  • 11. Data: 2006-09-20 12:08:50
    Temat: Re: PARANOJA Z WP!
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    [...]
    > Na www.openrbl.org sprawdzam swoj IP i jest czysty. Niestety wyslanie
    > poczty na wp skutkuje otrzymaniem komunikatu jak wyzej. Po pewnym czasie
    > poczta jednak dociera do adresata na wp. Moze oni zrobili tak specjalnie
    > to cale zamieszanie :)

    Chcieli dobrze (greylist), a wyszło jak zawsze? ;-)

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 12. Data: 2006-09-20 12:09:43
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Pełno jest takich postów na forach, listach etc. Co imho świadczy tylko
    > o tym, że poczty na @wp używać się nie powinno. Warto natomiast polecać
    > posiadanie tam konta komuś kogo bardzo, ale to bardzo się nie lubi ;)

    niestety całe mnóstwo ludzi mając nawet za darmo lepsze konta usilnie ma
    tam, a jak dostają Ci co mają u mnie zwroty, to oczywiście ja mam "zwaloną
    pocztę" a nie WP.

  • 13. Data: 2006-09-20 12:12:23
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > O tak. Np. nie obsługują uwierzytelnionych klientów, jeśli ich
    > komputery są w jakimś RBL-u? Może niech po prostu odetną swoje
    > maszyny pocztowe od sieci, problem spamu zniknie, jak ręką
    > odjął...
    >
    > r.
    najlepiej niech wszyscy w polsce i nie tylko mają poczte na WP, wtedy
    przynajmniej będzie łatwiej wszystkich inwigilować

  • 14. Data: 2006-09-20 12:12:47
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Co pokazali? Mail doszedl z ich serwera pierwszy raz ponizej 15 minut?

    o tak try later w logach u mnie to norma

  • 15. Data: 2006-09-20 12:18:49
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > poczty na wp skutkuje otrzymaniem komunikatu jak wyzej. Po pewnym czasie
    > poczta jednak dociera do adresata na wp. Moze oni zrobili tak specjalnie

    co ciekawe - moja poczta wysłana z tej samej domeny teraz doszła, wysłana od
    kogoś innego też, potem za jakiś czas znowu nie. na www.openrbl.org też nie
    ma.

    co do www.openrbl.org też nie ma - sprawdziłem przed chwilą.

  • 16. Data: 2006-09-20 12:26:06
    Od: Zbigniew Kempczyński <Z...@N...pl>

    Użytkownik Robert Rędziak napisał:

    > A ile aktywnych?

    > Tylko polityka ich przetwarzania leży...

    Ja sądzę, że ich rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe. Jeśli
    jakiś host znajduje się na blackliście to dlaczego przyjmować od niego
    emaile? Podejrzewam, że najwięcej mają do powiedzenia admini, którzy
    wypuszczają ruch smtp klientów prywatnych klas pojedycznym adresem IP.
    A potem mają pretensje, że ich poczta nie trafia tam gdzie wykorzystywane
    są blacklisty. Z drugiej strony jeśli wp zrobi błąd w filtrze to jest
    to odczuwalne przez sporą grupę użytkowników. Admin małego serwera pocztowego
    dostanie popalić od niewielkiej liczby osób, oni od sporej. Nie myli
    się jednak ten co nic nie robi. Ja czuję szacunek do wiedzy i tego co
    zrobiła ekipa z WP, skoro myślisz inaczej podejrzewam, że nie miałeś okazji
    zobaczyć tego co potrafią.
    Zbigniew Kempczyński
    http://it.marton.pl/wegorz/
    =============================

  • 17. Data: 2006-09-20 13:11:55
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

> [...]
    > się jednak ten co nic nie robi. Ja czuję szacunek do wiedzy i tego co
    > zrobiła ekipa z WP, skoro myślisz inaczej podejrzewam, że nie miałeś

    Ale to chore sprawdzac w RBLach IP nadawcy przed autoryzacja..

    A pozatym ja nie rozumiem czym ty sie tak podniecasz jesli chodzi o WP ?
    IMHO Chyba za bardzo podnieciles sie prezentacja, ja osobiscie
    wolal bym zobaczyc chociaz czesc tego co zrobila google na swoich skladakach
    :)

  • 18. Data: 2006-09-20 13:25:53
    Od: Zbigniew Kempczyński <Z...@N...pl>

    Użytkownik Radosław HORODNICZY napisał:

> [...]
    > IMHO Chyba za bardzo podnieciles sie prezentacja, ja osobiscie
    > wolal bym zobaczyc chociaz czesc tego co zrobila google na swoich

    Szanuję ludzi za ich wiedzę, z pewnością bywalcy UnixDays wiedzą o co chodzi.
    Bywałem na wielu konferencjach, na większości w 80% jest to zwała marketingowa.
    W przypadku UnixDays jest zupełnie odwrotnie. A to w sumie ekipa z WP organizuje.
    A ja się w sumie nie podniecam, jednak to co pokazali zaintrygowało mnie do
    sięgnięcia do narzędzi, których wcześniej nie używałem - np stap.
    Zbigniew Kempczyński
    http://it.marton.pl/wegorz/
    =============================

  • 19. Data: 2006-09-20 13:43:00
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 20 Sep 2006 14:26:06 +0200, Zbigniew Kempczyński
    <Z...@N...pl> wrote:

    > Ja sądzę, że ich rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe.

    Nie. Jesli mój klient przedstawił mi się i potwierdził swoją
    tożsamość, to powinienem go obsłużyć, nawet jeśli nadaje z
    Zimbabwe i przypadkiem znalazł się w spotRBL-u za naduzywanie
    tam-tamów. To jest mój klient, który mi za to płaci (czy to
    gotówką, czy czytając reklamy, którymi zawzięcie go raczę) i mam
    go obsłużyć.

    > Jeśli
    > jakiś host znajduje się na blackliście to dlaczego przyjmować od niego
    > emaile?

    Nie jakiś host, tylko maszyna, z której korzysta mój klient.
    Dopóki klient nie narozrabiał, nie mam podstaw, żeby go wyciąć.
    Jaki klient ma wpływ na to, czy jego adres jest w RBL-u, czy
    nie? Ma nie zostać obsłużony tylko dlatego, że siedzi za jednym
    NAT-em z jakimś tłukiem, albo dlatego, ze wylosował adres IP, z
    którego wcześniej jakiś pajac spamował? I ma jeszcze obrywać za
    listing w jakimś mocno mitycznym RBL-u o niezbyt jawnych
    zasadach działania?

    > Ja czuję szacunek do wiedzy i tego co
    > zrobiła ekipa z WP,

    A czuj sobie. Praktycznie od początku mojej pracy przy
    adminowaniu (a parę lat pracowałem przy róznych serwerach
    pocztowych, od takich, gdzie konta szły w setki, do takich,
    gdzie tych kont były dziesiątki tysięcy) WP gdzieś tam się
    przewijała. I przez te lata nie zapamiętałem ani jednego
    pozytywnego związanego z pojęciem ,,poczta WP''.

    > skoro myślisz inaczej podejrzewam, że nie miałeś okazji
    > zobaczyć tego co potrafią.

    A niech sobie wysyłają nawet różowego słonia na księżyc, szkoda
    tylko, że robią błędy w podstawowych założeniach.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
    List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/

  • 20. Data: 2006-09-20 14:38:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbigniew Kempczyński napisał(a):

    > A ja się w sumie nie podniecam, jednak to co pokazali zaintrygowało mnie do
    > sięgnięcia do narzędzi, których wcześniej nie używałem - np stap.

    O tym bylo wlasnie w pierwszym poscie, ze ekipa z wp@ podnieca sie
    zagadnieniami technicznymi na tyle, ze klienta swego maja generalnie
    gleboko w d... znaczy w dev/null ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.