  • 11. Data: 2014-02-15 21:23:30
    Temat: Re: Odp: PCB - pomogę 2014.02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:ldobn2$4d6$1@dont-email.me...

    > Po prostu mnie to ciekawi. Sam często zlecam robotę płytek i wiem, że
    > "okazją" do zrobienia więcej płytek jest jak robisz *ten sam projekt*
    > płytki - wtedy zamiast 10 sztuk opłaca się zamówić 20, bo stałe koszta
    > (np. sito czy przygotowanie sprzętu pod test elektryczny) się rozpływają
    > na większą ilość sztuk. Nie widzę jednak jak "przy okazji" można
    > zrobić inną płytkę. Więc pytam bo mnie to ciekawi. Masz z tym problem?
    Chyba po egzaminie gimnazjalnym z matematyki reporter zadawał wychodzącym
    kilka pytań. Między innymi takie: Jedno jajko gotuje się na miękko 5 minut.
    Ile gotują się na miękko 2 jajka. Wielu bez zastanowienia odpowiadało, że
    10.

    Jedna płytka trawi się 20 minut. Ile trzeba czasu aby wytrawić dwie ?
    Przygotowanie stanowiska do trawienia płytek zajmuje 10 minut. Ile zajmuje
    czasu przygotowanie stanowiska do trawienia dwu płytek ?

    Nigdy przy okazji gotowania jednego jajka nie ugotowałeś też drugiego ?
    P.G.

  • 12. Data: 2014-02-15 22:15:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message

    > Można i przy okazji zrobić od razu 1000 płytek. Są nawet portale gdzie
    > wysyła się projekt płytki w konkretnym formacie pliku, jak się uzbiera
    > określona łączna powierzchnia to wtedy produkują i odsyłają za stosowną
    > opłatą. Adresów www nie pamiętam, gdzieś w Ameryce i Chinach trzeba
    > szukać.

    Wciąż nie wiemy na czym to polega że jest w tym zysk.

  • 13. Data: 2014-02-15 22:22:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > czasu przygotowanie stanowiska do trawienia dwu płytek ?
    >
    > Nigdy przy okazji gotowania jednego jajka nie ugotowałeś też drugiego ?

    Trawienie to tylko jeden fragment procesu "wykonam płytkę PCB"...
    Być może o trawienie chodzi - ja może jestem dziwny, ale mówiąc
    "płytka PCB" mam na myśli coś co nie tylko jest wytrawione ale
    ma też naniesioną po obu stronach soldermaskę conajmniej z jednej
    strony też napisy no i czymś ta goła warstwa miedzi po trawieniu jest
    zabezpieczona przed korozją (np. choćby warstwą cyny) aby się tydzień
    po trawieniu dało to jeszcze normalnie polutować bez klęcia w różnych
    językach świata.

    Zresztą jeśli nawet o samo trawienie Sylwestrowi chodzi, to ja pytałem
    autora tej oferty o fakty a nie innych ludzi o zgadywanki :-)

  • 14. Data: 2014-02-16 00:50:31
    Temat: Re: PCB - pomogę 2014.02
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-02-15 21:23, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Przygotowanie stanowiska do trawienia płytek zajmuje 10 minut. Ile
    > zajmuje czasu przygotowanie stanowiska do trawienia dwu płytek ?

    Tylko, że przy domowej technologii bez metalizacji otworów trudno mówić
    o projektach na najwyższym światowym poziomie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2014-02-16 07:53:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Tylko, że przy domowej technologii bez metalizacji otworów trudno mówić o
    > projektach na najwyższym światowym poziomie.

    :-)

  • 16. Data: 2014-02-16 11:02:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Zresztą jeśli nawet o samo trawienie Sylwestrowi chodzi, to ja pytałem
    > autora tej oferty o fakty a nie innych ludzi o zgadywanki :-)
    Sylwester zadał pytanie akurat w czasie gdy ja się od kilku dni
    zastanawiałem, czy nie zapytać, czy jest może ktoś z Gdańska, kto ma
    opanowany termotransfer i by nie zrobił "przy okazji" jednej płytki. Robię
    coś z synem "do szkoły", schemat dopiero powstaje, a jak powstanie to czasu
    na realizację będzie za mało aby czekać na płytkarnię (ma działać do końca
    lutego), no i z założenia ma być niskobudżetowe. Praca ma też być
    samodzielna. Założyłem, że wspólne z kimś, kto ma to opanowane, zrobienie
    płytki jest zdecydowanie bardziej samodzielną pracą niż zamówienie w
    płytkarni. Potrzeba jest ewidentnie jednorazowa - nie będę z tego powodu
    eksperymentował z termotransferem.
    Dlatego pytanie Sylwestra rozumiem zdecydowanie w kontekście tarmotransferu
    a nie w kontekście zamawiania płytki i mam podejrzenie, że jesteś jedyną
    osobą na grupie, która zrozumiała to jako propozycję wspólnego zamawiania
    płytek w płytkarni.
    P.G.

  • 17. Data: 2014-02-16 11:04:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, że przy domowej technologii bez metalizacji otworów trudno mówić o
    > projektach na najwyższym światowym poziomie.

    Musiałem gdzieś przegapić, że wątek dotyczy projektów na najwyższym
    światowym poziomie :(.
    P.G.

  • 18. Data: 2014-02-16 13:03:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-02-16 11:04, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Musiałem gdzieś przegapić, że wątek dotyczy projektów na najwyższym
    > światowym poziomie :(.
    > P.G.

    Dziesiąta linia w poście rozpoczynającym wątek :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2014-02-16 13:06:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dziesiąta linia w poście rozpoczynającym wątek :)

    Fakt.
    Jakoś czytając nie zakonotowałem, że to o tym dyskutujemy :).
    P.G.

  • 20. Data: 2014-02-16 18:51:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > podejrzenie, że jesteś jedyną osobą na grupie, która zrozumiała
    > to jako propozycję wspólnego zamawiania płytek w płytkarni.

    Nie zrozumiałem nic takiego :-) Po prostu zapytałem na czym ma
    polegać to "przy okazji". Jeśli faktycznie chodzi o termotranfer
    i wywoływanie/trawienie w kuwecie płytek amatorskich to wszystko
    jasne i wiadomo teraz o co chodzi.

    Szkoda tylko że zupełnie niewinne w swych intencjach pytanie
    spowodowało jakąś serię ataków od grupowiczów jak A.L.,
    jakieś zawstydzenie Sylwestra, jakieś dąsy i pląsy - skąd te nastroje?

    Przecież gdyby na moje pierwsze pytanie odpowiedział od razu
    że chodzi o termotransfer i pomoc w naświetleniu/wytrawieniu
    komuś płytki to byłoby wszystko jasne i bez niedomówień...

    Ech... jakoś tak jako Polacy wszyscy lubią się od razu brać za kudły :-(