  • 11. Data: 2018-01-05 18:08:50
    Temat: Re: Opony już zmieniliście na letnie?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2018 o 16:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jak sie duzo jezdzi, to jest wieksza szansa trafienia na snieg.
    > A wtedy sie okazuje, ze przecietna opona zimowa jest duuuuzo lepsza od
    > polowy letnich :-)
    >
    > A jak sniegu nie ma, to to tylko troche gorsza od letniej.

    > No coz, sam uzywam wielosezonowych i sobie chwale, ale tu juz sytuacja
    > nie jest taka jednoznaczna.
    >
    > Wielosezonowa zima chyba ustepuje dobrym zimowkom na sniegu i dobrym
    > letnim na na asfalcie.
    >
    > Z kolei przewaga nad zimowka na asfalcie raczej nie jest duza.

    Wyniki testów jakieś masz?
    Ja pamiętam coś dokładnie odwrotnego.
    Wielosezonowa zimą niewiele ustępuje zimówkom, za to letnie bije na głowę.
    Latem podobnie, tylko na odwrót.

  • 12. Data: 2018-01-05 19:37:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wyniki testów jakieś masz?

    Jak cos jest do wszystkiego ... :-P

    >Ja pamiętam coś dokładnie odwrotnego.
    >Wielosezonowa zimą niewiele ustępuje zimówkom, za to letnie bije na
    >głowę.

    Uwazaj - na asfalcie, nie na sniegu. Zimnym, suchym ... albo mokrym.

    Pytanie brzmi - czy zimą lepsza zimowa czy wielosezonowa.
    A zima jak widac - tydzien sniegu, miesiac deszczu, miesiac suchego
    asfaltu.
    Tydzien silnego mrozu, miesiac "w okolicy zera" i miesiac "juz wiosna"
    :-)

    Te testy co wspominasz, to pewnie ADAC, na sniegu i lodzie, i GY
    Vector, ktora tak sobie sie oplaca.

    Na mokrym ... stare modele Debicy Navigator mialy klase przyczepnosci
    E na mokro.
    Choc prawde mowiac to jakos nigdy na przyczepnosc nie narzekalem.

    A na suchym asfalcie to wszystkie daja rade, nawet zimowe w lecie,
    chyba ze ktos rajdowo jezdzi :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-01-05 23:36:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2018 o 19:37, J.F. pisze:

    > Uwazaj - na asfalcie, nie na sniegu. Zimnym, suchym ... albo mokrym.

    Ale przy -11, czy przy +11?
    Bo obstawiam że na tym polega ta różnica...

    Wiadomo, że przy letnich temperaturach zimą, lepsza będzie letnia - i
    tylko wtedy.

    > Te testy co wspominasz, to pewnie ADAC, na sniegu i lodzie, i GY Vector,
    > ktora tak sobie sie oplaca.

    Tam było raczej sporo wielosezonówek.
    I letnia zawsze daleko.

  • 14. Data: 2018-01-06 00:41:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jan 2018 23:36:14 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Ale przy -11, czy przy +11?
    > Bo obstawiam że na tym polega ta różnica...
    > Wiadomo, że przy letnich temperaturach zimą, lepsza będzie letnia - i
    > tylko wtedy.

    Ale Zenek nie proponuje letnich tylko caloroczne.

    I tu akurat ma racje, bo nawet przy naszej kiepskiej zimie snieg sie
    moze trafic, wiec jazda na letnich to nie jest najlepszy pomysl.

    > Tam było raczej sporo wielosezonówek.

    Vector tam pare razy wystepowal, a wiecej wielosezonowych w zimowym
    tescie to chyba tylko raz.

    > I letnia zawsze daleko.

    Letnich z zimowymi nigdy nie porownywali.

    J.

  • 15. Data: 2018-01-06 08:19:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > letnim na na asfalcie.
    >
    > Z kolei przewaga nad zimowka na asfalcie raczej nie jest duza.

    JA używam wielosezonówek głównie w mieście i moje zdanie jest następujące:

    Na zimę najlepsze są wielosezonowe, bo prawdziwego śniegu to one może ze
    trzy razy przez trzy sezony widziały i całkiem dobrze sobie radziły, ale
    tak po prawdzie wtedy i letnie pewnie dałyby radę, bo jakich konkretnie
    opon potrzebujesz, by sprawnie stać w korku;) Natomiast na mokrym i w
    błocie są lepsze zarówno od zimówek jak i letnich.

    W lato wielosezonówki są zauważalnie gorsze od letnich i tu jest główny
    problem z całorocznymi, a nie w zimę.

    Wniosek - najlepiej jeżdzić w zime na wielosezonówkach, a w lato na
    letnich. Choć coraz bardziej zastanawiam się czy jednak nie lepiej po
    prostu na letnich;)

    Shrek

  • 16. Data: 2018-01-06 08:49:26
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2018 o 00:41, J.F. pisze:

    > Ale Zenek nie proponuje letnich tylko caloroczne.

    A o czym niby ja piszę?
    Czy Ty czytasz na co odpowiadasz?
    Bo jak zapominasz o czym jest dyskusja, to się cofnij do poprzedniego postu.

    > I tu akurat ma racje, bo nawet przy naszej kiepskiej zimie snieg sie
    > moze trafic, wiec jazda na letnich to nie jest najlepszy pomysl.

    No i właśnie dlatego całoroczne to złoty środek.
    W naszych nizinnych warunkach, bez zimowych wyjazdów w góry, letnie i i
    zimowe nie mają sensu.

    > Vector tam pare razy wystepowal, a wiecej wielosezonowych w zimowym
    > tescie to chyba tylko raz.

    > Letnich z zimowymi nigdy nie porownywali.

    W tych testach o których piszę tak.
    To Ty sobie z ADAC wyjechałeś, ni z gruchy ni z pietruchy.

  • 17. Data: 2018-01-07 13:25:32
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2018-01-05 11:48, Zenek Kapelinder wrote:
    > To jak ktos duzo jezdzi to jakis lepszy jest?

    nie, nie jest.

    Ale jeśli jeździsz w różne strefy, gdzie jednak zimą pojawia się śnieg
    lub błoto pośniegowe - to jednak opona zimowa pokazuje swoją przewagę
    nad letnią czy nawet wielosezonową.

    Poza tym - co za różnica: masz dwa komplety opon. Na każdej z nich
    jeżdzisz ok 6mcy w roku. Sumarycznie starczają na dłużej.

    p.s.
    opony zimowe zmieniam dopiero gdy pojawia się pierwszy śnieg.
    W tym roku był to listopad. Przetaczem je przed garażem (zarówno w
    swoim jak i aucie żony) - stąd nie jestem uzależniony od zakładó
    wulkanizacyjnych.

    Jeżdzisz w góry - masz 90% spotkania się ze śniegiem - czyli już się
    przydają. Jedziesz w Alpy zimą -masz obowiązek mieć opony zimowe.

    Jeśli jeździsz tylko po Pomorzu - być może Twoje opony nie zobaczą
    śniegu wcale, może jedynie błoto pośniegowe co najwyżej - więc zgadzam
    się, że nie potrzebujesz opon zimowych, może co najwyżej całoroczne
    (dodatek krzemu w gumie, by nie robiły się jak kamień w niższych
    temperaturach).

  • 18. Data: 2018-01-08 10:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Hinek h...@f...pl ...

    > Pewnie zależy od regionu. Nad morzem sporo
    > ludzi opon nie zmienia. Tu praktycznie od lat
    > zimy nie było.

    To tam gdzie potem obwodnica trójmiasta stoi bo auta pod górke podjechac
    nie mogą? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 19. Data: 2018-01-08 15:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale przy -11, czy przy +11?
    > Bo obstawiam że na tym polega ta różnica...
    >
    > Wiadomo, że przy letnich temperaturach zimą, lepsza będzie letnia - i
    > tylko wtedy.

    Widziałem ostatnio test - na mokrym nawet przy sporym minusie letnie
    wypadały lepiej niz zimowki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 20. Data: 2018-01-08 15:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >Widziałem ostatnio test - na mokrym nawet przy sporym minusie letnie
    >wypadały lepiej niz zimowki.

    Mokre na sporym minusie ... albo duzo soli dali, albo trzeba bardzo
    uwaznie jechac, bo nie znasz minuty i sekundy gdy nawet zimowki nie
    pomoga :-)

    J.