  • 1. Data: 2014-05-25 08:57:13
    Temat: Orange TV przez satelite
    Od: bonzo <b...@o...pl>

    Chodzi mi o podłączenie dekodera do anteny satelitarnej. I mam pytanie,
    czy kabel ethernet musi być cały czas podlaczony pod dekoder czy tylko
    podczas instalacji.
    Bo sprawa wyglada tak ze tv i dekoder mam na pietrze, a router na dole.
    I jeszcze jedno pytanko czy musze znosic tv i dekoder do routera żeby to
    podłączyć???

  • 2. Data: 2014-05-25 09:18:26
    Temat: Re: Orange TV przez satelite
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bonzo" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Chodzi mi o podłączenie dekodera do anteny satelitarnej. I mam pytanie,
    > czy kabel ethernet musi być cały czas podlaczony pod dekoder czy tylko
    > podczas instalacji.

    Potrzebuje każdorazowo gdy dekoder się włącza.
    Chyba że nie będziesz wyłączał dekodera.

    > Bo sprawa wyglada tak ze tv i dekoder mam na pietrze, a router na dole.

    Kupujesz kartę sieciową działającą po sieci energetycznej i po sprawie.
    Koszt jakieś 150 zł.
    Ja tak łączyłem.

    > I jeszcze jedno pytanko czy musze znosic tv i dekoder do routera żeby to
    > podłączyć???

    Nie, możesz kupić długi kabel sieciowy. ;-)

  • 3. Data: 2014-05-25 09:49:37
    Od: bonzo <b...@o...pl>

    W dniu 2014-05-25 09:18, Cavallino pisze:

> [...]
    > Chyba że nie będziesz wyłączał dekodera.

    > Kupujesz kartę sieciową działającą po sieci energetycznej i po sprawie.

    A jak to w ogóle działa, gdzie to się podłącza ???

    I wtedy nie musze mieć tego kabla ethernet czy jak ???

    Co ta karta daje i gdzie ją kupić bo na allegro nie znalazłem

  • 4. Data: 2014-05-25 10:21:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bonzo" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...

    > A jak to w ogóle działa, gdzie to się podłącza ???

    Do gniazdka elektrycznego.
    Jedną kartę przy routerze, drugą tam gdzie chcesz doprowadzić sygnał.

    > I wtedy nie musze mieć tego kabla ethernet czy jak ???

    Musisz, nawet dwa - jakoś te karty sieciowe do dekodera musisz podłączyć.
    Ale wystarczą zwykłe krótkie kable, nie musisz ciągnąć kabla z piętra na
    parter.

    > Co ta karta daje

    Sieć ethernet gdzie tylko chcesz w domu, o ile gniazdka masz na jednej
    fazie.

    >i gdzie ją kupić bo na allegro nie znalazłem

    Najlepiej i najtaniej w tpsa - liveplug to nazywają.
    Ale chyba w każdym sklepie komputerowym również.

  • 5. Data: 2014-05-25 10:24:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bonzo" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Co ta karta daje i gdzie ją kupić bo na allegro nie znalazłem

    http://allegro.pl/listing/listing.php?department=wsz
    ystkie+dzia%C5%82y&order=p&search_scope=wszystkie+dz
    ia%C5%82y&string=ETHERNET+energetycznej

  • 6. Data: 2014-05-25 11:05:36
    Od: bonzo <b...@o...pl>

    Dzięki bardzo za odpowiedz
    Mam jeszcze pytanka

    Mam dekoder z orange i chciałbym to rozdzielić np na 3 tv żeby oglądały
    córki, czy musze mieć 2 dekoder czy wystarczy jakieś urządzenie ? Acha i
    żeby oni oglądali nie to samo co Ja, bo znajomy ma podłączone, ale jak
    wlaczy drugi tel leci ten sam kanał. Cos słyszałem o jakimś spliterze,
    ale jestem ciemny w tym temacie.

    I drugie pytanko, chyba ostatnie. Czy ten adapter tj karte sieciową
    musze dokładnie przy routerze podłączyć czy mogę np w drugim pokoju na
    tym samym pietrze ?

  • 7. Data: 2014-05-25 19:38:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bonzo" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > żeby oni oglądali nie to samo co Ja, bo znajomy ma podłączone, ale jak
    > wlaczy drugi tel leci ten sam kanał. Cos słyszałem o jakimś spliterze, ale

    Jeśli masz czarną kartę to nic nie zrobisz.
    A jeśli białą, to teoretycznie da radę, ale musisz mieć drugi dekoder i to
    konkretny, który da sobie radę z systemem kodowania Orange.
    Jak dla mnie gra nie warta świeczki, lepiej wziąć tv sat od kogoś kto
    oferuje multiroom - to jest usługa której potrzebujesz.

    Zresztą może Orange też już coś takiego posiada?

    > I drugie pytanko, chyba ostatnie. Czy ten adapter tj karte sieciową musze
    > dokładnie przy routerze podłączyć czy mogę np w drugim pokoju na tym samym
    > pietrze ?

    Gdziekolwiek gdzie sięgnie Ci kabel ethernet od routera.

  • 8. Data: 2014-05-25 21:51:10
    Od: K <...@...c>

    W dniu 25-05-2014 08:57, bonzo pisze:
> [...]
    > Bo sprawa wyglada tak ze tv i dekoder mam na pietrze, a router na dole.
    > I jeszcze jedno pytanko czy musze znosic tv i dekoder do routera żeby to

    mozesz tez kupic ap z trybem klienta, mozesz pociagnac kabel, mozesz
    przez siec elektryczna.

  • 9. Data: 2014-05-26 08:08:21
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-05-25 21:51, K pisze:

    > mozesz tez kupic ap z trybem klienta, mozesz pociagnac kabel, mozesz
    > przez siec elektryczna.

    przed chwilą pisał właśnie o przesyle po sieci energetycznej.

  • 10. Data: 2014-05-26 08:38:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-05-25 11:05, bonzo pisze:

> [...]

    > I drugie pytanko, chyba ostatnie. Czy ten adapter tj karte sieciową
    > musze dokładnie przy routerze podłączyć czy mogę np w drugim pokoju na

    masz dwa rozwiązania:
    1. nc+ - oferta z multiroom (dekoder główny + 2 dodatkowe)
    ale tak czy inaczej musisz mieć je połączone ze sobą,
    czyli rozkładasz kabel, kupujesz routery z funkcją klienta,
    albo wspomniany homeplug 3 szt. po sieci energetycznej
    (np. Tp-Link TL-PA2010)
    oczywiście sygnał z anteny masz wszędzie doprowadzony.
    2. nc+ - dekoder ze starą kartą cyfry, dokupujesz dwa dekodery
    + spliter bezprzewodowy

    http://allegro.pl/spliter-bezprzewodowy-clone-2-kart
    y-multiroom-i4263517854.html
    3. nie lepiej pozostać przy naziemnej? i tak nie ma co glądać ;-)