  • 21. Data: 2015-12-09 21:32:52
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z Baden Baden wrocilem. Zazdroscisz?

  • 22. Data: 2015-12-09 21:36:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze powinienem rachnek zeskanowac i gdzies wstawic. I tak bys nie uwierzyl bo za
    glupi jestes.

  • 23. Data: 2015-12-09 21:51:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Z Baden Baden wrocilem. Zazdroscisz?

    Taki szmoncesik:

    W przedziale pociągu, który wyjechał z lwowskiego dworca w kierunku
    Krakowa siedzą dwaj Żydzi i rozmawiają o interesach. Jeden zamożny,
    bogato odziany, drugi - drobny sklepikarz, który pyta: szanowny pan
    dokąd się udaje? Jadę - odpowiada pytany - do Baden, później do
    Baden-Baden, a na koniec do Wiesbaden. A pan szanowny dokąd? Ja? Ja jadę
    do Rajsze, potem do Rajsze-Rajsze, a na końcu do Wysraj sze.

    Dla niekumatych w jidysz Rajsze = Rzeszów

  • 24. Data: 2015-12-09 23:00:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Dec 2015 19:08:05 +0100, Jacek napisał(a):

    > Podobno szkła z polaryzacją coś tam poprawiają, ale ja tego nie
    > zauważyłem, a już na pewno nie w nocy.

    Pierwsza sprawa jest taka, że przez szkło polaryzacyjne przejdzie najwyżej
    połowa światła. A to już je dyskwalifikuje w nocy.

  • 25. Data: 2015-12-09 23:12:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Dec 2015 17:58:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Czesto jezdze nocami - swiatła, źle ustawione swiatła, latka, wszystko
    > sprawia ze bardzo meczy mi się wzrok.
    > Sa moze jakies rozwiazania do nocnej jazdy, jakies okulary etc ktore pomogą
    > jezdzic noca?

    Tak jak Kogutek napisał - idź do okulisty i zbadaj wzrok.

    U mnie wyszło 0,25 w jednym oku i 0,25+0,25 astygmatyzmu w drugim
    Ponoć wada jak żadna i generalnie okulista mówił że okulary są
    niepotrzebne. (bez okularów potrafię przyczytać ten rząd na tablicy
    okulistycznej który trzeba, ale dwa rzędy niżej to nie).

    Ale mówię że robimy okulary i na wszystkie przymiarki i próby brałem zawsze
    to co dawało obraz jak żyleta - pomimo ostrzeżeń okulisty że okulary lepsze
    słabsze niż mocniejsze i że może boleć głowa itp. itd.

    No i mam, używam tylko do jazdy na rajdach, a normalnie jak się ściemnia.
    Poprawa bardzo duża - widać bez problemu nieoświetlonych pieszych czy
    innych batmanów na rowerach.
    W dzień, podczas jazdy sportowej też bardzo istotne jest rozpoznawanie
    przyczepności ze sporo większej odległości.

  • 26. Data: 2015-12-09 23:27:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Najwięcej problemów w przeszłości sprawiała mi własna szyba przednia -
    > im starsza tym gorzej - więcej zarysowań, refleksów.

    Szybe mam praktycznie nówkę wiec to nie to.

  • 27. Data: 2015-12-09 23:27:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sadir W...@w...pl ...

    > Co do szkieł z polaryzacją - jeżdżę w takich okularach nawet jesienią.
    > Mniej bolą mnie oczy, wszystko jest bardziej ostre. Nie jeżdżę w nich
    > w nocy. Kiedyś w jakimś sklepie z dobrymi okularami widziałem okulary
    > z szarymi szkłami. I tam był rysunek kierowcy. Że niby takie okulary
    > dla kierowców. To były okulary marki Polaroid. Może idź tym tropem.
    > Niemniej jazda nocą w okularach ... tego nigdzie nie widziałem.
    > Może podnieś sobie siedzenie w aucie (albo podłóż jakąś podkładkę np.
    > masującą), może trzeba kupić inne auto (van, suv etc.).

    co do okularów z polaryzacją to takie mam na lato i sobie chwale - solano
    ujezdzane juz z 3-4 lata - super.
    Ale chodzi mi własnie o noc.

    Co do pozycji - jezdze busem wiec jzu wyzej bedzie ciezko... :)

  • 28. Data: 2015-12-09 23:47:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze ogolnie potrzebne ci wspomaganie okularami. Jest tak jak Pyra napisal. Durne
    0,25 co w niczym nie przeszkadza w normalnym zyciu w samochodzie robi ogromna
    roznice. Jak do tego dolozyc niewielki astygmatyzm to po skorygowaniu moze sie okazac
    ze pomimo dodatkowej szybki jest duzo lepiej. Jak bylem mlody i piekny to mialem
    niewielkie minusy. Na tyle male ze nie wymagaly korekcji. Ale mialem okulary. I jak
    jezdzilem w nocy to je zakladalem. Teraz mam troche w plusie i nie musze do jazdy
    zakladac okularow bo z daleka dobrze widze za to z bliska gorzej.

  • 29. Data: 2015-12-10 00:31:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:XnsA56BBD929B5E7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > sprawia ze bardzo meczy mi się wzrok.
    > Sa moze jakies rozwiazania do nocnej jazdy, jakies okulary etc ktore

    Napiszę o subiektywnych odczuciach z oboma typami.
    Polaryzacyjne działają tak, jak filtr polaryzacyjny w fotorgafii. Niebo
    jest bardziej niebieskie (o ile słońce świeci z boku), nie widać
    odbłysków na tafli wody. Przy dobrym świetle poprawia się kontrast. Przy
    słabym widac za mało, żeby rzeczywiście pomagały w nocy. Rzeczywiście
    zmniejsza się stopień oślepienia z reflektorów z przeciwka. Ale gdy
    światła niewiee, to i niewiele widać, w każdym razie mniej, niż bez
    nich.
    Żółte nie sa lepsze. Owszem, przy szarówce, kiedy jest jeszcze jasno,
    pomagają poprzez poszerzenie "zakresu tonalnego" - świat wygląda trochę
    jak HDR. Ale gdy robi się ciemniej, to już tylko przeszkadzają. Nie
    redukują oślepiania, to co ciemne robi się czarne, a jedynie to co
    jaśniejsze, robi się trochę mniej szare (żółto-szare). To są okulary dla
    ludzi z kurzą ślepotą, nie do jazdy nocnej. W moim przypadku sprawdzają
    się lepiej żółte niż polaryzacyjne, ale działają przez ok 20-30 minut,
    gdy słońce już zajdzie ale ciemności jeszczenie są egipskie, a i tylko,
    gdy jadę przez jakies wsie, gdzie nie ma lamp i przy niewiekim ruchu. W
    mieście, gdy ruch większy, sporo samochodów z przeciwka i latarni, bez
    okularów widzę więcej.

    --
    Yogi(n)

  • 30. Data: 2015-12-10 07:17:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2015 o 00:31 Yogi(n) <y...@k...pl> pisze:

> [...]
    > redukują oślepiania, to co ciemne robi się czarne, a jedynie to co
    > jaśniejsze, robi się trochę mniej szare (żółto-szare).

    Ale zdajesz sobie sprawę, że "żółte" "żółtemu" nie równe.
    Ja mam dobry wzrok (jak u dwudziestolatka) i "moje" żółte zdecydowanie
    pomagają w nocy - mniej męczy się wzrok. Wiele razy jechałem całą noc (od
    zmierzchu do poranka) w okularach i bez nich i mam porównanie.

    TG