eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2011-11-14 00:15:34
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-13 22:28, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Bez sprawdzenia przylgni i ew. planowania głowicy na Twoim miejscu nawet
    > bym sie nie zabierał do składania tego, bo szkoda Twojego czasu i
    > pieniędzy.

    Pieniądze nie sa duze. Sporo czasu, chec nauki i dobre narzedzia.

    > Poza tym bardzo ważne - jak będziesz przykręcał pokrywy zaworów to
    > sprawdz ich przylgnie. Te pokrywy lubią sie krzywić, a dokładnie rzecz
    > biorąc praktycznie wszystkie są pokrzywione ;)
    > Jeśli są mocni zwichrowane - znów - nie warto bawić sie w ich
    > przykręcanie, bo będzie leciał olej.

    Myślę czy by dodatkowo uszczelki plynnej nie dac.

    > Koniecznie zastosuj orygonalne uszczelki pod te pokrywy. Podróby są
    > tańcze o połowe, ale zwykle niższe i na 101% będziesz rozbierał ponownie.
    > I na koniec - jeśli pokrywy jakimś cudem są proste to przykręcasz je
    > kluczem dynamometrycznym (8Nm) inaczej czeka sie ponowne rozbieranie,
    > wymiana uszczelek.

    Wiem o tym

    >

    > z jakiego powodu wymieniasz uszczelki?
    >
    >

    Spaliny w płynie, jedna uszczelka puściła, druga profilaktycznie i
    trafnie - tez juz prawie skorodowala (oryginal jeszcze)

    Dzięki za porady


  • 12. Data: 2011-11-16 09:42:20
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-13 22:28, Kuba (aka cita) pisze:
    >>
    > Bez sprawdzenia przylgni i ew. planowania głowicy na Twoim miejscu nawet
    > bym sie nie zabierał do składania tego, bo szkoda Twojego czasu i
    > pieniędzy.
    > Poza tym bardzo ważne - jak będziesz przykręcał pokrywy zaworów to
    > sprawdz ich przylgnie. Te pokrywy lubią sie krzywić, a dokładnie rzecz
    > biorąc praktycznie wszystkie są pokrzywione ;)
    > Jeśli są mocni zwichrowane - znów - nie warto bawić sie w ich
    > przykręcanie, bo będzie leciał olej.
    > Koniecznie zastosuj orygonalne uszczelki pod te pokrywy. Podróby są
    > tańcze o połowe, ale zwykle niższe i na 101% będziesz rozbierał ponownie.
    > I na koniec - jeśli pokrywy jakimś cudem są proste to przykręcasz je
    > kluczem dynamometrycznym (8Nm) inaczej czeka sie ponowne rozbieranie,
    > wymiana uszczelek.
    >

    Roboty zakończone, pacjent żyje :)

    Głowic nie planowałem, mierzyłem różnymi sposobami i nie było
    ewidentnych krzywizn, więc sobie to podarowałem.

    Jeździ jak nowy i tym razem nie sika na boki :)
    Oczywiście wszystkie Nm zachowane zgodnie z zaleceniem producenta i
    pomyśleć, że warsztaty krzyczą sobie u mnie najmniej 3000.- za wymianę
    UPG i rozrządu.


  • 13. Data: 2011-11-16 19:17:50
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:4ec3776e$0$8448$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jeździ jak nowy i tym razem nie sika na boki :)
    > Oczywiście wszystkie Nm zachowane zgodnie z zaleceniem producenta i
    > pomyśleć, że warsztaty krzyczą sobie u mnie najmniej 3000.- za wymianę UPG
    > i rozrządu.

    no to szerokiej drogi :-)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 14. Data: 2011-11-16 21:32:19
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:

    [cut]

    Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od
    oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z
    siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu
    bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby
    płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt,
    inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź
    z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą
    czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo
    jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia
    sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk.

    ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do
    oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika
    ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej


  • 15. Data: 2011-11-16 22:29:39
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:ja16kj$bb6$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
    (...)

    Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi pod
    korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po dłuższej
    trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
    Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też nie
    jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG), dopóki nie
    jest to naprawe wielka chmura pary.
    Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na miarce
    będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy rzut oka
    zobaczysz, ze coś jest nie tak.
    Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy
    powąchać) albo po prostu taki jest :)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 16. Data: 2011-11-17 00:37:08
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-16 21:32, Maciej Browarczyk pisze:
    > W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
    >
    > [cut]
    >
    > Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od
    > oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z
    > siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu
    > bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby
    > płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt,
    > inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź
    > z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą
    > czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo
    > jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia
    > sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk.
    >
    > ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do
    > oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika
    > ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym?
    >

    Jesli miałbyś chłodziwo w oleju, to nagle wzrósłby Ci poziom oleju a
    poziom chłodziwa drastycznie zmalał w zbiorniczku ;)

    Olej na ciepło może byc "wodnisty" Ja mam 15W40 i nie raz nie zdążę
    "podstawić" chusteczki jak już mam ochlapany silnik.


  • 17. Data: 2011-11-17 00:37:55
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-16 19:17, Kuba (aka cita) pisze:

    >
    > no to szerokiej drogi :-)
    >
    >

    Dzięki, nie obyło sie także bez wizyty z kompem, podpiałem wtyczkę od
    EGR na odwrót i nagle wywalał mi błąd pozycji wału korbowego :D Po
    zamienieniu wtyczek wszystko ok :)


  • 18. Data: 2011-11-17 00:40:45
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-11-16 22:29, Kuba (aka cita) pisze:

    > Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi
    > pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po
    > dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
    > Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też
    > nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG),
    > dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary.
    > Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na
    > miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy
    > rzut oka zobaczysz, ze coś jest nie tak.
    > Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy
    > powąchać) albo po prostu taki jest :)

    Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej
    nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej
    więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację,
    nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i
    właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej
    sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu.
    Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w
    wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik
    'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę
    fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle
    nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do
    4-cyl diesla - kosmos).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej


  • 19. Data: 2011-11-17 09:39:11
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, Maciej Browarczyk <m...@N...org> wrote:
    >
    > Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej
    > nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej
    > więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację,
    > nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i
    > właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej
    > sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu.
    > Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w
    > wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik
    > 'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę
    > fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle
    > nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do
    > 4-cyl diesla - kosmos).
    >
    A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego
    oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral
    to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 20. Data: 2011-11-17 10:01:12
    Temat: Re: Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-11-17 09:39, AZ pisze:

    > A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego
    > oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral
    > to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju.

    Oczywiście porównywałem na zimnym silniku. Olej w silniku nie ma więcej
    niż 1kkm.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: