    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Date: Tue, 14 Feb 2012 19:41:21 +0100

    Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jhe6sa$12c$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie,
    >
    > Ktory z tych motorkow polecilibyscie, a wystepujacych w w/w omedze?
    > Interesuje mnie awaryjnosc (bez), koszty czesci (mam zle doswiadczenia np
    > z cena przeplywomierza w w/w ale silniku 2.5 tds) jak i podatnosci na
    > przyjecie lgp.
    >
    > Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie
    > bedace skarbonka bez dna.

    Pierwsza najważniejsza zasada przy kupnie Omegi to baaardzo ostrożne
    podchodzenie do tanich egzemplarzy.
    Nic gorszego nie może Cie spotkać, niz zaniedbana Omega ;)

    Jak już wybierzesz zadbaną i doinwestowaną Omegę to masz szanse na bardzo
    pozytywne wrażenia z użytkowania.
    Co do silników, jak ma być oszczędny to 2,2DTI ale .... kiepsko będzie z
    mocą. Jak ma być diesel to raczej 2,5DTI. Silnik ma kilka punktów, na które
    trzeba zwrócić uwage (np. nieszczęsne klapki w kolektorze) ale ogólnie jest
    dobrze. Mocy też mu nie brakuje, ale demon prędkości to nie jest.

    Najlepiej wypadają V6 pod względem osiągów. Skup sie jednak na 2,5 lub 3,0
    (a nie 2,6 lub 3,2). Różnice w mocy są w zasadzie niezwuważalne, kultura
    pracy na korzyść 2,6 3,2 niby jest, ale osobiście nigdy jej nie zauważylem
    ;) za to częsci do 2,5 i 3,0 na rynku zdecydowanie więcej (jeśli mowa o
    zamiennikach i częsciach używanych) i budowa w szczegółach jest po prostu
    bardziej prosta.
    Niby silniki takie same, a jednak nie. W 2,6 i 3,2 masz 4 sondy lambda, inna
    jest przepustnica (nie ma linki gazu) i takie tam.
    3,0 i 2,5 mają po 2 sondy, zwykła przepustnice z linką. Różnic jest więcej i
    praktycznie wszystkie na korzyść staryszych konstrukcji.

    Osiągi w 3,0 w porównaniu do 2,5 są zauważalnie lepsze, a spalanie ... a tu
    bywa różnie. W zależności od tego jaki masz styl jazdy różnica w spalaniu
    między nimi może być żadna albo duża.
    Srednio licz, ze 3,0 spali 1 do 2 litrów więcej. Jeśli więc średnio 2,5
    spali 10-13 litrów w miescie to 3,0 spali 11-15 Na trasie różnice będą
    mniejsze i na korzyść 3,0 - można zamknąć sie w 8 litrach przy normalnej
    jeździe.
    Spalanie LPG średnie to zwykle 12-17 litrów (bez pałowania oczywiście).
    Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)

    W razie problemów pisz na wspomniane już przez kolege forum Omega Klub
    Polska.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł