  • 51. Data: 2009-04-09 05:53:36
    Temat: Re: Ostrożnie przy zakupie TV LG !!!
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Netx pisze:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski"
    >
    > Czy brak tunera DVB-C też można uznać za wadę jak się ma kablówkę
    > w bloku (Aster City)?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    nie, dlatego że nie każdy ma dostęp do kablówki,
    nie mówiąc o cyfrowej o jakiem mowa.
    z naziemną jest inaczej, jest przepis o swobodnym dostępie.
    każdy deweloper stawiając budynek jest zobowiązany
    do udostępnienia odbioru tv publicznej.
    oczywiście ogranicza się do powieszenie anteny i rozprowadzeniu
    sygnału, co po wprowadzeniu dvb-t i wyłączeniu analogu pewnie znacznie
    się zmieni. po pierwsze nie wiadomo ile ludzi będzie miało
    odbiornik i czy te instalacje zbiorcze będą na to przygotowane.
    ale i tak czuje, że bedzie niezle zamieszanie.

    pawell

  • 52. Data: 2009-04-09 06:01:01
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > dokładnie, w specyfikacji TV zwykle pisze jaki ma tuner.

    tak - dvb-t, kilka razy się spotkałem z brakiem info jaki to tuner
    mpeg-2 czy 4, nawet w instrukcji

    > jeśli sprzedawca ci powiedział że będziesz mógł oglądac TV cyfrową
    > naziemną lub instrukcja to sugerowała to masz przykład niezgodności
    > towaru z umową i prawo do reklamacji zgodnie z ustawą o sprzedazy
    > konsumenckiej.

    wczoraj dzwonił do mnie klient podając model tv pytał się o sens
    zakupu, gdzie sprzedawca zapewniał go, że będzie odbierał, a
    specyfikacji podane dvb-t mpeg-2

    pawell

  • 53. Data: 2009-04-09 07:22:59
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No no. Mam zamiar teraz kupić LCD. Jeśli się fizycznie nie rozsypie po
    > gwarancji to będzie u mnie działał 10 lat. Więc przymus mpg4 w mojej
    > perspektywie jest jak byk.

    Jak planujesz zakup LCD na 10 i więcej lat bo przecież masz zamiar na nim
    oglądać to DVB-t a nie tylko do niego dotrwać to jestem pełen podziwu dla
    Ciebie. 2-3 lata to przepaść dla tej TV tego typu, a ty myślisz o latach
    nastu. :)

  • 54. Data: 2009-04-09 09:23:21
    Od: z <z...@g...pl>

    BaX pisze:

> [...]
    > Ciebie. 2-3 lata to przepaść dla tej TV tego typu, a ty myślisz o latach

    Jesli sprzet fizycznie do tego czasu wytrzyma
    (zawsze jakas nadzieja jest)
    to czy oprocz jakosci obrazu
    (czernie katy i takie tam mniej wazne dla mnie rzeczy)
    przewidujesz jakis kosmiczny skok technologiczny
    (transmisja prosto do glowy :-) )
    ktory dyskwalifikowalby woogole monitory z uzytku???
    No chyba ze MPG8 wejdzie :-)

    Moze ktos napisze ile lat u niego wytrzymuje LCD.

  • 55. Data: 2009-04-09 10:18:25
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > przewidujesz jakis kosmiczny skok technologiczny
    > (transmisja prosto do glowy :-) )
    > ktory dyskwalifikowalby woogole monitory z uzytku???

    Pogadamy za lat kilka, sam zobaczysz. Ja mam porównanie w monitorach sprzed
    lat paru i obecnych, a do drzwi pukają już matryce na LED-ach.

  • 56. Data: 2009-04-09 11:18:42
    Od: Kell a <k...@n...com>

    z <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >przewidujesz jakis kosmiczny skok technologiczny
    >(transmisja prosto do glowy :-) )
    >ktory dyskwalifikowalby woogole monitory z uzytku???

    Ograniczony pobor pradu?
    Interaktywna telewizja?
    Niskie ceny TV i o niebo lepsza jakosc?

    Za malo argumentow?

  • 57. Data: 2009-04-09 12:08:24
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 8 Apr 2009 00:28:43 +0200, "Wilczak" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Najnowszy model z końca 2008 roku TV LCD firmy LG 32LG7000 i inne z serii
    >7000 mają poważną wadę, która je dyskwalifikuje jako nowoczesne TV LCD HD.

    Mocne słowa jak na ośmiolatkę.

    >Brak możliwości odbioru kanałów DVB-T MPEG4, które są nadawane w Polsce w
    >tej kompresji.

    Jaki odsetek potencjalnych nabywców nowych telewizorów planuje
    ograniczyć się do - ilu, sześciu? - kanałów DVB-T? Bo tylko dla nich
    ma to jakieś znaczenie.

    >Firma zaczyna być postrzegana jako jedna z cwańszych, która łokciami
    >walczy o zbyt swoich produktów nie bacząc na kłopoty i rozczarowanie
    >klienta.

    Citation needed.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 58. Data: 2009-04-09 12:41:25
    Od: z <z...@g...pl>

    Kell a pisze:

    > Ograniczony pobor pradu?
    > Interaktywna telewizja?
    > Niskie ceny TV i o niebo lepsza jakosc?
    >
    > Za malo argumentow?

    Jestem zwyklym zapracowanym Kowalskim z 3 letnim dzieckiem.
    Te argumenty to za malo zeby mnie sklonic do wydania calej mojej pensji
    na nowy tv jak stary dziala. :-)

    Teraz zmieniam 15 letni crt21" bo mebluje mieszkanie a te nowe plaskie
    zajmuja mniej miejsca, sa panoramiczne (pojawiaja sie juz kanaly w tym
    formacie) a cena jest juz sporo spadla.
    Na pewno za 5-10 lat nie zmienie mieszkania a ceny tv nie wierze zeby
    spadly do 300 zl :-)

    zch

    PS. A co do monitorow to troche inna bajka. Postep jest ogromny ale co
    jeszcze mozna rewolucyjnego zrobic ? jakosc obrazu taka sam a nawet
    lepsza od wypasionych baniek z przed kilku lat.
    Siedze wlasnie prze NECiem za 2 tys. Lepiej nie trzeba tylko taniej.

  • 59. Data: 2009-04-09 14:47:48
    Od: Kell a <k...@n...com>

    z <z...@g...pl> napisał(a):

    >Jestem zwyklym zapracowanym Kowalskim z 3 letnim dzieckiem.
    >Te argumenty to za malo zeby mnie sklonic do wydania calej mojej pensji
    >na nowy tv jak stary dziala. :-)

    Otoz to. Calej pensji. Dzis, a moze bedziesz mial prace lepiej platna?
    A moze TV znacznie potanieja i bedzie to 1/3 pensji?
    A moze w PL sie na tyle zmieni (to akurat najmniej prawdopodobne :-) )
    i ceny beda adekwatne do zarobkow?
    A moze za jakis czas dziecku bedziesz chcial dac ten tv do pokoju,
    a do salonu kupisz drugi, lepszy i tanszy?

    Jak widzisz, nigdy nei mozna sie zarzekac, ze tv bedzie na 10 lat.

> [...]
    >lepsza od wypasionych baniek z przed kilku lat.
    >Siedze wlasnie prze NECiem za 2 tys. Lepiej nie trzeba tylko taniej.

    Za 2 tysiace nie jest najlepiej, Jest dobrze, ale grafik obrabiający zdjecia
    nie bedzie zadowolony, wiec jest jeszcze co poprawiac.

  • 60. Data: 2009-04-09 14:55:00
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Rolą państwa jest właśnie nie dopuszczanie do takich sytuacji w których
    > zagraniczne koncerny łupia obywateli wciskając im badziewie.

    to, co nazywasz "panstwem" ma inne zadania
    kazdy powinien dbac o siebie, a nie zrzucac odpowiedzialnosc na jakies
    mityczne "panstwo"
    volenti non fit iniura