  • 51. Data: 2021-11-08 21:46:23
    Temat: Re: Otwarcie S7 cd.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ale gdy stoję na skrzyżowaniu, to może mu się pomerdać w która stronę
    >jadę i krzyczy "U-Turn"?

    Moze.
    wystarczy drobne zakłócenie sygnału, pozycja sie przestawi po pare
    metrów, i jak do tylu,
    to nawigacja pomysli, ze jedziesz do tylu, wiec musisz zawrocic.

    A takie zakłócenia są normalne.
    Niektore odbiorniki maja "tryb samochodowy" - nie raportuja drobnych
    zmian pozycji, bo to wlasnie moze oznaczac, ze auto stoi na swiatlach,
    czekaja na zdecydowany ruch.

    Drozsze nawigacje moga miec kompasy i zyroskopy, i wiedza, ze sie nie
    obraca.

    -----
    > Raczej nie - male odchylki nie maja az takiego wplywu.
    > A przeciez widzisz gdzie ci pokazuje lokalizacje i pewnie sie zgadza
    > z rzeczywistą

    J.

  • 52. Data: 2021-11-09 06:33:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-11-2021 o 15:26, J.F. pisze:

    > Nie używaj badziewi, to nie będziesz miał problemów tego typu.
    >
    > Janosik obowiazkowy :-)

    Wie, używam codziennie.
    Jako informator o suszarkach, a nie nawigację.
    Choć ostatnio, również jako navi, bo sprzedałem c-hr a na nowe auto z
    navi czekam.

    > Przeciez masz elektryka,

    Raczej Ty masz i to sklerozę.
    Ale możesz nie aktualizować informacji, bo za kilka tygodni faktycznie
    tak znowu będzie.

    im wolniej tym dalej :-)

    > Do ronda? Czy juz swiatla zrobili ?

    Zrobili.

    > A pchac sie do S3 ... 77km, 44 minuty.
    > 10 minut w plecy i dwa razy dalej za ten tempomat :-(

    Ale wygodniej.

    > To nie dla mnie droga, ale z Poznania masz inna kalkulacje, bo przez
    > Lubin najblizej.

    Tyle że ja nie jeżdżę tam gdzie najbliżej, tylko tam gdzie dwupasmówki.
    Inne drogi używam, jak nie ma alternatyw.
    Tak jest de facto szybciej, bezpieczniej i wygodniej.
    Auto jedzie praktycznie samo, więc czas na dwupasmówce odliczam z czasów
    przejazdu. ;-)

  • 53. Data: 2021-11-09 06:40:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-11-2021 o 19:10, J.F. pisze:

    > Wielce prawdopodobne, ale przeciez nizsza kategoria jest i na mniejszych
    > dystansach.
    >
    > Ja pisze o takiej sytuacji, gdy planuje sobie trase np z Wroclawia do
    > Hamburga,
    > wyjazd jutro godzina 13,
    > to mi proponuje trzy  - jedna przez Olszyne, dwie przez A2/Frankfurt.
    > I ta przez Olszyne prowadzi przez srodek Berlina.
    > Choc najszybciej przez Poznan.
    >
    > i teraz sie okazuje, ze sa dwie trasy przez srodek Berlina, ale
> [...]
    3.592778342250892/52.746713497967164,+12.89133591234
    2326/@52.4577112,12.8813896,9z/data=!4m14!4m13!1m3!2
    m2!1d13.5927783!2d52.2380306!1m3!2m2!1d12.8913359!2d
    52.7467135!2m3!6e0!7e2!8j1636473600!3e0

    > A to wszytko autostrady.
    >
    > Na moj gust, to on tak liczy te 3 warianty globalne, ze juz nie skupia
    > sie na szczególach.

    Skoro zmienia trasę w zależności od czasu wyjazdu, to się skupia.
    Wie że wieczorem w Berlinie/Poznaniu będzie korek, dlatego zmienia trasę.

    > A te ustawiane recznie i tak zawodza,

    Co zawodzi, gdzie i komu?
    Bo wybór trasy Najszybszej w porządnej nawigacji, powoduje że przestaje
    się sugerować kilometrami w ogóle.
    Wybór Łatwej powoduje ograniczenie ilości manewrów - ciągnie do
    autostrad bez skrzyżowań
    itd

    Więc nie wiesz o czym gadasz.

  • 54. Data: 2021-11-09 16:12:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    52.7467135!2m3!6e0!7e2!8j1636473600!3e0

    >Skoro zmienia trasę w zależności od czasu wyjazdu, to się skupia.

    ale wiesz - skoro wylicza mi 3 warianty od Wroclawia do Hamburga, to
    nie moze 3 wariantow na kazdym kawalku liczyc, bo by sie nigdy nie
    doliczyl.
    Ale powinien na liczyc jakąś optymalna trase.
    A jednak na mniejszym odcinku wychodzi inaczej.

    >Wie że wieczorem w Berlinie/Poznaniu będzie korek, dlatego zmienia
    >trasę.

    No wlasnie zaczalem miec mozliwosci.
    Moze, jesli deklaruje wyjazd z wrocka o 13:00, to patrzy na
    przewidywane korki na calej trasie o 13:00.
    I stad roznica tras, jesli mniejszy kawalek analizuje pozniej na inna
    godizine.

    Choc chyba to kiedys sprawdzalem bez czasu i wychodzilo podobnie - tzn
    tez zmienial trase.
    Co by moglo oznaczac, ze uwzglednia czas jazdy i korki w Berlinie
    bierze z pozniejszej godziny.

> [...]
    >przestaje się sugerować kilometrami w ogóle.
    >Wybór Łatwej powoduje ograniczenie ilości manewrów - ciągnie do

    Aaa, ty tylko o tym.
    W Automapie to moglem ustawiac jeszcze wlasne srednie predkosci na
    roznych kategoriach drog.

    Tylko co z tego, jak "zwykła krajówka" bywa wolniejsza lub szybsza ...

    J.

  • 55. Data: 2021-11-09 16:38:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-11-2021 o 16:12, J.F. pisze:

    > Aaa, ty tylko o tym.
    > W Automapie to moglem ustawiac jeszcze wlasne srednie predkosci na
    > roznych kategoriach drog.

    A to swoją drogą.

    Ale dobry program dodatkowo ma informacje, jaka jest AKTUALNA prędkość
    na każdym odcinku trasy, więc mu sztywne założenia są zbędne.

  • 56. Data: 2021-11-09 19:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A to swoją drogą.
    >Ale dobry program dodatkowo ma informacje, jaka jest AKTUALNA
    >prędkość na każdym odcinku trasy, więc mu sztywne założenia są
    >zbędne.

    I tu jest problem, bo ja autostradzie jade 150 jak sie da, a tir 90
    :-)

    Albo taka scenka pod wrockiem - ja jade lewym pasem 100, a
    na prawym stoi kolejka do zjazdu :-)

    J.

  • 57. Data: 2021-11-10 15:05:38

    Mon, 8 Nov 2021 15:26:11 +0100, w <61893384$0$519$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie używaj badziewi, to nie będziesz miał problemów tego typu.
    >
    > Janosik obowiazkowy :-)
    >
    > I nawet ma nawigacje, i nawet ma korki ... tylko jakies kiepskie :-)

    To nie używaj badziewia.