  • 11. Data: 2010-03-06 21:47:28
    Temat: Re: Olympus E-P1 - opinie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
    > Tak przy okazji, bawiłem się tym cackiem (znajomy sobie fundnął jako
    > alternatywa dla cegły) i nie mogłem rozgryźć (bez instrukcji) dwóch rzeczy:
    > 1) histogram w trybie M czy Av (po korekcjach ekspozycji) nie przesuwa
    > się wraz z jasnością korygowanego obrazu na ekraniku tak jak jest to
    > zrobione w Canonach G. Tzn. pokazuje się liczbowa wartość korekty EV na
    > wyświetlaczu, ale histogram (i ekranik) prezentuje obraz bez korekty -
    > tak jak go widzi automatyka naświetlania.

    No nie wiem... może jest to związane z utrzymywaniem jasności obrazu na
    lcd na stałym poziomie? (niezależnie od nastaw) Gdzieś w menu się to
    chyba przełącza.

    > 2) niededykowana lampa błyskowa z własną automatyką - czas naświetlania
    > mimo ustawień w aparacie był dobierany jak w trybie dopalania błyskiem,
    > co skutkowało długimi czasami wynikającymi ze światła zastanego - aparat
    > wymaga dedykowanej lampy TTL?

    Nie podłączałem tam nigdy lampy to nie wiem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-03-06 21:50:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek pisze:
    > Ja nie wiem jak się wyłącza dźwięk "migawki" i jak się wyłącza ekran LCD
    > (czy jest taka możliwość).

    Ekran można wyłączyć, podrzucasz to gdzieś pod któryś klawisz z
    zaawansowanych nastaw w menu.
    Migawka ''dźwięczy'' naprawdę :) Tego się nie da wyłączyć. Nota bene to
    jeden z najładniejszych dźwięków mechanicznych współczesnych aparatów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 13. Data: 2010-03-07 05:43:36
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    > Ja nie wiem jak się wyłącza dźwięk "migawki"

    Rzeczywiście głupotę napisałem. Potweirdzam - ma migawkę.

    > jak się wyłącza ekran LCD

    Zgadza się można wyłaczyć LCD trzeba ustawić kalwisz Fn w opcjach jako
    włącz/wyłącz LCD

    dzieki za radę.

  • 14. Data: 2010-03-07 05:49:05
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    > Tradycyjnie jeśli chodzi o naświetlanie to proponuje poszukać w instrukcji
    > hasła histogram na żywo. Więcej o tym pomiarze tu:
    > http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    /

    > To jest świetny pomysł i jako uzupełnienie zapraszam jeszcze na stronę:
    > http://www.szerokikadr.pl/poradnik/
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Bartosz.

    Dzięki wielkie.
    Bardzo fajne strony.
    Co do WB to w E-P1 można ustawić sobie automatyczną kompensację bieli (chyba
    tak się to nazywa) +0,3 i więcej oraz -0,3 i więcej z podglądem na żywo jak
    to będzie wyglądać. Wyświetlają się 4 miniatury podglądu np. -0,3; 0; +0,3;
    +0,7 i można sobie wybrać.

  • 15. Data: 2010-03-07 05:53:15
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

> [...]
    > przełącza.

    > Nie podłączałem tam nigdy lampy to nie wiem.

    Czy może ktoś z Grupowiczów orintuje się jakie lampy błyskowe można do niego
    podpiąć (po za dedykowaną FL-14). Nowa kosztuje 600-700 zł może na allegro
    można inną używaną taniej kupić. Czy trzeba poczekać aż znajdą się używane
    FL-14 :)? Tak nawiasem mówiąc czy warto kupować flashe na allegro - czy
    lampy się nie zużyuwają ?

  • 16. Data: 2010-03-07 08:14:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > FL-14 :)? Tak nawiasem mówiąc czy warto kupować flashe na allegro - czy

    Podpiąć można każdą z możliwością pracy samodzielnej, aczkolwiek brak
    współpracy z aparatem może obniżyć skuteczność doświetlania.
    Lampy zużywają się, ale przy poważnej eksploatacji (reporterka itp).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/

  • 17. Data: 2010-03-07 08:42:00
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    Tomasz Jakubowski wrote:
> [...]
    > wyświetlaczu, ale histogram (i ekranik) prezentuje obraz bez korekty -
    > tak jak go widzi automatyka naświetlania.

    No wlasnie tez to zauwazylem w gf1. Wg mnie najlepszym sposobem na
    zachowanie pełnej dynamiki jest A, drabinka na +1.75(tyle zdaje się
    mozna wyciagnąć ze świateł) spotem w najjasniejszy punkt, AE Lock i juz.
    Plusem takiego rozwiazania jest to, ze nie trzeba krecic kolkiem jak w
    przypadku ekspozycji na histogram.

    --
    http://www.iixn.net

  • 18. Data: 2010-03-07 09:38:08
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-03-07 09:42, Grzegorz Maj pisze:

> [...]
    > mozna wyciagnąć ze świateł) spotem w najjasniejszy punkt, AE Lock i juz.
    > Plusem takiego rozwiazania jest to, ze nie trzeba krecic kolkiem jak w

    Ja wolę histogram + kółko w trybie M - w końcu po to jest ten histogram by go sobie
    "ułożyć" jak
    potrzeba. Najwygodniejszy byłby tryb automatyczny "na światła" z określeniem
    dozwolonego ułamka
    procentu przepaleń, ale chyba na to producenci jeszcze nie wpadli.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 19. Data: 2010-03-07 16:29:18
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Czy może ktoś z Grupowiczów orintuje się jakie lampy błyskowe można do niego
    > podpiąć (po za dedykowaną FL-14).

    FL-36R - bajka na moim GF1.
    Polecam rejestrację na forum.olympusclub.pl i monitoring działu giełda.
    Fajnie dociąża zestaw, ale mogłaby być na 4 nie 2 paluszki.

    pozdrawiam,
    gietrzy