  • 1. Data: 2011-05-23 07:54:08
    Temat: PC recovery card - jak to dziala
    Od: OkuczaWa <o...@v...pl>

    no np taki bajer

    http://allegro.pl/najlepsze-zabezpieczenie-pc-recove
    ry-card-v12-8-pl-i1607334811.html

    o co w tym chodzi?
    wycztlałem tylko, ze to bootuje sie komp jakby z karty sieciowej

  • 2. Data: 2011-05-23 08:09:47
    Temat: Re: PC recovery card - jak to dziala
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "OkuczaWa"
> [...]
    ery-card-v12-8-pl-i1607334811.html

    >o co w tym chodzi?
    >wycztlałem tylko, ze to bootuje sie komp jakby z karty sieciowej

    O ile dobrze pamiętam, tego typu rozwiązania traktują dysk jako snapshot
    tylko do odczytu, natomiast wszelkie zmiany zapisują w pamięci (czy też
    na wydzielonym kawałku dysku).
    Natomiast to konkretne rozwiązanie powaliło mnie. Albo chłopaki nie
    umieją czytać, albo nie wiem jako to nazwać.
    "Dlaczego defragmentacja dysku jest zalecana?
    Ponieważ karta Recovery Card wykorzystuje ostatnie sektory dysku
    twardego. Defragmentator dysków przesunie wszystkie pliki zajmujące te
    sektory, gdyby tak się nie stało byłyby one nadpisane przez kartę
    Recovery Card."

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 3. Data: 2011-05-23 09:39:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > twardego. Defragmentator dysków przesunie wszystkie pliki zajmujące te
    > sektory, gdyby tak się nie stało byłyby one nadpisane przez kartę

    Dokladnie - ze nie wspomne o innych kwiatkach z opisu:

    "Karta umożliwia ochronę komputera z 64-bitowa architektura procesorów.
    Dzięki temu zastosowaniu nasz komputer będzie działał jeszcze szybciej a
    Recovery Card skutecznie ochrania w nim cenne dane."

    "Po instalacji Recovery Card komputer pracuje szybko i efektywnie."

    ...czyli karta rowniez costam costam przyspiesza -
    - pewnie cos na wzor kartridza turbo do c64 :).

    PS
    Taka ochrone dysku przed zapisem mozna sobie zrobic bez takiej karty.

  • 4. Data: 2011-05-23 09:57:40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > PS
    > Taka ochrone dysku przed zapisem mozna sobie zrobic bez takiej karty.

    Dla XP jest
    http://www.microsoft.com/poland/protect/products/fam
    ily/steadystate.mspx
    Vista i win7 mają już wbudowaną ochronę przed zmianami. :-)

  • 5. Data: 2011-05-23 21:58:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Dla XP jest
    > http://www.microsoft.com/poland/protect/products/fam
    ily/steadystate.mspx
    > Vista i win7 mają już wbudowaną ochronę przed zmianami. :-)

    Dokladnie - z tym, ze chodzilo mi o cos bardziej hardkorowego,
    tzn. przerobienie xp pro na embedded:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Write_Filter
    :)