  • 11. Data: 2011-12-24 22:32:18
    Temat: Re: Osłona złącza F na konwerterze
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-22 12:41, Uncle Pete pisze:
    > Witam,
    >
    > Wymieniłem konwerter w antenie satelitarnej i teraz zastanawiam się, jak
    > osłonić złącze przed wodą. Poprzedni konwerter miał na wyposażeniu
    > osłonkę w kształcie tulei, która zatrzaskiwała się w obudowie
    > konwertera. Nowy (Inverto Twin Monoblock Black Pro) nie ma osłonek na
    > wyposażeniu, a ta od poprzedniego konwertera nie pasuje. Co lepiej
    > zrobić? Owinąć złącze taśmą izolacyjną? Nasmarować gwint smarem
    > silikonowym? Obawiam się tylko, że jak do złącza dostanie się jednak
    > woda, to nie będzie jak miała odparować. Osłonka nie była hermetyczna,
> [...]
    Po głębokim i wielogodzinnym zastanowieniu , uważam , że najlepiej
    zostawić tak jak jest . Na moim dachu jest antena satelitarna od
    ok. 1993 roku . Początkowo Astra , teraz HB . Talerz 120 cm offset
    konwerter AZTEK 0.9 dB , "F" niczym nie zabezpieczona i wszystko gra .
    Mam "n" poziom sygnału 95% .
    Ale jak już musisz - to proponuje prezerwatywę - podobno bardzo skuteczna .