  • 31. Data: 2017-03-15 20:26:47
    Temat: Re: Opomiarowanie i wysterowanie Pompy Ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Mar 2017 19:30:54 +0100, Janusz

    > No nie, bo "współczynniki " kasy mogą wyjść od 2 do 5 nawet :(
    > Akurat dla siebie projektuję uniwersalne sterowniki, takie modułyt które
    > będą między sobą gadały i sterowały instalacją a mam ją też niezle
    > rozbudowaną, jak na razie to zabieram się za nie od 5 lat ale ostatnio
    > zintensyfikowałem prace :) więc jestem otwarty na sugestie.

    To ja chętnie przyjmę wycenę. ;)

    > Ale na nim nie ma elektrozaworów :) a i tych odcinających jakby ciutkę
    > za dużo.

    Podejrzewam, że mają ułatwiać ew. wymianę pomp, etc. Ale część wystarczy
    zamienić na elektrozawory i chyba będzie po sprawie. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2017-03-15 23:04:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 20:26, Myjk pisze:
    > Wed, 15 Mar 2017 19:30:54 +0100, Janusz

    > To ja chętnie przyjmę wycenę. ;)
    Przypomnij się na maila za jakieś 2-3mies :)
    mail jest prawdziwy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 33. Data: 2017-03-16 10:47:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-15 o 20:11, Myjk pisze:
    > Wed, 15 Mar 2017 12:24:34 +0100, Paweł Pawłowicz

    > Z powyższego wynika że obciążenie masz min. 10. Stąd rozumiem skąd te
    > kombinacje z podłogówką, zwiększaniem obwodów przy oknach itd. W domu
    > energooszczędnym będzie to kompletnie zbyteczne, bo średnie obciążenie
    > zimowe wyjdzie poniżej 3kW.

    Skąd wziąłeś te 10?
    :-)
    Napisałem, że przy 40C różnicy jest 5.5kW. W założeniach było, że pompa
    będzie pracować tylko przy 2 taryfie. Z ilości energii, którą zużyłem
    jeszcze przed zamontowaniem zbiornika CWU wynika, że w przeliczeniu na
    dzisiejsze ceny prądu w drugiej taryfie, koszt ogrzewania wynosi 1000zł.
    Za cały rok :-)

    > Dodatkowo przy oknach tarasowych mają być kurtyny powietrzne klimatyzacji
    > -- jeszcze rozważam, czy robić zwrotnicę na obiegu aby grzać bufor wody
    > "lodowej" w celu ew. dogrzewania powietrza klimakonwektorami. To o tyle
    > "problematyczne", że całe GZ musiałbym też zalać glikolem.
    >
    > My (3 os.) obecnie zadowalamy się 50L CWU /dzień grzanej do ~55-60sC.

    > Mam nadzieję, że tym się ktoś inny zajmie. ;)

    Firma montująca ogrzewanie to policzy i nastawi. Jak to się będzie miało
    do praktyki, to inna sprawa. Ja bawiłem się ze dwa miesiące, aby uzyskać
    pożądany rozkład temperatur w chałupie.

    P.P.

  • 34. Data: 2017-03-16 12:31:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Mar 2017 10:47:27 +0100, Paweł Pawłowicz

    > Skąd wziąłeś te 10? :-)

    Wywnioskowałem na podstawie wieku "ekipy" od podłogówki i podanej mocy PC
    dla wykazanej delty. Nikt w domu energooszczędnym (a o takim raczej
    pisałeś, skoro obciążenie cieplne wynosi 5.5kW) nie grzeje wody w podłodze
    do 50sC. 35sC to absolutny maks. Wiem, jest jeszcze CWU, ale 3-4kW na to
    spokojnie starczą.

    > Napisałem, że przy 40C różnicy jest 5.5kW.

    No własnie -- to bardzo mało (szczególnie w stosunku do wykazanej mocy
    pompy). To o 1kW mniej niż u mnie, a przecież mówię o domu który dopiero
    się będzie budować -- czyli siłą rzeczy parametry pewnie będzie mieć
    lepsze.

    > W założeniach było, że pompa będzie pracować tylko przy 2 taryfie.

    Ja to przeliczałem i nie warto przewymiarowywać pompy aby pracowała _tylko_
    i _wyłącznie_ w 2T. Takich newralgicznych dni w sezonie jest w porywach 20
    i się to ogromne przewymiarowanie zwyczajnie nie opłaca. A i tak dwukrotne
    przewymiarowanie mocy dla A0W35 jest w zupełności wystarczające, a u Ciebie
    dla A-10W50 jest dwukrotne...

    Jestem ogólnie pogubiony w tym co opisujesz. ;P

    > Z ilości energii, którą zużyłem
    > jeszcze przed zamontowaniem zbiornika CWU wynika, że w przeliczeniu na
    > dzisiejsze ceny prądu w drugiej taryfie, koszt ogrzewania wynosi 1000zł.
    > Za cały rok :-)

    Ja dla przykładu przy większym obciążeniu niż Twoje i projektowym
    zapotrzebowaniu na CO 9-10MWh/rok mam zamiar płacić ~1200 zł (przy pracy PC
    w stosunku 1/2T 30/70%).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2017-03-16 13:23:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-16 o 12:31, Myjk pisze:
> [...]
    > do 50sC. 35sC to absolutny maks. Wiem, jest jeszcze CWU, ale 3-4kW na to

    50C jest podane w parametrach pompy. Nie mam zamiaru grzać podłogówki do
    takiej temperatury. Nawet dla CWU to za dużo. Im wyższa różnica
    temperatur mięzdzy dolnym a górnym źródłem, tym sprawność pompy
    mniejsza, a do kąpieli 40C to ukrop (nie dla kobiet!).

> [...]
    > pompy). To o 1kW mniej niż u mnie, a przecież mówię o domu który dopiero
    > się będzie budować -- czyli siłą rzeczy parametry pewnie będzie mieć

    Czy lepsze, czy gorsze, to zależy od projektu. Nawet ćwierć wieku temu
    nie było zakazu dołożenia troszkę styropianu do ówczesnego standardu. I
    to był bardzo dobry pomysł :-)

> [...]
    > przewymiarowanie mocy dla A0W35 jest w zupełności wystarczające, a u Ciebie

    Można to nazwać przewymiarowaniem. Dla mnie to założenia do projektu.

    Jak najbardziej realne.

    P.P.