-
21. Data: 2010-06-04 10:18:01
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
kogutek pisze:
> Mogę ci napisać co zaszkodziło. Dokręcałeś koła w ten sposób że najpierw mocno
> ręką a potem tak delikatnie nogą. Ze 25 kilogramometrow jest wtedy. Zamiast 8 -
> 10. Jak nie Ty przykręcałeś to wulkanizator popsuł. Mają klucze pneumatyczne
> nastawione na maksimum, żeby każdą śrubę odkręcić. I przy przykręcaniu też jadą
> na maxa. Feldze niedużo potrzeba żeby się odkształciła. Popatrz na felgę z
> zapasu. Tam gdzie jest otwór na śrubę felga nie dotyka do tarczy albo bębna.
> Jest pusta przestrzeń. Felga jest zrobiona z cienkiej blachy. 2 -2,5 mm
> grubości. Jak się wciśnie część z otworem to jak byś nie przykręcił to i tak
> będzie za słabo. felga zaczyna się przemieszczać i rozwala otwory. Dlatego nie
> mogłeś wycentrować. A teraz z pierścieniami, pomimo że będziesz skakał po kluczu
> to i tak jest za słabo przykręcone. Już Ci lepiej?
Wszystko prawda - poza ostatnim akapitem... z pierścieniami może być spoko :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
22. Data: 2010-06-04 10:55:25
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 04 Jun 2010 09:33:52 +0200, krzysiek82 wrote:
>CUT pisze:
> > Jest nakrętka ze stożkiem.
>Ja mam nakrętkę, że stożkiem z wybitymi pierścieniami tłukło jak
>szalone, po założeniu nowych przestało, przestańcie więc rozpowiadać
>głupoty, że pierścienie nie są potrzebne. Tu chodzi o bezpieczeństwo,
>felga musi być dobrze osadzona na pieście !!!!
Przeciez pisalem wyraznie - Dacia, wyprodukowana wczesniej w milionach
sztuk jako Renault 12 w ogole nie miala centralnego otworu.
I tylko 3 sruby. I kola jej nie odpadaly.
J.
-
23. Data: 2010-06-04 11:15:38
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "CUT"
>
> Czy dla samochodu którym jeździ się max 80km/h można założyć felgę o
> większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
> rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko
> otwór centrujący nie pasi.
http://www.felgi.pl/informacje/v/257/1363/srednica_p
iasty__otwor_centralny_felgi_oraz_pierscienie_centru
jace.htmlx
ale nie wiem ile w tym prawdy ;-)
-
24. Data: 2010-06-04 11:18:58
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
> http://www.felgi.pl/informacje/v/257/1363/srednica_p
iasty__otwor_centralny_felgi_oraz_pierscienie_centru
jace.htmlx
>
> ale nie wiem ile w tym prawdy ;-)
i jeszcze cytat:
"Otwór centralny (inaczej otwór środkowy lub naba)
Parametr opisujący wielkość otworu w feldze podawany w milimetrach.
Otwór centralny w feldze stalowej musi być bezwzględnie dopasowany swoim
rozmiarem do kołnierza piasty koła, gdyż tylko w taki sposób będzie
zapewnione odpowiednie przenoszenie obciążeń. Śruby lub nakrętki
montażowe mają jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na piaście"
ze strony
http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stal
owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html
-
25. Data: 2010-06-04 12:19:04
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Przemysław Czaja pisze:
>
>> http://www.felgi.pl/informacje/v/257/1363/srednica_p
iasty__otwor_centralny_felgi_oraz_pierscienie_centru
jace.htmlx
>>
>>
>> ale nie wiem ile w tym prawdy ;-)
>
> i jeszcze cytat:
>
> "Otwór centralny (inaczej otwór środkowy lub naba)
> Parametr opisujący wielkość otworu w feldze podawany w milimetrach.
> Otwór centralny w feldze stalowej musi być bezwzględnie dopasowany swoim
> rozmiarem do kołnierza piasty koła, gdyż tylko w taki sposób będzie
> zapewnione odpowiednie przenoszenie obciążeń. Śruby lub nakrętki
> montażowe mają jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na piaście"
Taaa, i siły poprzeczne działające na koło przeniesie na piastę taki plastikowy
pierścionek, jak te na pierwszym linku :)
Ja mogę uwierzyć w to że wstępne pozycjonowanie za pomocą plastikowego pierścionka
może być dokładniejsze niż tylko na śrubach, ale prędzej mi tu kaktus, niż uwierzę
że coś takiego przeniesie jakiekolwiek znaczące obciążenia...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
26. Data: 2010-06-04 13:39:17
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: Miecio <m...@w...pl>
W dniu 2010-06-03 22:57, CUT pisze:
> W dniu 2010-06-03 22:33, CUT pisze:
>> Witam,
>>
>> Mam samochód z 85r. Ma on nietypowy otwór centrujący. Szukam do niego
>> felg od kilku lat.
>>
>> Czy dla samochodu którym jeździ się max 80km/h można założyć felgę o
>> większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
>> rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór
>> centrujący nie pasi.
>
> Znalazłem kiedyś info może ktoś zrozumie o co chodzi:
>
>
> Wheels made for 5x4.5" lug patterns are NOT hub-centric. Rangers are
> using lug centric wheels.
Na grupie londyńczyków przetłumaczono to tak:
"felgi z otworami 5x4.5" nie są centrowane otworem centralnym. Modele
Ford Ranger używają śrub stożkowych do prawidłowego ustawienia felgi na
piaście. "
-
27. Data: 2010-06-04 13:40:11
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 3 Cze, 22:33, CUT <C...@C...pl> wrote:
> Witam,
>
> Mam samochód z 85r. Ma on nietypowy otwór centrujący. Szukam do niego
> felg od kilku lat.
>
> Czy dla samochodu którym jeździ się max 80km/h można założyć felgę o
> większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
> rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór
> centrujący nie pasi.
Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale kiedyś były na allegro dostępne
pierścienie centrujące.
Jeden ze sprzedających robił pod wymiar.
Ja kiedyś kupiłem od tego gościa: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3766191
I działały :)
Pzdr.
Jacek
-
28. Data: 2010-06-04 13:47:00
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Przemys�aw Czaja pisze:
> >
> >>
http://www.felgi.pl/informacje/v/257/1363/srednica_p
iasty__otwor_centralny_felgi_oraz_pierscienie_centru
jace.htmlx
> >>
> >>
> >> ale nie wiem ile w tym prawdy ;-)
> >
> > i jeszcze cytat:
> >
> > "Otwór centralny (inaczej otwór �rodkowy lub naba)
> > Parametr opisuj�cy wielko�� otworu w feldze podawany w
milimetrach.
> > Otwór centralny w feldze stalowej musi by� bezwzgl�dnie
dopasowany swoim
> > rozmiarem do ko�nierza piasty ko�a, gdyş tylko w taki sposób
b�dzie
> > zapewnione odpowiednie przenoszenie obci�şe�. �ruby lub
nakr�tki
> > montaşowe maj� jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na
pia�cie"
>
> Taaa, i si�y poprzeczne dzia�aj�ce na ko�o
przeniesie na piast� taki
plastikowy
> pier�cionek, jak te na pierwszym linku :)
> Ja mog� uwierzy� w to şe wst�pne pozycjonowanie za
pomoc� plastikowego
pier�cionka
> moşe by� dok�adniejsze niş tylko na �rubach, ale
pr�dzej mi tu kaktus,
niş uwierz�
> şe co� takiego przeniesie jakiekolwiek znacz�ce
obci�şenia...
>
> --
> Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog� by� niepowaşne,
> z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada� w
cz��ci
> gts /kropka/ pl | lub ca�o�ci pogl�dom ich Autora.
Handel istnieje tylko dlatego ze co 37 sekund rodzi się frajer. Taki plastikowy
dinks dający się odkształcić w ręku jest doskonałym towarem dla 37 sekundowców.
Poprzednik uwierzył w cudowną moc polietylenu albo polipropylenu. Uwierzył. I o
to chodzi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
29. Data: 2010-06-04 15:11:26
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kogutek"
> Handel istnieje tylko dlatego ze co 37 sekund rodzi się frajer. Taki
> plastikowy
> dinks dający się odkształcić w ręku jest doskonałym towarem dla 37
> sekundowców.
> Poprzednik uwierzył w cudowną moc polietylenu albo polipropylenu.
> Uwierzył. I o
> to chodzi.
Hehe - moja wiara nie ma tu nic do rzeczy - zapodałem tylko to co
znalazłem - każdy wyciąga wnioski jakie chce. Od siebie dodam tylko, że
przyszło mi kiedyś wymieniać tuleje górnego wachacza w Nissanie P10 (w/g
nissana nierozbieralne - haha) i wyobraź sobie wkładki (nie wiem czy to
fachowa nazwa) były z polietylenu czy tam z tego drugiego o którym
napisałeś ;-)
-
30. Data: 2010-06-04 16:33:47
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "kogutek"
>
>> Handel istnieje tylko dlatego ze co 37 sekund rodzi się frajer. Taki
>> plastikowy
>> dinks dający się odkształcić w ręku jest doskonałym towarem dla 37
>> sekundowców.
>> Poprzednik uwierzył w cudowną moc polietylenu albo polipropylenu.
>> Uwierzył. I o
>> to chodzi.
>
> Hehe - moja wiara nie ma tu nic do rzeczy - zapodałem tylko to co
> znalazłem - każdy wyciąga wnioski jakie chce. Od siebie dodam tylko, że
> przyszło mi kiedyś wymieniać tuleje górnego wachacza w Nissanie P10 (w/g
> nissana nierozbieralne - haha) i wyobraź sobie wkładki (nie wiem czy to
> fachowa nazwa) były z polietylenu czy tam z tego drugiego o którym
> napisałeś ;-)
Z teflonu, kolego, teflonu. I jest go tam dość sporo :)
A górny wahacz(yk) w P10 przenosi raczej niewielkie obciążenia.
W ogóle nieporownywalne z piastą...
Mimo to 1) wytrzymuje tylko 2-3 lata, 2) niewielu producentów
umie zrobić podróbę która wytrzyma choćby tyle samo, 3) są ludzie,
którzy w związku z powyższym rzeźbią zamienniki w metalu ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.