-
1. Data: 2019-01-13 12:24:51
Temat: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Pszemol <P...@P...com>
2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu rzuca
teraz kodami błędu
P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
Oraz
P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator szlag
trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
-
2. Data: 2019-01-13 13:23:00
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
> 2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
>
> Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu
> rzuca teraz kodami błędu
Na czym ta naprawa polegała?
> P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
wygląda jak skopsana sonda
> P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
wokół układu tej pompy. Była demontowana?
> Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
>
> Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
> szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
3. Data: 2019-01-13 15:38:35
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Pszemol <P...@P...com>
PiteR <e...@f...pl> wrote:
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>> 2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
>>
>> Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu
>> rzuca teraz kodami błędu
>
> Na czym ta naprawa polegała?
Na wymianie przewodu (rury) prowadzącej powietrze z wylotu tej
pompy/dmuchawy do układu wydechowego.
Plastikowa rurka miała skopany zaczep przy silniku i za każdym razem po
założeniu jej do dziury wypadała jak tylko dmuchawa stworzyła tam ciśnienie
(ta pompa pracuje tylko na poczatku po odpaleniu calkiem zimnego silnika)..
Komputer rzucał wtedy kodami:
P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow
Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów.
Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 492 i 493 (nie było innych)
pojawiły się prawie natychmiast (w ten sam dzień) kody 159 i 2098 z tytułu
tego wątka.
>> P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
>
> wygląda jak skopsana sonda
Tak?
Miałem już P0154, ,,no activity detected".
Ale tu pisze ,,slow response".
No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 sondy :)
>> P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
>
> wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
> wokół układu tej pompy. Była demontowana?
Pompa jest umiejscowiona daleko od wydechu, przy zderzaku i błotniku i
doprowadza powietrze tą rurką karbowaną o której pisałem wyżej...
Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem jak tam
może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej spaliny pod
pozytywnym ciśnieniem?
No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu nigdy
nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank trzech
cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?
>> Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
>>
>> Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
>> szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
>
> Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.
Ok, syper bo tego sie balem :-)
-
4. Data: 2019-01-13 15:46:21
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Pszemol <P...@P...com>
PiteR <e...@f...pl> wrote:
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>> 2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
>>
>> Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu
>> rzuca teraz kodami błędu
>
> Na czym ta naprawa polegała?
Na wymianie przewodu (rury) prowadzącej powietrze z wylotu tej
pompy/dmuchawy do układu wydechowego. Plastikowa rurka miała skopany zaczep
przy silniku i za każdym razem po założeniu jej do dziury wypadała jak
tylko dmuchawa stworzyła tam ciśnienie (ta pompa pracuje tylko na poczatku
po odpaleniu calkiem zimnego silnika)..
Komputer rzucał wtedy kodami:
P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow
Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów.
Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 491 i 492 (nie było innych)
pojawiły się prawie natychmiast (w ten sam dzień) kody 159 i 2098 z tytułu
tego wątka.
>> P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
>
> wygląda jak skopsana sonda
Tak?
Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow response".
No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 sondy :)
>> P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
>
> wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
> wokół układu tej pompy. Była demontowana?
Pompa jest umiejscowiona daleko od wydechu, przy zderzaku i błotniku i
doprowadza powietrze tą rurką karbowaną o której pisałem wyżej...
Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem jak tam
może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej spaliny pod
pozytywnym ciśnieniem?
No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu nigdy
nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank trzech
cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?
>> Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
>>
>> Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
>> szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
>
> Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.
Ok, super bo tego sie balem że uszkodzony katalizator rzuca kodem 2098 :-)
-
5. Data: 2019-01-13 19:42:08
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>>> P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
>>
>> wygląda jak skopsana sonda
>
> Tak?
> Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow
> response"
komp zmienia dawke a odpowiedz niedostateczna
> No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4
> sondy :)
myślę że ta Post Catalyst sonda za katem (jeśli bank nie jest podany na
końcu błedu).
> Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem
> jak tam może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej
> spaliny pod pozytywnym ciśnieniem?
>
> No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu
> nigdy nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank
> trzech cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?
Czytałem o pękniętych kolektorach wydechowych (bo mi pękł) i podobno
już takie pęknięcie zmienia odczyt sondy. A podciśnienie wytwarzają
rozpędzone w wydechu gazy.
Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt
obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w
dolocie.
>>> Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
>>>
>>> Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
>>> szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
>>
>> Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.
>
> Ok, super bo tego sie balem że uszkodzony katalizator rzuca kodem
> 2098 :-)
Nie napisałem, że kat jest sprawny :)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
6. Data: 2019-01-14 01:27:18
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Pszemol <P...@P...com>
PiteR <e...@f...pl> wrote:
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>
>>>> P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
>>>
>>> wygląda jak skopsana sonda
>>
>> Tak?
>> Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow
>> response"
>
> komp zmienia dawke a odpowiedz niedostateczna
Kapuje, dzięki.
>> No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4
>> sondy :)
>
> myślę że ta Post Catalyst sonda za katem (jeśli bank nie jest podany na
> końcu błedu).
Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech?
>> Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem
>> jak tam może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej
>> spaliny pod pozytywnym ciśnieniem?
>>
>> No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu
>> nigdy nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank
>> trzech cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?
>
>
> Czytałem o pękniętych kolektorach wydechowych (bo mi pękł) i podobno
> już takie pęknięcie zmienia odczyt sondy. A podciśnienie wytwarzają
> rozpędzone w wydechu gazy.
A to dobry pomysł, o tym nie ponyślałem że przy zamkniętych zaworach będzie
bezwładność wylatujących spalin.
> Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt
> obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w
> dolocie.
Chyba trzeba zacząć od wymiany lambdy, nie?
>>>> Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
>>>>
>>>> Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
>>>> szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
>>>
>>> Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.
>>
>> Ok, super bo tego sie balem że uszkodzony katalizator rzuca kodem
>> 2098 :-)
>
> Nie napisałem, że kat jest sprawny :)
Nie napisales, ale napisales ze od niedzialajacej pompy sie nie psuje a
mialem wyrzuty sumienia ze zaniedbalem i popsulem przez ociaganie sie z
naprawa.
-
7. Data: 2019-01-14 02:05:03
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>> Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą
>> zbyt obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe
>> powietrze w dolocie.
>
> Chyba trzeba zacząć od wymiany lambdy, nie?
Jak masz oscyloskop to możesz ją popatrzeć czy faluje czy stoi itp.
Zasilanie zmierzyć. Podmienić na inną ze szrotu znowu popatrzeć.
Nie zawsze nowa znaczy dobra. No chyba że nowa z ASO.
>> Nie napisałem, że kat jest sprawny :)
>
> Nie napisales, ale napisales ze od niedzialajacej pompy sie nie
> psuje a mialem wyrzuty sumienia ze zaniedbalem i popsulem przez
> ociaganie sie z naprawa.
Internety pisza, że kat jak jest niesprawny ale szczelny to nie
powoduje różnicy w odczytach z sond przed i po.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
8. Data: 2019-01-14 09:14:27
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Mon, 14 Jan 2019 00:27:18 +0000, Pszemol wrote:
> Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech?
Jakoś od 2002 (EURO 3) muszą być dwie. Jedna przed, druga za
katalizatorem.
Mateusz
-
9. Data: 2019-01-14 19:37:56
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Pszemol <P...@P...com>
Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
> On Mon, 14 Jan 2019 00:27:18 +0000, Pszemol wrote:
>> Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech?
>
> Jakoś od 2002 (EURO 3) muszą być dwie. Jedna przed, druga za
> katalizatorem.
Tak, to jest jasne - dzięki - ale to jest V6 i myślałem że są dwa osobne
wydechy obsługujące po trzy cylindry każdy i dwa katalizatory...
Z całą pewnością są dwie "górne" sondy lambda zaraz przy silniku.
Nie pamiętam jednak co tam się dzieje dalej - ostatnio leżałem pod tym
autem w lecie 2017 jak walczyłem ze zmianą ATF.
-
10. Data: 2019-01-14 19:37:57
Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
Od: Pszemol <P...@P...com>
PiteR <e...@f...pl> wrote:
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>>> Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą
>>> zbyt obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe
>>> powietrze w dolocie.
>>
>> Chyba trzeba zacząć od wymiany lambdy, nie?
>
> Jak masz oscyloskop to możesz ją popatrzeć czy faluje czy stoi itp.
> Zasilanie zmierzyć. Podmienić na inną ze szrotu znowu popatrzeć.
> Nie zawsze nowa znaczy dobra. No chyba że nowa z ASO.
Chyba podmienie ze szrotu, bo patrzyć oscylem to trzeba wiedzieć na co się
patrzy :-) No i jeszcze trzeba dostać się do złącza, wiedzieć gdzie masa
itp :-))))
>>> Nie napisałem, że kat jest sprawny :)
>>
>> Nie napisales, ale napisales ze od niedzialajacej pompy sie nie
>> psuje a mialem wyrzuty sumienia ze zaniedbalem i popsulem przez
>> ociaganie sie z naprawa.
>
> Internety pisza, że kat jak jest niesprawny ale szczelny to nie
> powoduje różnicy w odczytach z sond przed i po.
Cool - dzięki!