  • 1. Data: 2010-03-17 14:08:29
    Temat: Opel Vectra C kombi - zawieszenie - prawy przód - coś stuka
    Od: fred <f...@i...pl>

    Witam,

    W zeszłym tygodniu w zimny poranek przetaczałem się po parkingu. Po
    przejechaniu przez niewielką dziurę prawą stroną coś metalicznie
    stuknęło. Podejrzewałem kamień wylatujący spod koła, który mógł
    uderzyć o podwozie. Wysiadłem i że żadnego kamienia nie widziałem, to
    pomyślałem sobie że może szczęka hamulcowa puściła z hukiem.

    Dzisiaj jednak zauważyłem, że po prawej stronie z przodu coś stuka.
    Stuki uwidaczniają się po przejechaniu po większej nierówności takiej,
    że samochód musi się przechylić na prawą stronę. Małe nierówności są
    ciche.

    Może tam z przodu jest sprężyna od McPersona i ona pękła na zimnie ?
    Macie jakie inne pomysły przed wyjazdem do mechanika ?

    Jaki w Katowicach możecie polecić serwis do Opla ?

    Dzięki i pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-03-17 15:00:36
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "fred" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
[...]

    ---

    kurde cos mam z cytowaniem, ale do rzeczy
    ja tak mialem w passacie identyczny obaw, podjechalem na stacje kontroli i
    sie okazalo ze sprezyna sie ulamala na ostatnim wezle o ok 4cm.

    Jak by cos bylo z klockami to podczas hamowania bys tego nie slyszal.
    Njalepiej na stacje podjechac i potrzasc troche autem

  • 3. Data: 2010-03-17 15:06:57
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    fred pisze:
    > Może tam z przodu jest sprężyna od McPersona i ona pękła na zimnie ?
    > Macie jakie inne pomysły przed wyjazdem do mechanika ?

    zimno nie ma nic do sprężyny, jedz do stacji diagnostycznej na szarpaku
    sprawdzą co jest nie tak. żeby sprężyna pękła (pomijając wady
    materiałowe) musiałbyś nieźle przywalić.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-03-17 15:28:43
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "fred" <f...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > ciche.
    > Może tam z przodu jest sprężyna od McPersona i ona pękła na zimnie ?

    Bez jaj... obstawiam luz na wsporniku drazka stabilizatora.

    --
    Axel

  • 5. Data: 2010-03-17 15:46:06
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]

    > Stuki uwidaczniają się po przejechaniu po większej nierówności takiej,
    > że samochód musi się przechylić na prawą stronę. Małe nierówności są

    ile to auto ma przebiegu rzeczywistego?
    musisz jechać na sprawdzenie zawieszenia, może to być sworzeń wahacza (żeby
    było taniej w V-C jest z całym wahaczem), może być łącznik stabilizatora,
    guma drążka stabilizatora i parę innych mniej lub bardziej prawdopodobnych
    usterek,
    brat

  • 6. Data: 2010-03-17 17:30:10
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > zimno nie ma nic do sprężyny, jedz do stacji diagnostycznej na szarpaku
    > sprawdzą co jest nie tak. żeby sprężyna pękła (pomijając wady materiałowe)
    > musiałbyś nieźle przywalić.

    u mnie walnelo w lato na prostej drodze, na szczescie pekla na samym dole
    mozna bylo jezdzic zanim nowa nie przyszla

  • 7. Data: 2010-03-17 18:27:12
    Od: fred <f...@i...pl>

    Witam ponownie,

    Na grupę zawsze można liczyć.
    Dziękuję wszystkim za sugestie i informacje.

    Byłem na szarpaku w Autoteście. Okazało się że prawa sprężyna jest
    pęknięta na ostatnim zwoju. Reszta trzyma się na gumowej osłonie i
    leży sobie w kielichu amortyzatora i stuka ;-)

    Na razie można jeździć,ale opony mogą ząbkować, ABS się wcześniej
    włączać itd....

    Chcę wymienić obie sprężyny (lewa i prawa) tak żeby oś miała
    symetryczny docisk.

    W Norauto zaproponowali mi:

    KYB KYBRH2661 209 zł za szt,
    LESJOFORS LS4063491 zł za szt,

    + robocizna 130 zł

    Co myślicie o tych sprężynach ?? Które wybrać ?? Na forach gdzieś te
    KYB mi się przewinęły.
    Może macie jakieś inne typy ??

    W ASO za komplet sprężyn GM chcą 873 zł + 300 zł robocizna,

    Może wiecie kto robi sprężyny dla GM ??

    Dzięki za info
    Pozdrawiam
    Andrzej

    Ps.

    Auto ma przebiegu 83 000. Przebieg oryginalny. Czy takie usterki w
    tych autach to normalne ??
    W Civicu VI generacji leję tylko paliwo, wymieniam płyny i nic się
    nie dzieje. Po 110 kkm wymieniłem rozrząd. Ot cała inwestycja ;-)

  • 8. Data: 2010-03-17 23:03:46
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-17 18:27, fred pisze:

    > Byłem na szarpaku w Autoteście. Okazało się że prawa sprężyna jest
    > pęknięta na ostatnim zwoju. Reszta trzyma się na gumowej osłonie i
    > leży sobie w kielichu amortyzatora i stuka ;-)

    Z tekstu wnioskuje, ze pojechales na DTS do Autotestu? Mam bardzo dobre
    odczucia po kilku wizytach u nich, zawsze rzeczowo i fachowo. Jednakze,
    jesli moge podzielic sie rada. Zdecydowanie ODRADZAM warsztat na
    Debowej. Teoretycznie specjalizujacy sie w Oplu, a w praktyce
    specjalizuja sie na naciaganiu klienta i przyklajaniu swoich reklam na
    tylne szyby samochodow, ktore im powierzaja klienci. Mam znajomego w
    Sosnowcu, ktory specjalizuje sie w Oplu i prowadzi w pelni funkcjonalny
    warsztat. Moge go szczerze polecic. Jesli jestes zainteresowany uderz na
    PRIV.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 9. Data: 2010-03-20 18:22:51
    Od: "qqq66" <q...@p...onet.pl>

[...]

    W VC to normalne (obok padającego CIMu, maglownicy i sprzęgła/dwumasu),
    dowiedziałem się ma przeglądie gdy mi majster powiedział,zacząłem szperać
    po necie; moja też pękła na samym dole, nawet niezauwazyłem, nic nie stukało
    itp., tylko prawy przód jest 1cm niżej, praktycznie niezauważalne (o ile
    wiadomo czego szukać); cena za szt oscyluje w granicach 200zł

    Jeśli kumasz coś z angielskiego to zobacz tutaj jakie niespodzianki
    niektórzy mieli:
    http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=42800
    &page=40