  • 11. Data: 2011-06-26 21:56:04
    Temat: Re: Ostrze?enie - Czarnogóra
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-26 20:50, erg pisze:
    > Użytkownik "jeDrASS"<b...@u...gov> napisał w wiadomości

    > Dzieki za informacje - wybieram sie wlasnie do BiH przez Chorwacje i stad
    > moja dociekliwosc. Co jeszcze ciekawego, wynikajacego z Waszego
    > doswiadczenia powinienem wiedziec w tym temacie? Moze jakies sugestie na co
    > uwazac, co koniecznie zobaczyc, itp.?

    W Bośni na granicy usłyszałem coś takiego "Have a nice drive" z
    uśmieszkiem :) Koleś był tak wyluzowany że gdyby nie kamery spokojnie
    walnąłbym bym z nim browca ;> Generalnie żałuje że tak mało polatałem po
    Bośni bo zakręty mają wspaniałe a drogi minimalnie gorsze niż w
    Chorwacji. Ludzie są bardzo otwarci i chętni do pomocy. Mają pozytywne
    podejście do motocykli.
    A co zobaczyć to zależy gdzie masz zamiar latać i jak długo...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2011-06-26 22:03:00
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-26 21:29, Tytus z domQ pisze:
    > Siemka
    >
    > *** "jeDrASS"
    > erg wrote:
    > W temacie emaila jest tylko Czarnogora, a w tresci jest "z tych rejonow" -

    > W Chorwacji raz zlapali mnie przy 95/70 - proponowalem 200 kun wzieli
    > tylko 100...
    > IHMO jak nie przeginasz to masz male szanse na mandat

    Dokładnie.
    Druga sprawa to ograniczenia prędkości które są stawiane w większości w
    sensownych miejscach. Znaki tam nie prowadzą kierowcę za rękę jak w
    Polsce czy Czarnogórze ale stoją jako ostrzeżenie - tzn teren zabudowany
    przy pierwszej chałupie i koniec przy ostatniej. Ograniczenie przed
    zakrętem do 70ciu tzn że przy 80 prawie szorujesz podnóżkami o asfalt.
    Ograniczenie do 40tu w terenie zabudowanym to faktycznie ludzie łażą jak
    krowy po ulicy i więcej jechać to faktycznie bezsens. Mało jest
    ograniczeń bez sensu a znak uwaga niebezpieczny zakręt to faktycznie
    zakręt nie jest bezpieczny.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2011-06-26 22:06:24
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-26 20:05, jeDrASS pisze:

    > w Chorwacji, w rejonach miejskich parę razy widziałem policję z radarem,
    > polowali.. Miejscowi ostrzegają :-) Nam się udało, grupie włochów nie..
    > stała ładna ekipa..
    > BiH czysto, luźno i spokojnie..

    Lecieliśmy chwilę za ekipą Włochów w okolicy Zdaru - naprawdę lecieli z
    pełną fantazją, w zabudowanym po setce a po za 140-150 - po chwili
    daliśmy sobie spokój ... Jak tacy wpadli na policję to w ogóle się nie
    dziwie że mieli sporo do tłumaczenia... :)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 14. Data: 2011-06-27 05:21:07
    Temat: Re: Ostrzeżenie - Czarnogóra
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-26 23:48, The_EaGle pisze:

    > Przy wyjeździe z Czarnogóry sprawdzają nr rej
    > motocykli czyli czy przypadkiem coś więcej nie przeskrobał...

    To sie w 2 lata duzo zmienilo :)

    pozdr
    newrom
    PS. szkoda ze tam nie jest troche blizej, bym na weekend jezdzil zeby
    dobrze zjesc :-)
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 15. Data: 2011-06-27 07:09:52
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    otóż w temacie czarnogóry jest tak samo jak było od kilku lat policja tam
    bardzo ostro podchodzi do tematu łamania przepisów i nie zauwazyłem zeby cos
    sie zmieniało
    huck
    pozyczony XV 1100

  • 16. Data: 2011-06-27 07:38:04
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-27 09:09, huck pisze:
    > otóż w temacie czarnogóry jest tak samo jak było od kilku lat policja tam
    > bardzo ostro podchodzi do tematu łamania przepisów i nie zauwazyłem zeby cos
    > sie zmieniało

    Aa, zatrzymali mnie w kotorze bo mysleli ze jechalem z jakas grupa mocno
    sie spieszacych lokalsow, nie dostalem mandatu. Kufra normalnie jakis
    taki inny sie czuje. Na Slowacji poluja na Polakow, a na mnie nie. W
    Czarnogorze wogole poluja, a ja tego nie odczuwam. Czesi nie toleruja
    jakiegokolwiek naginania przepisow, a mnie policjant tylko upomnial. Az
    mam ochote polamac przepisy w Norwegii bo sie naczytalem o ich mandatach! ;)

    Pozdr
    newrom
    PS. wiecej patroli lapaczy widzialem w Serbii
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 17. Data: 2011-06-27 14:18:05
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    nijurom
    ja wcale nie twierdze ze w czarnogórze nic tylko szczelaja do motocyklistów
    ale ich podejscie do tematu jest takie samo jak było kiedys i nic sie nie
    zmieniło
    huck

  • 18. Data: 2011-06-27 21:19:43
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-27 16:18, huck pisze:
> [...]
    > ale ich podejscie do tematu jest takie samo jak było kiedys i nic sie nie

    Co do "kiedyś" to ja tam byłem w 2003 roku i było "normalnie" w
    międzyczasie zmieniło się na zdecydowanie gorzej.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 19. Data: 2011-06-28 08:00:50
    Od: "Klarkson" <b...@b...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <

    > Co do "kiedyś" to ja tam byłem w 2003 roku i było "normalnie" w
    > międzyczasie zmieniło się na zdecydowanie gorzej.

    Ja byłem w 2008 w BiH, wracałem z Dubrownika przez Mostar / Banja Lukę na
    górę.
    Patrole były zawsze przed większymi miejscowościami.
    Mimo, że nie jechaliśmy 60 raczej się przyglądali niż wyciagali pistolety za
    nami.
    Głownie byli nastawieni na Kampery i auta na obcych blachach.
    Kolege zatrzymali, ale tylko po to żeby zobaczyć skąd jest.
    Nikt nawet nie pytał o zielona karte. Patrole bardziej dzialaja na psychike
    niz na portfel.
    Widoki świetne, szkoda że pogode mieliśmy tragiczna na powrocie 8h w
    deszczu.

    Pozdroo
    Klarkson
    RC46 FiY