eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 131

  • 51. Data: 2010-12-21 11:21:49
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-21 10:23:26 Agent

    > ale o wiele gorsze sa włąsnie te obroty typu 20 km/h
    > na V niż te pod czerwone pole.

    To przedmówca udowadniał, że obroty szkodzą i dyskwalifikują takie
    auto. Silnik można zajechać na wiele sposobów. Niskie obroty to jedna z
    możliwości, aczkolwiek w autach z tak małymi i nowoczesnymi silnikami
    jak w eLkach się spotyka, to raczej nie jest problem. Do tego cały czas
    jest instruktor siedzący obok i tłumiący niepożądane zachowania. Jak
    nie, to najwyraźniej kamikaze. Bywa.

    > To tym bardziej bo raz że spory przebieg to jeszcze większośc tego
    > po miescie. A stanie na placu to znowu praca silnika bez nabijania
    > przebiegu więc znowu żużycie którego nie odzwierciedla licznik.

    Ale silnik nie jest wysilany bo nie pracuje pod dużymi obciążeniami.
    Skrzynia i układ jezdny też mniej dostaje niż przeciętnie używane
    prywatne auto. Jedynie sprzęgło jest w sporym niebezpieczeństwie,
    ale wymiana nie jest kosztowna.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl


  • 52. Data: 2010-12-21 11:22:42
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-21 10:35:05 Krzysztof 45

    > Myjk napisał(a):
    > > Długo tak kursant jechał ja jedynce z wyskakującym silnikiem zanim
    > > skasował "ogrodzenie"?
    > No,kilka lat tak katują.

    Nic im się nie stanie, nawet po paru latach.
    Silnik i osprzęt benzynowca wybacza dużo
    więcej niż jest tp w przypadku Diesli.

    > > Żadne inne elementy nie są katowane, przeciążane, etc.
    > Co Ty pierdzielisz. Ty chyba nigdy nie widziałeś jak
    > oni ruszają tymi samochodami.

    Przypalą trochę sprzęgło, to się je wymieni. :P

    > > Ktoś mi opowiadał -- więc znam przypadek kobiety, co nie zmieniała
    > > oleju 18 lat, tylko dolewała i chyba auto dożyło do końca. W sumie
    > > nie wiem, bo ten co opowiadał nie skończył opowieści. :P
    > Masz luki.

    Mówisz? W takim razie jeździ auto po 18 latach?

    > > Jak wszystkie, ale bardziej odmładza się Diesle niż benzyny.
    > Wszystkie jednakowo.

    Sprzedawałem Fabię po czterech latach użytkowania od nowości.
    Przebieg 80kkm. Już się zastanawiałem, czy nie podkręcić
    w górę przebiegu, bo nikt nie chciał kupić. :P

    > Ja ujął bym to inaczej.
    > Kręci się takim i w takim, tylko inne przybiera sie
    > wartości w dieslu a inne w benzynie

    Zgadzam się, i dla benzyny są to mniejsze wartości. ergo, łatwiej
    trafić na trupa diesla niż benzynę. Przypadki które podałeś są bardzo
    wygodne,
    ale to jest promil z całego rynku samochodowego.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl


  • 53. Data: 2010-12-21 11:22:54
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-21 10:01:26 Artur(m)

    > > Raczej: tylko silnik nie był katowany.
    >
    > Zwłaszcza ten "ruszany z trójki"
    > albo rozpędzany z piątki od 20km/h

    Jak się chce, to zawsze się znajdzie pasujący przykład. :P
    Ale ilu instruktorów pozwala na takie akcje jak
    przyspieszanie na piątym biegu od 20, albo
    notoryczne ruszanie z trójki?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl


  • 54. Data: 2010-12-21 11:27:18
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-21 08:37:03 Tomek

    > wtrysk jeden kosztuje od 6 stow w gore

    Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałający. ;)
    Do silnika CiTD (Mazda) komplet nowych wtrysków
    CR (4 szt.) w ASO kosztuje... 8 tys. zł AFAIR.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl


  • 55. Data: 2010-12-21 11:33:48
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 12/21/2010 11:27 AM, Myjk wrote:
    > 2010-12-21 08:37:03 Tomek
    >
    >> wtrysk jeden kosztuje od 6 stow w gore
    >
    > Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałający. ;)
    > Do silnika CiTD (Mazda) komplet nowych wtrysków
    > CR (4 szt.) w ASO kosztuje... 8 tys. zł AFAIR.

    Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie.
    Napisal wyraznie _OD_... trzeba wiedziec, co sie kupuje.

    Poza tym, jakie wtryski w tych mazdowych silnikach byly? Bosch, Siemens,
    Delphi, cos innego? niektore typy da sie zregenerowac.


  • 56. Data: 2010-12-21 11:34:24
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:iepv2g$l6e$1@news.onet.pl...
    > 2010-12-21 10:28:23 Agent
    >
    >> Zawsze znajdzie się gorszy egzemplarz
    >> jesli chce się coś udowodnić.
    >
    > Dokładnie, dlatego właśnie podważyłem wypowiedź Krzysztofa.
    >
    >> może być skrecona L-ka a do tego zarżnięta na mieście
    >
    > Nadal nie widzę tego rżnięcia Elki na mieście. :P ;)
    >
    Dobra zalóżmy że zuzycie silnika zalezy wprost od:
    1) liczby wykonanych cykli, - silnik na kazde przejechane 100 km wykona w
    miescie znacznie wiecej cykli niz na biegu bezpośrednim na trasie. Do tego
    nalezy wliczyć manewry parkingowe które praktycznie nie generują km.
    2) liczby rozruchów (bo wtedy gorsze jest smarowanie) - tu się chyba
    zgodzisz że zgaśnięcia silnika kursanto zdażają się nader często
    3) oraz nietypowych przeciążeń (najgorsze dla silnika jest przeciążanie przy
    bardzo niskich prędkościach obrotowych wału + duże przeciążenie - to mamy
    przy włączeniu zbyt dużego biegu lub zadławieniu silnika). Takie zachowanie
    tez nie zdarza się zbyt często zwykłemu kierowcy.

    To wszystko dotyczy tylko silnika, nie mówimy jeszcze nic o skrzyni biegów,
    sprzęgle, przegubach a kończąc na dziurach w podłodze po pedałach czy
    krzywych felgach.


  • 57. Data: 2010-12-21 11:38:38
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:iepv5u$l6e$4@news.onet.pl...
    > 2010-12-21 10:01:26 Artur(m)
    >
    >> > Raczej: tylko silnik nie był katowany.
    >>
    >> Zwłaszcza ten "ruszany z trójki"
    >> albo rozpędzany z piątki od 20km/h
    >
    > Jak się chce, to zawsze się znajdzie pasujący przykład. :P
    > Ale ilu instruktorów pozwala na takie akcje jak
    > przyspieszanie na piątym biegu od 20, albo
    > notoryczne ruszanie z trójki?
    >
    Sam się uczyłem i to robiłem. A powiem nieszczerze że i tak było ze mną
    lepiej niż z innymi. Zresztą Twoja wypowiedź by pasowała gdyby autem uczył
    sie jeden góra 3 kierowców. A tu kierowca zmienia sie co godzinę i ciągle
    świeżaki i kazdy robi te same błędy. Owszem jednemu idzie lepiej innemu
    gorzej ale nikt mi nie powie że wsiadł i od razu jechał "jak ta lala"


  • 58. Data: 2010-12-21 11:38:49
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-21, omega_fan <o...@n...org> wrote:

    > Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie.
    > Napisal wyraznie _OD_... trzeba wiedziec, co sie kupuje.

    Tańsze też są - wszystko zależy co do danego silnika wsadzali.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 59. Data: 2010-12-21 11:43:06
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    >
    >> To tym bardziej bo raz że spory przebieg to jeszcze większośc tego
    >> po miescie. A stanie na placu to znowu praca silnika bez nabijania
    >> przebiegu więc znowu żużycie którego nie odzwierciedla licznik.
    >
    > Ale silnik nie jest wysilany bo nie pracuje pod dużymi obciążeniami.

    Jak nie pracuje? Bo nie przekracza zwykle 2000? Weż poczytaj o tym co sie
    dzieje z panewkami na bardzo małych obrotach i bardzo dużym obciążeniu od
    korbowodów. I zapewniam Cię że tu niewiele się zmieniło od czasów Żuka czy
    Fiata 125p.

    > Skrzynia i układ jezdny też mniej dostaje niż przeciętnie używane
    > prywatne auto.

    No chyba trolować zaczynasz. Dobra nie wkręcam się dalej.


  • 60. Data: 2010-12-21 11:43:54
    Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Tue, 21 Dec 2010 09:14:18 +0100, omega_fan wrote:

    >>> bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden*
    >>> kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail),
    >>
    >> W common-railach wymienia się komplet, czy poszczególne, wadliwe,
    >> egzemplarze?
    >
    > Komplet, poszczególne, w zależności od potrzeby.
    > Czasem można też regenerować (skutecznie).

    A jak to jest w Renault Clio 1,5Cdi (bo takiego potworka mam na oku)?
    I ile kosztuje ewentualna regeneracja w Clio?

    >
    >> Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
    >> demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
    >> którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
    >
    > Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec.

    Heh, pewno masz jeden z tych Yeti-modeli. Zazdroszczę :-)

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    She's always late. Her ancestors arrived on the Juneflower.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: