  • 11. Data: 2012-12-13 00:55:55
    Temat: Re: Okulary warsztatowe.
    Od: Paweł Sujkowski <s...@a...com>

    Witam

    I ja sobie jakiś czas temu kupiłem na allegro tego stereoskopowego
    Eschenbacha bez statywu. Statyw zrobiłem sobie z kawałka blatu dębowego
    i szlifowanego pręta chyba fi 20 od CNC. Okular x10, obiektywy x1 i x2.
    Za tą cenę rewelacja. Lutownicą z ostrym grotem bez problemu lutuję
    pojedyncze nóżki w rastrze 0,5 mm, 0603 to drobiazg. Wysokość robocza
    około 80 mm wystarcza do lutowania i operowania pensetą. Polecam takie
    rozwiązanie, lupa z lampą jaką przed tym używałem to było przy tym
    średniowiecze.
    Tyle że... nie widzę ich teraz na aukcji.

    Paweł

  • 12. Data: 2012-12-13 02:01:13
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 13 Dec 2012 00:55:55 +0100 Paweł Sujkowski <s...@a...com> napisał:

    >Za tą cenę rewelacja. Lutownicą z ostrym grotem bez problemu lutuję
    >pojedyncze nóżki w rastrze 0,5 mm, 0603 to drobiazg.

    Kurde, jak to dobrze że ja tak mam bez stosowania dodatkowej optyki.
    Ciekawe jak długo tak będzie, jak narazie mam 30 lat i mi się wzrok
    jeszcze nie pogarsza. Noszę co prawda okulary -3D* - krótkowidztwo,
    ale z widzeniem małych rzeczy nie mam żadnych problemów.

    *) nie ujemnie trójwymiarowe ino minus trzy dioptrie :-)

  • 13. Data: 2012-12-13 02:55:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > ale z widzeniem małych rzeczy nie mam żadnych problemów.

    na razie, na razie... :)

  • 14. Data: 2012-12-13 04:37:22
    Od: Paweł Sujkowski <s...@a...com>

    > Kurde, jak to dobrze że ja tak mam bez stosowania dodatkowej optyki.
    > Ciekawe jak długo tak będzie, jak narazie mam 30 lat i mi się wzrok
    > jeszcze nie pogarsza...

    No ale ja zaczynałem przygodę z elektroniką od lamp i TG5 z czasem
    migrując do BC107. Potem wzrok wypalały mi noce przed 14" herculesem:)
    Nie to żebym taki stary był, wcześnie zacząłem. Dotychczas dawałem radę
    ale po co się męczyć. Obyś się cieszył zdrowym wzrokiem jak najdłużej i
    oszczędzaj go.

    Paweł

  • 15. Data: 2012-12-13 04:40:08
    Od: Paweł Sujkowski <s...@a...com>

    >Obyś się cieszył zdrowym wzrokiem jak najdłużej...

    No może przesadziłem skoro o okularach piszesz. Chyba pora na "shutdown
    -h now".

    Paweł

  • 16. Data: 2012-12-13 10:05:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Lupy nagłownej używam do normalnej pracy z SMD, ale inspekcję jakości
    > lutowania, lutowanie bardziej drobnych detali, z małym rastrem, to właśnie
    > pod mikroskopem - lupa już nie "daje rady".

    Do inspekcji i czasem do lutowania używam kamery kompaktowej PAL CCTV na
    statywie z obiektywem własnej konstrukcji o dużej ogniskowej i oglądam obraz
    na ekranie komputera. Czasem gdy płytka z elementami w miarę płaska, bez
    wystających gabarytów kładę na skaner i skanuję w dużej rozdzielczości.
    Bardzo dobrze widac wszelkie opisy na smd. Te metody mnie tak nie męczą jak
    oglądanie przez lupy więc lupy tylko podczas lutowania.

    Marek

  • 17. Data: 2012-12-13 17:06:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Thursday, December 13, 2012, 4:37:22 AM, you wrote:

    > No ale ja zaczynałem przygodę z elektroniką od lamp i TG5 z czasem
    > migrując do BC107.

    O, cześć stary! ;)

    > Potem wzrok wypalały mi noce przed 14" herculesem:)

    12" nie łaska? :P

    > Nie to żebym taki stary był, wcześnie zacząłem. Dotychczas dawałem radę
    > ale po co się męczyć. Obyś się cieszył zdrowym wzrokiem jak najdłużej i
    > oszczędzaj go.

    To kwestia tylko wady wzroku - obaj juz mamy starczowzroczność ale ja
    z moimi -4 mam mikroskop w oczach a Ty masz teleskop zapewne ;)

    Mi wystarczy spora lupa x2, Tobie trzeba lunetek, żeby ostrość
    dopasować bez utraty rozdzielczości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2012-12-13 19:57:57
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > statywie z obiektywem własnej konstrukcji o dużej ogniskowej i oglądam
    > obraz na ekranie komputera. Czasem gdy płytka z elementami w miarę płaska,
    Kamera ma jeden problem, ciężko wyczuć odległość między narzędziem a płytką
    :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 19. Data: 2012-12-13 21:57:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To kwestia tylko wady wzroku - obaj juz mamy starczowzroczność ale ja
    > z moimi -4 mam mikroskop w oczach a Ty masz teleskop zapewne ;)

    E, to ja mam 2x tyle w oku :)
    Jak kiedyś nosiłem okulary, to bardzo dobrze widziałem z bliska
    wszystkie SMD, ale teraz noszę kontakty, więc niestety muszę się
    wspomagać okularkami z lupą. Czyli mam podwójny układ optyczny :)

    Kuśwa, że też nie ma na razie żadnego cybernetycznego oka, co to by się
    robiło zoom, w razie potrzeby przełączyło na IR, lubo UV...
    Aha, no i rentgen, coby BGA sobie skontrolować :)

  • 20. Data: 2012-12-14 18:20:05
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 13 Dec 2012 04:37:22 +0100 Paweł Sujkowski <s...@a...com> napisał:

    >Obyś się cieszył zdrowym wzrokiem jak najdłużej i
    >oszczędzaj go.

    Dzięki