  • 1. Data: 2010-05-25 18:04:53
    Temat: Omega B FL MV6?
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Witam.
    Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
    Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
    Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
    Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
    niezawodna?
    Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
    Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
    fabryczne?
    Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
    poruszać zimą...

    Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 2. Data: 2010-05-25 18:31:35
    Temat: Re: Omega B FL MV6?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
    > Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
    > Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
    Niektóre egzemplarze rdzewieją na rogach drzwi, przy krawędziach nadkoli
    itp. Ale jest dużo lepiej niż w modelach omegi <98r (ocynk).

    > Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
    Nie powinien połykać.
    Mankamenty typowe - czasem popuszcza wodę trójnik z tyłu silnika (pod
    podszybiem), do którego dojście jest fatalne.
    Czasem popuszcza olej chłodnica oleju, umieszczona na górze bloku
    silnika (zatopiona w wodzie) pomiędzy głowicami, dojście fatalne.

    > Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
    > niezawodna?
    Raczej dużo bardziej niezawodna

    > Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
    dałem jakieś 1200zł za kompletny remont (wszystkie gumki, silentblocki,
    wahaczowe śmieci, końcówki drążki itp). Zawieszenie nie różni się w MV6
    niczym od innych wersji silnikowych, poza ewentualnym nivo-matem w
    kombi (automatyczna regulacja wysokości tyłu)

    > Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
    > fabryczne?
    Znikające linie na wyświetlaczu komputera pokładowego (naprawialne,
    regeneruje się to), padający wybierak elektryczny od automatu
    (naprawialne, woda się dostaje od dołu, wystarczy rozebrać, wyczyścić,
    przesmarować i działa jak nowy), sterowania klimatronika (a dokładniej
    to problemy z serwomotorkami, które sterują nadmuchami, i czasem przez
    chwilę zawieje zimnym bo sie zawiesiła jakaś klapka, po chwili się
    samoskalibruje i działa ok), czasem lubi paść sobie czujnik położenia
    wału (silnika, nie wałków rozrządu) - przerywa lub całkiem gasnie na
    gorącym, i nie odpali, jest dostępny od dołu, lekko przewalone dojście,
    koszt ~100zł

    > Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
    > poruszać zimą...
    Jesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od
    manuala, półosie też są cieńsze)
    Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC
    ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet
    moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo
    fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po
    wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku
    jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-05-25 18:44:50
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od
    > manuala, półosie też są cieńsze)

    Mówię o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny,
    inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie.

    Dzięki za solidne i szybkie wytłumaczenie wszystkiego.
    A słuchaj w wersji sedan jest nivo?
    Standardowe zawieszenie tzn. jakie, bo bladego pojęcia nie mam o omedze,
    wielowahacze czy stary poczciwy mcpershon?

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 4. Data: 2010-05-25 19:33:33
    Od: "Szymon Machel" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku jazdy
    > i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)

    Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego.
    W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
    w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż
    pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba
    (mnie nie) ale można wyłączyć :)
    Jeżdżę często na narty więc wiem o czym piszę.
    Ogólnie radocha z jazdy duża, po śliskim i w śniegu taka sobie.
    Jak przesiadłem się na Octavie to dopiero zobaczyłem jak się
    auto zachowuje np. w kopnym śniegu - tak gdzie Omegą nie wjeżdżałem
    Skodzianką pakuję się w zaspę i nawet nie myślę, że mogę z niej nie
    wyjechać. No ale power nie ten, szkoda :(

    Zdrufko
    Szymon

  • 5. Data: 2010-05-25 19:35:39
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Skodzianką pakuję się w zaspę i nawet nie myślę, że mogę z niej nie
    > wyjechać. No ale power nie ten, szkoda :(

    No właśnie, wcześniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj na
    ziemi, teraz może być ból...
    Ale kolce założyć i może jakoś da rade.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 6. Data: 2010-05-25 21:32:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
> [...]
    > w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż
    > pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba
    Fakt, ja też jeżdzę z TC wyłączonym, bo mi tak wygodniej, ale np żonie
    wygodniej z włączonym bo nie wyczuwa uślizgu tyłu dopóki nie jedzie bokiem.
    A co do jazdy, nie wiem, może mamy różne auta albo śnieg, ale tą omegą z
    podłymi zimówkami bez łańcuchów (choć czesi dziwnie się patrzeli)
    wjechałem poprzedniej zimy na Pradziada, przejechałem różne wielkie
    zaspy, wykopywałem się z 20cm dołów w ujeżdzonym zamarzniętym błocie
    (gdzie prawie wisiałem na podwoziu) itd.
    Fakt że szybko zaczyna się ślizgać (z wyłączonym TC), i wiele zakrętów
    pokonuje się z lekkim uślizgiem, ale za to jest pedałem gazu w pełni
    kontrolwalny ten uślizg (z manualną skrzynią byłoby lepiej, ale redukcja
    na 2 w automacie i też daje radę), i przy użyciu odpowiedniego powera -
    głęboko śnieg kopie i jedzie świetnie. Im bardziej kopie tym lepiej
    idzie, w przeciwieństwie do przednionapędówek które w tym samym miejscu
    kopały sobie coraz większy wygładzony dołek (bo im bardziej gazowane -
    tym bardziej przód odciążany a tył nadal tak samo w śniegu siedzi), i
    równocześnie traciły sterowność z okazji mieszania kołami kierującymi w
    miejscu...
    Może zbyt delikatnie ją traktowałeś? Mi po przejazdach po solidnym
    śniegu z ostrym kopaniem dołów itp TC świeciło bez przerwy i zgłaszało
    awarię - totalnie zabite czujniki błotem śniegowym, dopiero po paru km
    po suchym asfalcie się oczyściły i samonaprawiły.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-05-25 22:11:32
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > fabryczne?
    > Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym

    o większości rzeczy koledzy napisali,
    natomiast moim zdaniem automat w Omedze to jedna wielka pomyłka - w sensie
    tym że to chyba? jakaś amerykańska stara konstrukcja, generalnie z automatem
    to auto nie jeździ, ręczna skrzynia z tym samym silnikiem daje znacznie
    lepsze osiągi i jak mi się podobają auta z automatem to Omegi z aut.
    skrzynią bym nie kupił,
    problemów z mostami tylnymi nie było, niezależnie od tego czy były z
    ograniczonym poślizgiem czy bez niego, ...no kojarzę jedną wymianę mostu
    przy przebiegu > 400kkm,
    jeżeli chodzi o zawieszenie to jest to stara konstrukcja, jeszcze z drążkiem
    środkowym, czterema końcówkami, upierdliwe bywają na naszych gorszych
    drogach tuleje wahacza bo dwie (z czterech ) są hydro, nawet z oryginału nie
    są drogie ZTCP coś ponad 100zł/szt, ale potrafią na gorszych drogach lecieć
    co 20kkm,
    tyle ode mnie,

    brat

  • 8. Data: 2010-05-25 22:40:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:

    > W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
    > w bagażniku)

    Zaraz, wrzuciłeś małżonkę do bagażnika dla poprawienia rozkładu masy? ;)
    NMSP. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2010-05-25 22:44:58
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami
    > naprawy.
    > Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje
    > np. brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.
    > Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)
    > Jurand.

    12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra,
    climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie
    poniszczony.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]