-
11. Data: 2010-06-04 00:09:44
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 03 Jun 2010 22:55:42 +0200, Krzychu
>Plumpi pisze:
>> Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
>> ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.
>
>Nie zgodzę się. U mnie mimo dwukrotnych prób nie udało się przykręcić (wycentrować
>śrubami) felg tak, aby nie było bicia na kierownicy. Dopiero pierścienie
>centrujące pomogły.
A miales nakretki stozkowe ?
Dacia miala tak fabrycznie. Kola bez dziury, trzy nakretki [sruby ?]
i jakos problemow nie bylo.
J.
-
12. Data: 2010-06-04 00:20:15
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> W dniu 2010-06-03 23:03, kogutek pisze:
> >>
> >> Felga wygl�da tak:
http://www.axmoto.pl/allegroaukcje/stalowkiteren/2.J
PG
> > Jak wystają szpilki i felgę przykręca się zwykłymi nakrętkami a pod nie wsadza
> > się podkładki zabezpieczające przed odkręceniem ( sprężynowe, gwiazdkowe itp) to
> > pierścień centrujący jest niezbędny. Jak jest nakrętka ze stożkiem to pierścień
> > jest zbędny bo niczemu nie służy.
> >
>
> Jest nakrętka ze stożkiem.
Jak to nowe felgi to wystarczy dopilnować żeby koła były przykręcone momentem
jaki podaje producent samochodu. Skakanie po kluczu przy przykręcaniu powoduje
deformację felgi i otworu . Przy uszkodzonej w ten sposób feldze może się okazać
że trzeba stosować protezę w postaci pierścienia ustalającego współosiowość.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
13. Data: 2010-06-04 00:34:14
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hu94ta$k76$1@news.onet.pl...
>
> Nie zgodzę się. U mnie mimo dwukrotnych prób nie udało się przykręcić
> (wycentrować śrubami) felg tak, aby nie było bicia na kierownicy.
> Dopiero pierścienie centrujące pomogły.
>
Prawdopodobnie miales tzw sruby plywajace. Takie sruby maja podkladke ze
stozkiem ruszajaca sie w miare luzno na srubie. Przy zwyklych srubach otwor
centrujacy jest nieistotny i nie wplywa na prawidlowe przykrecenie felg.
Wystarczy zachowac zasade przykrecania po przekatnej i felga wycentruje sie
prawidlowo sama. Sam wielokrotnie przykrecalem felge bez odpowiedniego
pierscienia centrujacego i nigdy nie bylo problemow.
--
Picasso
-
14. Data: 2010-06-04 00:34:43
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Plumpi pisze:
> > Uşytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisa� w wiadomo�ci
> > news:4c0811c9$1@news.home.net.pl...
> >
> >
> > Jeşeli masz na my�li otwór �rodkowy to nie ma on w ogóle
znaczenia,
> > poniewaş centrowanie odbywa si� dzi�ki stoşkowym �rubom
mocuj�cym felg�.
>
> Nie zgodz� si�. U mnie mimo dwukrotnych prób nie uda�o
si� przykr�ci�
(wycentrowa�
> �rubami) felg tak, aby nie by�o bicia na kierownicy. Dopiero
pier�cienie
> centruj�ce pomog�y.
>
> Pozdrawiam
> Krzychu
Mogę ci napisać co zaszkodziło. Dokręcałeś koła w ten sposób że najpierw mocno
ręką a potem tak delikatnie nogą. Ze 25 kilogramometrow jest wtedy. Zamiast 8 -
10. Jak nie Ty przykręcałeś to wulkanizator popsuł. Mają klucze pneumatyczne
nastawione na maksimum, żeby każdą śrubę odkręcić. I przy przykręcaniu też jadą
na maxa. Feldze niedużo potrzeba żeby się odkształciła. Popatrz na felgę z
zapasu. Tam gdzie jest otwór na śrubę felga nie dotyka do tarczy albo bębna.
Jest pusta przestrzeń. Felga jest zrobiona z cienkiej blachy. 2 -2,5 mm
grubości. Jak się wciśnie część z otworem to jak byś nie przykręcił to i tak
będzie za słabo. felga zaczyna się przemieszczać i rozwala otwory. Dlatego nie
mogłeś wycentrować. A teraz z pierścieniami, pomimo że będziesz skakał po kluczu
to i tak jest za słabo przykręcone. Już Ci lepiej?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
15. Data: 2010-06-04 00:59:57
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: "kog" <k...@o...pl>
> CUT pisze:
> > Witam,
> >
> > Mam samochód z 85r. Ma on nietypowy otwór centruj�cy. Szukam do niego
> > felg od kilku lat.
> >
> > Czy dla samochodu którym jeździ si� max 80km/h moşna
za�oşy� felg� o
> > wi�kszym otworze centruj�cym? Znalaz�em felgi które
maj� taki sam
> > rozstaw �rub (5x114,3),wielko�� (15'),
szeroko�� (7'), Et0. Tylko otwór
> > centruj�cy nie pasi.
>
> Kup sobie odpowiednie pier�cienie centruj�ce.
>
> Pozdrawiam
> Krzychu.
A możesz uzasadnić konieczność używania pierścieni centrujących. Ale nie w
oparciu o informacje pochodzące z imienin u wujka Władka. Tylko w oparciu o
prawa i zasady stosowane w mechanice maszyn. Dla ułatwienia. Samochód to
maszyna. W procesie projektowania podzespołów korzysta się z praw ogólnych
stosowanych w mechanice.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
16. Data: 2010-06-04 08:54:13
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>
kogutek pisze:
> Mogę ci napisać co zaszkodziło. Dokręcałeś koła w ten sposób że najpierw mocno
> ręką a potem tak delikatnie nogą. Ze 25 kilogramometrow jest wtedy. Zamiast 8 -
> 10. Jak nie Ty przykręcałeś to wulkanizator popsuł. Mają klucze pneumatyczne
> nastawione na maksimum, żeby każdą śrubę odkręcić. I przy przykręcaniu też jadą
> na maxa. Feldze niedużo potrzeba żeby się odkształciła. Popatrz na felgę z
> zapasu. Tam gdzie jest otwór na śrubę felga nie dotyka do tarczy albo bębna.
> Jest pusta przestrzeń. Felga jest zrobiona z cienkiej blachy. 2 -2,5 mm
> grubości. Jak się wciśnie część z otworem to jak byś nie przykręcił to i tak
> będzie za słabo. felga zaczyna się przemieszczać i rozwala otwory. Dlatego nie
> mogłeś wycentrować. A teraz z pierścieniami, pomimo że będziesz skakał po kluczu
> to i tak jest za słabo przykręcone. Już Ci lepiej?
>
Odpowiadając Tobie oraz kolegom:
Problem dotyczy(ł) Laguny i felg aluminiowych. Standardowe śruby fabryczne
stożkowe (żadnych pływających wynalazków). Przykręcane były przez gumiarza kluczem
pneumatycznym bez żadnego skakania po kluczu.
Nie twierdzę że się nie da. Sam jadąc do gumiarza bez pierścieni, byłem przekonany
że można będzie felgi bez problemu zamocować. W moim wypadku okazało się to jednak
niemożliwe.
Pozdrawiam
Krzychu.
-
17. Data: 2010-06-04 09:00:45
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>
kog pisze:
> A możesz uzasadnić konieczność używania pierścieni centrujących. Ale nie w
> oparciu o informacje pochodzące z imienin u wujka Władka. Tylko w oparciu o
> prawa i zasady stosowane w mechanice maszyn. Dla ułatwienia. Samochód to
> maszyna. W procesie projektowania podzespołów korzysta się z praw ogólnych
> stosowanych w mechanice.
>
Nie ma konieczności używania pierścieni centrujących. Pomagają natomiast w
poprawnym założeniu felgi. Jak komuś się udaje bez pierścieni - super. Zakład w
którym ja byłem (dosyć duży i znany w 3city, obsługuje także samochody ciężarowe)
sobie z tym nie poradził.
P.S. A wujek Władek jest mistrzem ciętej riposty. Może udzielić Ci stosownej
odpowiedzi :)
Pozdrawiam
Krzychu
-
18. Data: 2010-06-04 09:32:00
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Plumpi pisze:
> Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
> ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.
Bzdura, śruby nie centrują felgi na pieście, kolega musi zastosować
pierścienie centrujące i po temacie.
--
krzysiek82
-
19. Data: 2010-06-04 09:33:52
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
CUT pisze:
> Jest nakrętka ze stożkiem.
Ja mam nakrętkę, że stożkiem z wybitymi pierścieniami tłukło jak
szalone, po założeniu nowych przestało, przestańcie więc rozpowiadać
głupoty, że pierścienie nie są potrzebne. Tu chodzi o bezpieczeństwo,
felga musi być dobrze osadzona na pieście !!!!
--
krzysiek82
-
20. Data: 2010-06-04 10:14:23
Temat: Re: Otwór centrujący felgi
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
krzysiek82 pisze:
> Plumpi pisze:
> > Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
>> ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.
>
> Bzdura, śruby nie centrują felgi na pieście, kolega musi zastosować
> pierścienie centrujące i po temacie.
Ujął bym to tak: kiepskiej/rozwalonej feldze może pomóc użycie pierścieni.
Ponadto, koło osadzone ciasno otworem centralnym potrafi działać i toczyć
się bez hałasu pomimo całkowitego odkręcenia 3 z 4 śrub!
Miałem taki przypadkek - gumiarz nie dokręcił chyba w ogóle śrub w jednym kole,
jedna trzymała powiedzmy jako-tako (ale dała się odkręcić niemalże bez wysiłku),
2 wykręcone częściowo, jedna totalnie wypadła. Zorientowałem się tylko dlatego,
że ta która wypadła, na małej prędkości grzechotała sobie między flgą a kołpakiem :)
Niemniej faktem jest że gdy felga i śruby nie są porozwalane brutalnym traktowaniem
to otwór centrujący ma niewiele do roboty.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.