eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyP0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litraRe: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
    Date: Sun, 13 Jan 2019 14:46:21 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 62
    Message-ID: <q1fivt$40r$1@dont-email.me>
    References: <q1f763$5gc$1@dont-email.me> <X...@l...net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 13 Jan 2019 14:46:21 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader01.eternal-september.org;
    posting-host="2ad56186cb581d5bbbd67e206e918293"; logging-data="4123";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+0+yvAk+baO8jpOFjW+DP1"
    User-Agent: NewsTap/5.3.3 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:iOSkZ+rQjdETaLfsXndIDrkIGd0= sha1:95X9fmTrM0W2dhWNuyhKzMWX70k=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648192
    [ ukryj nagłówki ]

    PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
    >
    >> 2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
    >>
    >> Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu
    >> rzuca teraz kodami błędu
    >
    > Na czym ta naprawa polegała?

    Na wymianie przewodu (rury) prowadzącej powietrze z wylotu tej
    pompy/dmuchawy do układu wydechowego. Plastikowa rurka miała skopany zaczep
    przy silniku i za każdym razem po założeniu jej do dziury wypadała jak
    tylko dmuchawa stworzyła tam ciśnienie (ta pompa pracuje tylko na poczatku
    po odpaleniu calkiem zimnego silnika)..

    Komputer rzucał wtedy kodami:

    P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow

    Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów.

    Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 491 i 492 (nie było innych)
    pojawiły się prawie natychmiast (w ten sam dzień) kody 159 i 2098 z tytułu
    tego wątka.

    >> P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response
    >
    > wygląda jak skopsana sonda

    Tak?
    Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow response".

    No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 sondy :)

    >> P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
    >
    > wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności
    > wokół układu tej pompy. Była demontowana?

    Pompa jest umiejscowiona daleko od wydechu, przy zderzaku i błotniku i
    doprowadza powietrze tą rurką karbowaną o której pisałem wyżej...

    Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem jak tam
    może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej spaliny pod
    pozytywnym ciśnieniem?

    No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu nigdy
    nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank trzech
    cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?

    >> Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie?
    >>
    >> Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator
    >> szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza?
    >
    > Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje.

    Ok, super bo tego sie balem że uszkodzony katalizator rzuca kodem 2098 :-)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: