  • 1. Data: 2022-02-28 09:44:55
    Temat: Przejazd na żółtym
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Dostał ktoś z Was mandat za przejechanie na żółtym świetle? I jak to w
    praktyce wygląda od strony prawnej?

  • 2. Data: 2022-02-28 13:55:16
    Temat: Re: Przejazd na żółtym
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.02.2022 o 09:44, trybun pisze:

    > Dostał ktoś z Was mandat za przejechanie na żółtym świetle? I jak to w
    > praktyce wygląda od strony prawnej?

    Brak podstawy prawnej do karania. Ale jak się zderzysz to będzie.

  • 3. Data: 2022-03-01 10:10:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2022-02-28 o 09:44, trybun pisze:

    > Dostał ktoś z Was mandat za przejechanie na żółtym świetle? I jak to w
    > praktyce wygląda od strony prawnej?

    Od strony prawnej, to światło żółte zabrania przecież wjazdu za
    sygnalizator. Nie wiesz tego?
    Czy może (jak prawie wszyscy kierowcy w Polsce) jesteś przekonany, że
    światło żółte to takie dziwne zielone?

    Skoro światło żółte oznacza "stój", to możesz zostać ukarany za
    przejechanie "na żółtym". Służby porządkowe mogą odstąpić od ukarania,
    jeśli żółte zaświeciło się tuż przed wjazdem za sygnalizator.

    To wszystko jest zawarte w prawie o ruchu drogowym. Poczytaj, poznaj,
    może się kiedyś przydać...

    --
    -
    Akarm

  • 4. Data: 2022-03-01 10:32:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2022 10:10:26 +0100, Akarm napisał(a):

> [...]
    > jeśli żółte zaświeciło się tuż przed wjazdem za sygnalizator.
    >
    > To wszystko jest zawarte w prawie o ruchu drogowym. Poczytaj, poznaj,

    Nie ustawa, tylko rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych

    § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
    1) sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator;
    2) sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili
    zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko
    sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego
    hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie,
    że za chwilę zapali się sygnał czerwony;
    3) sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator;
    4) sygnały czerwony i żółty, nadawane jednocześnie - zakaz wjazdu za
    sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za
    chwilę zapali się sygnał zielony

    Więc bez nagrania ciężko cokolwiek przeanalizować, a tym bardziej uznać za
    wykroczenie.
    Ponadto brak definicji "gwałtownego hamowania" - w samochodach brak
    czarnych skrzynek z zapisem przeciążeń ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-03-01 11:01:47
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.02.2022 o 13:55, ii pisze:

    > Brak podstawy prawnej do karania. Ale jak się zderzysz to będzie.

    Jak to "jak się zderzysz", -  to jednak niewolno?

  • 6. Data: 2022-03-01 11:02:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.03.2022 o 10:10, Akarm pisze:

> [...]
    > jeśli żółte zaświeciło się tuż przed wjazdem za sygnalizator.
    >
    > To wszystko jest zawarte w prawie o ruchu drogowym. Poczytaj, poznaj,

    Znajomy dostał propozycję mandatu za przejazd na żółtym, mandatu nie
    przyjął, sprawa podobno ma trafić do sądu.  Wspólnie się zastanawialiśmy
    nad tym przepisem i możliwością wyroku skazującego, ale ostatecznych
    wniosków nie ma. Przepis jest diabelsko niejasny i trudny do
    zinterpretowania.   Możesz wjeżdżać i nie możesz wjeżdżać. Gdy
    zahamujesz gwałtownie przed żółtym światłem  to definicja jest jasna -
    grozi za to mandat. Natomiast przy przejeżdżaniu to już istna partyzantka.

    Stąd pytanie czy ktoś z grupowiczów został za takie zdarzenia ukarany.

  • 7. Data: 2022-03-01 11:19:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/03/2022 10:02, trybun wrote:

> [...]
    > grozi za to mandat. Natomiast przy przejeżdżaniu to już istna partyzantka.
    >
    > Stąd pytanie czy ktoś z grupowiczów został za takie zdarzenia ukarany.

    Kiedys dawno temu gdy mialem PJ rok albo dwa to gwaltownie zahamowalem
    na pomaranczowym... i wjechala we mnie ciezarowka. Chlop mial pretensje,
    ze zahamamowalem na zielonym. Przyjechala policja, dostal mandat. Od
    tamtej pory zawsze najpierw patrze w lusterko i jak cos za mna jedzie to
    przejezdzam na pomaranczowym, a jak nie i nie wymaga to gwaltownego
    hamowania to sie zatrzymuje. Najelpiej miec w samochodzie przednia i
    tylnia kamere i jak trafisz na jakiegos policyjnego debila to isc z tym
    do sadu. Chociaz pewnie jak sie dowie, ze masz dwie kamery to sam odstapi.

  • 8. Data: 2022-03-01 12:19:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.03.2022 o 11:01, trybun pisze:
    > Jak to "jak się zderzysz", -  to jednak niewolno?

    Zderzać się nie wolno, nawet na zielonym.

  • 9. Data: 2022-03-01 12:27:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Tuesday, March 1, 2022, 10:10:26 AM, you wrote:

    [...]

    > To wszystko jest zawarte w prawie o ruchu drogowym. Poczytaj, poznaj,
    > może się kiedyś przydać...

    Chyba jednak nie przeczytałeś...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-03-02 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik trybun M...@j...cb ...

> [...]
    > przy przejeżdżaniu to już istna partyzantka.
    >
    > Stąd pytanie czy ktoś z grupowiczów został za takie zdarzenia

    Jezeli dostał z kamery to bedzie wiedział ile sekund wczesniej zapaliło
    sie zołte. Jak sekunda to pewnie sie wybroni ale jak 2-3...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia