  • 21. Data: 2006-09-20 16:07:45
    Temat: Re: PARANOJA Z WP!
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    januszek napisał(a):

    > O tym bylo wlasnie w pierwszym poscie, ze ekipa z wp@ podnieca sie
    > zagadnieniami technicznymi na tyle, ze klienta swego maja generalnie
    > gleboko w d... znaczy w dev/null ;)
    >
    > j.

    W pewnym okresie swojej sciezki kariery admin czy to firmy "krzak 100
    userow" czy "wp z 3mln userow" - chce sie pomoc kazdemu i nie brakuje
    zapalu, z czasem to przechodzi - poniewaz zdajemy sobie sprawe ze gdyby
    do tego przyzwyczaic uzytkownikow, pisali by z kazda duperela typu
    "Komunikat Windows XP : Nastapil blad krytyczny - Skontaktuj sie z
    administratorem swojego komputera", to niestarczylo by czasu na
    odpisywanie na te maile, przez 8 godzin. I nalezaloby swoje obwiazki
    wykonywac po czasie pracy.
    Rownie dobrze mozna by zatrudnic sie na etacie z zakresu psychologii.
    Ew. samemu trafic do psychoanalityka.

    Nie zawsze jest sie w stanie pomoc ale warto chodz dwa slowa napisac -
    ew. skierowac na tok rozumowania.

    Co innego uslugi platne, co innego darmowe - tu sie nalezy liczyc ze
    zwykle wsparcia nie ma zadnego - gdyz nikt gwarancji takich nie daje.
    Wiec bez sensu sie bulwersowac, tylko zalozyc konto tam gdzie ew.
    support bedzie swiadczony - gdyz jest to wilczone w cene abonamentu.

    Oczywiscie latwiej wywalic rbla z filtrow w firmie krzak na 100 userow,
    niz takiej na 3mln z 15 mln maili dziennie, bo jesli w/w rbl ma nawet
    skutecznosc 1 % przy czym odsetek niezadowolonych klientow z tego powodu
    jest 0.00010 % to i tak oplaca sie z niego korzystac.

    Nie wnikajac oczywiscie w fakt na ktorym etapie powinny byc rble sprawdzane.

    Darek

  • 22. Data: 2006-09-20 21:14:04
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Zbigniew Kempczyński <Z...@n...pl> wrote:
    > Ja sądzę, że ich rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe. Jeśli
    > jakiś host znajduje się na blackliście to dlaczego przyjmować od niego
    > emaile?

    Chyba nie zrozumiałeś. Co to za serwer, który nie przyjmuje poczty
    od swoich własnych _zautoryzowanych_ użytkowników?

    Jak ktoś do RBL-a wrzuci całą Polskę (w pewnych miejscach zaczyna
    być, niestety, postrzegana jak Korea i Chiny), to WP przestanie
    przyjmować przez POP3/IMAP pocztę w ogóle, zostanie (chyba że też
    sprawdza RBL-e) webmail?

    To z jakiej racji sądzisz, że ich rozumowanie jest prawidłowe?

    p.

  • 23. Data: 2006-09-21 06:39:01
    Od: Zbigniew Kempczyński <Z...@N...pl>

    Użytkownik Piotr KUCHARSKI napisał:

    > Chyba nie zrozumiałeś. Co to za serwer, który nie przyjmuje poczty
    > od swoich własnych _zautoryzowanych_ użytkowników?

    Chyba do swoich co? Z tego co ja rozumiem z posta autora wątku to wp
    odrzuca maile z jego serwera do userów na wp (serwer ten jest na jakiejś
    blackliście).

    Zbigniew Kempczyński
    http://it.marton.pl/wegorz/
    =============================

  • 24. Data: 2006-09-21 08:13:48
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Ja sądzę, że ich rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe. Jeśli
    > jakiś host znajduje się na blackliście to dlaczego przyjmować od niego
    > emaile? Podejrzewam, że najwięcej mają do powiedzenia admini, którzy
    > wypuszczają ruch smtp klientów prywatnych klas pojedycznym adresem IP.

    a jak w/g Pana ma być?

    i od czego jest adres zgłoszeniowy do mnie jako administratora, żeby zgłosić
    ten fakt (logi mam)?

    jak dla mnie to jest bezprawie

  • 25. Data: 2006-09-21 08:34:55
    Od: Zbigniew Kempczyński <Z...@N...pl>

    Użytkownik Wojciech Puchar napisał:

    > a jak w/g Pana ma być?

    Tak jak napisałem wyżej. IMHO problemem internetu jest to, że wiele sieci
    prywatnych jest natowanych na jeden (kilka) adresów IP. Wystarczy, że ktoś
    ma jakiegoś robala/wirusa/trojana (niepotrzebne skreślić), porozsyła śmieci
    po świecie, ktoś to zgłosi i już się jest na RBL. I jak się tu dziwić innym
    adminom korzystającym z RBL, że odrzucają taką pocztę?

    > i od czego jest adres zgłoszeniowy do mnie jako administratora, żeby zgłosić
    > ten fakt (logi mam)?
    >
    > jak dla mnie to jest bezprawie

    Ja do tej pory zazwyczaj otrzymywałem logi z a...@t...pl. Jak na razie
    jedyne co mogę zrobić to poinformowanie klienta, że rozsyła śmieci (oczywiście
    kończy się to - Kto? Ja? Niemożliwe... Mam program antywirusowy taki i owaki
    i to na pewno nie jestem ja!) a jak to nie pomaga to blokuje mu 25 i mam go
    gdzieś. Co do sformuowania 'bezprawne' - hmm, trudno mi się wypowiedzieć,
    nie jestem prawnikiem. \
    Zbigniew Kempczyński
    http://it.marton.pl/wegorz/
    =============================

  • 26. Data: 2006-09-21 09:25:25
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 21 Sep 2006 08:39:01 +0200, Zbigniew Kempczyński
    <Z...@N...pl> wrote:

    > Chyba do swoich co?

    Od swoich również.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
    List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/

  • 27. Data: 2006-09-21 09:28:13
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Tak jak napisałem wyżej. IMHO problemem internetu jest to, że wiele sieci
    > prywatnych jest natowanych na jeden (kilka) adresów IP. Wystarczy, że ktoś

    to nie jest problem. problemem jest spam. a największym problemem jest
    pseudowalka z nim w wykonaniu takich habeasów itp. która walczy głównie z
    normalnymi administratorami a nie spamerami.

    > Ja do tej pory zazwyczaj otrzymywałem logi z a...@t...pl. Jak na razie

    też otrzymuje, w odpowiedzi informuje tpnet że wiem kto to zrobił i w razie
    czego udziele takiej informacji, a następnie informuje abonenta że takie coś
    robił i jest pod obserwacją przez jakiś czas. pomaga.

    i tak powinno się działać w walce ze spamerami.

    zresztą dokładnie wystarczy poczytać o Habeas. jak się płaci to się jest
    legitimate user i można spam słać :)

  • 28. Data: 2006-09-21 11:37:20
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Chyba do swoich co?

    OD! O tym pisał Robert, że ich kolejność filtrów jest do niczego.

    p.

  • 29. Data: 2006-09-21 11:42:36
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net> wrote:
    > a jak w/g Pana ma być?

    Tak, jak im się widzi.

    > jak dla mnie to jest bezprawie

    Nie, nie jest.

    p.

  • 30. Data: 2006-09-21 13:46:15
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Tak, jak im się widzi.

    > Nie, nie jest.

    w sumie to rzeczywiście każdy może co chce. wtedy rzeczywiście nie ma o czym
    dyskutować