  • 51. Data: 2022-03-10 13:33:11
    Temat: Re: P-13 bez A-7
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 12:59:26 +0100, ii wrote:

    > Za brak przeglądu też jest.

    A za brak OC?
    W taryfikatorze nie ma, a przynajmniej nie widzę.

    A za brak przeglądu/badań jest? Bo tez nie widzę, choć mówiło sie,
    ze wprowadzili.

    > No dwie, ale wydaje się, że jednak za różne rzeczy.

    W jakim sensie?
    Chyba, ze masz na mysli "przy sobie".

    > No, ale mandat to inna sprawa. Nie wiem, może należy się np połowa kary
    > jak już się mandat zapłaciło :-)

    A tu nalezy sie cala oplata na UFG.

    J.

  • 52. Data: 2022-03-10 21:25:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.03.2022 o 13:33, J.F pisze:

    > A za brak OC?
    > W taryfikatorze nie ma, a przynajmniej nie widzę.

    Ale, że zlikwidowali? Nie wierzę. Może to jest za "inne" przewinienia.

    > A za brak przeglądu/badań jest? Bo tez nie widzę, choć mówiło sie,
    > ze wprowadzili.

    "
    art. 94 par. 1: Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania
    lub strefie ruchu prowadzi pojazd mechaniczny, nie mając do tego
    uprawnienia, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny
    nie niższej niż 1500 złotych.

    art. 94 par. 2: Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze
    publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku
    dopuszczenia pojazdu do ruchu.
    "

    Nie ma tych przepisów?

    > W jakim sensie?
    > Chyba, ze masz na mysli "przy sobie".

    No właśnie w takim, że mandat jest za jeżdżenie nieubezpieczonym a kara
    UFG za nieubezpieczenie.

    > A tu nalezy sie cala oplata na UFG.

    No ale sugerujesz, że to są kary za to samo. To po otrzymaniu mandatu
    byłbyś już ukarany i byłby koniec tematu. Tyle, że jak wyżej, nie wydaje
    się by to było za to samo. No ale jakaś część wspólna jest.

  • 53. Data: 2022-03-11 13:29:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 21:25:09 +0100, ii wrote:

    > Ale, że zlikwidowali? Nie wierzę. Może to jest za "inne" przewinienia.

    IMO - wczeniej tez nie bylo.

> [...]
    >
    > art. 94 par. 2: Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze
    > publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku

    Sa, ale sprawdz co znaczy dopuszczony do ruchu.
    No i jesli grzywna sie nalezy, a w taryfikatorze nie ma,
    to mandatu wystawic nie mozna ...

    J.

  • 54. Data: 2022-03-15 10:38:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.03.2022 o 13:29, J.F pisze:

    > IMO - wczeniej tez nie bylo.

    A karali?

    > Sa, ale sprawdz co znaczy dopuszczony do ruchu.

    "
    Art. 71. Dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu
    1.
    Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego,
    ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki
    turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny ...
    "

    I co, kwestionujesz, że "pieczątka" w nim nieważna i można jeździć?

    > No i jesli grzywna sie nalezy, a w taryfikatorze nie ma,
    > to mandatu wystawic nie mozna ...

    Jest wskazanie na taryfikator w tych przepisach?

  • 55. Data: 2022-03-15 10:48:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Mar 2022 10:38:07 +0100, ii wrote:

> [...]
    > "
    >
    > I co, kwestionujesz, że "pieczątka" w nim nieważna i można jeździć?

    Sugeruje, ze pieczatka to jest "termin nastepnego badania" a nie
    waznosci DR czy dopuszczenia pojazdu do ruchu.

    > Jest wskazanie na taryfikator w tych przepisach?

    Bylo w innych - lista wykroczen, za ktore funkcjonariusz moze ukarac
    mandatem.
    A potem ponoc wciagneli w jedno.

    J.

  • 56. Data: 2022-04-04 13:01:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.03.2022 o 10:48, J.F pisze:

    > Sugeruje, ze pieczatka to jest "termin nastepnego badania" a nie
    > waznosci DR czy dopuszczenia pojazdu do ruchu.

    Czyli, że nieważna, że samo wydanie wystarczy. Ciekawa koncepcja i
    właściwie mogłoby tak być. Ale nie wiem jak jest z tą ważnością DR. Może
    go zatrzymują na poczekaniu i wtedy rodzi się autentyczny problem. I
    wtedy dopiero można wystawić mandat o ile ktoś jeździ. No i rodzi się
    pytanie czy wtedy jest obowiązek robienia badań czy może sobie stać.