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Błąd popełniłeś. Zamiast wyróżnienia zdobywać na studiach to trzeba było
    > doświadczenie zdobywać.

    No pisałem, że dyplom w firmie robiłem... pół roku praktyki to już coś,
    nie? Jasne, niektórzy mają więcej, ale u nich z wiedzą gorzej. Starałem
    się to połączyć.

    Za wiedzę, czy za umiejętności?

    Konop

  • 45. Data: 2010-03-24 13:08:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4ba9fda9$1@news.home.net.pl...

    > Faktycznie skrzywienie, chyba dlatego, że jako nie elektronikowi trudno Ci
    > ocenić umiejętności kandydata.

    Byc moze.

> [...]
    > się go przekonać, że będzie dobrze, ale po kolejnych 3..5 dniach już
    > przyznał, że bijemy na głowę tych z poprzedniego miesiąca.

    Ktos sie juz tu powolywal na microsoft - maja tam zasade, ze mniejszym
    ryzykiem jest stracic szanse na zatrudnienie supertalentu, niz zatrudnic
    kogos kto bedzie odbiegal ponizej okreslonej srednej. Pewne ("skrzywione")
    zasady maja za zadanie zblizyc sie do tego rodzaju sita.

  • 46. Data: 2010-03-24 13:19:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    > Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    > wiadomości news:hoadiv$isl$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Hm, niesmialo zauwaze, ze to na Slasku jest przemysl.

    Tam jest przemysł raczej ciężki, przetwórstwo surowców, a nie high-tech :-)
    Jeśli w ogóle o high-tech gdzieś w Polsce można mówić...

  • 47. Data: 2010-03-24 13:20:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    > Wszystko ok, jest jednak jedno ale... ten pierwszy ma szanse podlapac
    > klienta z bardzo duzymi wymaganiami, za ktorych realizacje zaplaci, ten
    > drugi nigdy. Ten drugi do konca swiata bedzie wyrobnikiem, pierwszy ma
    > szanse zostac artysta.

    A artysta, jak wiadomo, biedę klepie do śmierci...
    A potem się tylko potomni bogacą na jego dziełach :-)

  • 48. Data: 2010-03-24 13:31:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Nie jestem elektronikiem, ale zatrudniania informatyka bez studiow na
    > _porzadnej_ uczelni unikam jak ognia. Elektronikowi bez studiow nie dalbym

    Chyba muszę się zgodzić...
    Skończenie studiów technicznych dziś niewiele znaczy, znałem wielu
    baranów z dyplomem... Więc brak studiów u kogoś niestety wiele znaczy :-(
    Moim zdaniem warunkiem koniecznym aby być dobrym inż. konstruktorem
    to odpowiednie studia + koniecznie hobby/pasja z dziedziny jaką się
    studiowało. Bez tej pasji jest się teoretykiem bez jakiegokolwiek kontaktu
    z rzeczywistością... Z drugiej strony sama pasja bez dyplomu starcza zwykle
    aby być dobrym technikiem, ale technik a konstruktor to nie jest to samo.

  • 49. Data: 2010-03-24 14:25:32
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "entroper" napisał:

    > Przyświeca im taniość, taniość i jeszcze raz taniość. Wielkim
    > sprzymierzeńcem jest bieda i bezrobocie w regionie - dzięki temu
    > pracowników (w tym i inżynierów) będzie można trzymać krótko. Nie sądzę,
    > by zakład chciał kogokolwiek przyciągać. Okolica w pakiecie daje im za
    > prawie free zdesperowanych miejscowych i jakiś inżynier wracający na
    > tarczy z lepszego miasta też się znajdzie. Bardzo wątpię, by wabili kogoś
    > z daleka konkurencyjnymi zarobkami, ale nawet jeśli - i na pierwszy rzut
    > oka ich propozycja będzie wyglądała sensownie

    ha ha, a ja dostszegam dwa aspekty takich firm na zadupiach, czy są to plusy
    czy minusy to zależy od punktu widzenia, dla jednej strony to plus a dla
    drógiej minus:O)
    1.
    taka zadupiasta firma ogłasza nabór mamjąc jeleni jakąż złudną
    atrakcyjnością i ci jelenie jeżdżą ta to zadupie na drógi koniec krau na
    rozmowy (oczywiscie firma nie pokrywa kosztuf podruży:O), zataja przed
    jeleniami że rekrutacja jest wieloetapowa, wiec ci jelenie wydają masę kasy
    na to podróżowanie a pod koniec rekrutacji są tak spłukani że przyjmą każdą
    pracę za każde pieniądze:O)
    2.
    taki zadupiasty pracownik nie jest w stanie szukać innej lepszej pracy bo
    dotarcie z zadupia na rozmowę o pracę jest niemożliwe ze względu na czas
    dojazdu, albo na wysokie koszta, pszy jednoczesnych niskich zarobkach na
    zadupiu gdize jest wielkie bezrobocie:O)

  • 50. Data: 2010-03-24 14:54:09
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Hm, niesmialo zauwaze, ze to na Slasku jest przemysl.

    I co z tego? Przemysł nie oznacza _automatycznie_ atrakcyjnych ofert pracy
    dla inżynierów elektroników.

    e.