  • 141. Data: 2013-12-09 17:06:35
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > ROTFL
    > Chcesz powiedziec, ze w piątek tworzyly sie korki bo 50% ludzi ma letnie
    > opony?

    W piątek to może akurat nie, ale 1 listopada 2012 to zdecydowanie tak.

    > Tych chcesz karac kazdego kto rusza troche wolniej niz na suchym czy tych
    > co ewidetnie miela w miejscu i nie moga w ogole ruszyc?

    Zależy za co
    Wszystkich, którzy jeżdżą na letnich - bez wyjątku, nawet jakby im się
    zdarzyło akurat ruszyć sprawnie.
    Do tego tych, co to nie potrafią jeździć mimo opon zimowych - jeśli
    przeginają i jadą 10 czy 20 km/h na śniegu (nie mylić z gołoledzią) - za
    blokowanie ruchu.

    > Nie

    Tak.
    Ale dziś czytałem, że projekt idzie dalej, za brak ma być zimówek nie tylko
    mandat, ale i zabranie dowodu rejestracyjnego.
    Na to nie wpadłem - a pomysł przedni, bez założenia zimówek delikwent dowodu
    nie odzyska.

    > Po co?

    Żeby nie kusiło jechać na letnich, które akurat masz na kołach, a do domu 50
    km, jak już spadnie.

    > Masz na nich nie jechac w sniegu.
    > Co ci przeszkadzaja letnie opony jak jest sucho?

    To, że za chwilę sucho nie będzie, a delikwent nie stanie, tylko pojedzie
    dalej i będzie blokował ruch.

    > Ja nie pisze o tirowcach tylko o osobówkach.

    Nie będzie osobnych przepisów, więc nie mąć.

    > Moich? Ja nie jezdze na letnich w sniegu...

    Chodziło o moment karania który proponujesz.

  • 142. Data: 2013-12-09 17:09:02
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 9 Dec 2013 17:06:35 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >W piątek to może akurat nie, ale 1 listopada 2012 to zdecydowanie tak.

    No popatrz. w 2012 roku pierwszy śnieg w Warszawie i okolicach spadł
    27 października. I nie był to mały śnieg. To co? Zimówki od 1
    października?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 143. Data: 2013-12-09 17:15:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > No własnie, maja możliwośc a sie nie zajmują.
    > Skad przypuszczenie, ze nowy bat wykorzystaja tak jak powinni?
    > Nie oszukujmy sie...

    > To jest tak samo głupie jak i nierealne.
    > Jest wiele miejsc i sytuacji w ktorych suszarki sa jak najbardziej na
    > miejscu.

    Ale w nich policji nie uświadczysz, więc spokojnie mogą ich nie używać w
    ogóle.
    Na dziś stoją tylko tam, gdzie łatwo się obłowić - i tak jest od kiedy
    pamiętam.
    Czyli ze 25 lat minimum.

    > Nie rozśmieszaj mnie.
    > Jak zaczyna podac to moge ci od razu powiedziec gdzie powinni byc.

    Tylko że już nie zdążą dojechać, bo 5 minut po rozpoczęciu opadów wszystko
    będzie stało.
    Dokładnie to przetrenowałem w piątek, kwadrans po rozpoczęciu opadów
    jechałem.

    > Dojada w 5-10 minut. Moga poczekac, czy opad sie szybko skonczy czy tez
    > skonczy sie jakąs wieksza sprawą.
    > Nie rozumiem, skąd to usprawiedliwianie...
    > Z jednej strony oczekujesz działania przed faktem od kierowców.
    > A od policji nie? Oni mają tylko reagować? A przygotowac sie przed faktem
    > nie?

    Oczywiście że tak, miesiąc przed faktem, a nie 5 minut.

    > Możliwe ze obaj sie mylimy...

    Ty się mylisz na pewno.
    Ja jeśli się mylę, to tylko w ocenie skuteczności mojego rozwiązania,
    również może być za mała.
    Być może powinno być jeszcze dalej idące.

    > A dlaczego teraz nie maja prikazu?

    Bo rządzą nami kretyni.
    I wolą ganiać się z kibolami po mieście, albo stadiony zamykać, bo ktoś racę
    zapalił.

    > Koszty wymiany opon.

    Nie ma konieczności wymiany opon, więc nie ma kosztów.
    Wystarczy nie kupować letnich i po kłopocie.

    > Czyli miałes pomysł żadać od władz konkretnch rzeczy.

    Raczej oburzyłem się, że fajny pomysł przepadł, a kretyńskie są lansowane.

    > To tez pomysł.

    Tyle że nie mój.

    > Znowu ten niesmak dyskutowania z Toba...

    I tak będzie zawsze, gdy będziesz coś wymyślał i komentował swoje wymysły,
    zamiast odnosić się bezpośrednio do tego co piszę.

    > Nie wiem, nie zajmowałem sie nigdy badaniem tego.
    > Przyniosły?

    Nie.

    > Pisałem ci ze był równeiz w miejscach gdzie nikt nie mielił.

    Skąd?
    Śnieg się rozpuścił sam z siebie?

    > A z czego sie tworzy?

    Z wody.
    Tylko że nie było plusów, więc nie było też warunków na jakieś szczególne
    topnienie śniegu.

    > Ze w jednych miejscach posypali a w inynch nie?

    Nie bardzo wiem jak sypanie w czwartek czy piątek rano może świadczyć o
    czymkolwiek w konktekście warunków po śnieżycy.

  • 144. Data: 2013-12-09 17:21:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:7nqba9tnih5pa0rkt2fv76upknqcdbgplg@4ax.
    com...

    > No popatrz. w 2012 roku pierwszy śnieg w Warszawie i okolicach spadł
    > 27 października. I nie był to mały śnieg. To co?

    To trudno.
    Zresztą jak chcesz zdążyć na 1 listopada, to w większości 27 października
    będziesz już miał na kołach co innego niż letnie opony, więc problem znika.

  • 145. Data: 2013-12-09 17:59:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-09 17:09, jerzu pisze:

    > No popatrz. w 2012 roku pierwszy śnieg w Warszawie i okolicach spadł
    > 27 października. I nie był to mały śnieg. To co? Zimówki od 1
    > października?

    Jerzu, a to było tak, że pięknie świeciło słońce i w ogóle było ciepło,
    a jakoś wieczorkiem spadła masa mokrego śniegu?

  • 146. Data: 2013-12-09 19:21:22
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 09 Dec 2013 17:59:42 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Jerzu, a to było tak, że pięknie świeciło słońce i w ogóle było ciepło,
    >a jakoś wieczorkiem spadła masa mokrego śniegu?

    Nienie, koło 14.00 już był zmarznięty śnieg i lód na ulicach. Pamiętam
    bo jechałem wtedy po córkę do ursynowskiego Multikina i już było
    wesoło :)

    http://tvnmeteo.tvn24.pl/archiwum-2012-10-27,1/drogi
    -przejezdne-ale-sliskie,64611,0.html

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 147. Data: 2013-12-09 19:51:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-09 19:21, jerzu pisze:

    > Nienie, koło 14.00 już był zmarznięty śnieg i lód na ulicach. Pamiętam
    > bo jechałem wtedy po córkę do ursynowskiego Multikina i już było
> [...]

    No to nie wiem, ale data by mi jakoś pasowała - dzień wcześniej nic nie
    zapowiadało takiej akcji, poranek też. Rano jechałem i było normalnie,
    a po 20 wylazłem z nory i jak zobaczyłem co zastałem, to zdębiałem :)
    Byłem w zasadzie 'najszybszym' samochodem prawie wszędzie - byłem na
    zimówkach. Nie dlatego, że taki jestem 'mądry', tylko dlatego, że
    letnie uznałem za średnio zdatne po ostatnim docieraniu na górskich
    trasach i z początkiem października założyłem już zimówki.

  • 148. Data: 2013-12-09 20:12:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 18:35:18 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    > Bo?
    > Jaki widzisz problem, aby na najwiekszych 5-6 skrzyzowaniach w Poznaniau
    > pojawiła sie policja, wyłapywała tych co nie moga ruszyc, prosiła ich na
    > bok i spokojnie, bez pospiechu obsługiwała?

    Jeden widze - patrze kto jeszcze ma problem z ruszeniem, jak dostrzege
    zimowki to pokazuje policjantom, odmawiam mandatu ... i jeszcze donos
    na nich pisze, ze droga sliska ponad miare, a oni nie powiadomili
    odpowiedzialnego organu :-)

    Ale moze w plaskim Poznaniu da sie kogos uczciwie ukarac :-)

    J.

  • 149. Data: 2013-12-09 20:13:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Dec 2013 00:03:25 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Ty jak zwykle nie widzisz czegoś innego: w tym wątku wszyscy traktują
    > Cię jak świra, który żyje we własnym zmyślonym świecie. Twoje argumenty
    > nawet nie są zbijane, bo nie ma w tym celu.
    >
    > Ot - nawiedzony ekstremista, który na szczęście rewolucje robi zza
    > klawiatury komputera - nie wadząc nikomu.

    Ale zimowki sa obowiazkowe w wielu krajach, wiec to nie taka
    rewolucja.

    J.

  • 150. Data: 2013-12-09 20:15:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Dec 2013 19:51:46 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > a po 20 wylazłem z nory i jak zobaczyłem co zastałem, to zdębiałem :)
    > Byłem w zasadzie 'najszybszym' samochodem prawie wszędzie - byłem na

    Pirat drogowy :-P

    J.