  • 41. Data: 2015-12-10 22:11:53
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 10:48:11 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Thu, 10 Dec 2015 09:10:58 +0100, w
    > <1x8j9d3aiuxew$.ov5cbvoi2duq.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra

    > Możliwe. Tylko, że oko ludzkie dosyć łatwo do tego przystosuje się,
    > rozszerzając źrenice.

    Ale raz że nie w nieskończoność, a dwa że nie bez konsekwencji dla
    postrzegania.
    Bo jednak im większa źrenica tym gorsza ostrość.
    Dlatego jak jest jasno to widzi się lepiej niż jak jest ciemno, pomimo że
    źrenice się rozszerzają i coś tam widać, ale im ciemniej tym mniej
    szczegółów.

    > Rzeczywiście światła jest mniej (co razu można wyczuć po zdjęciu takich
    > okularów - światła zaczynają dokuczać oczom). Ale rozszerzona źrenica radzi
    > sobie z tym problemem. Wysnuwam nawet teorię, że zmniejsza się zakres jasności
    > światła (coś jak zmniejszenie gammy) i oko nie męczy się.

    Z całą pewnością zakres się zmniejsza (ale nie jak zmniejszenie gammy, a
    jak zmniejszenie kontrastu).
    Okulary pochłaniają jakąś część światła, czyli jak zakres tonalny obrazu
    przed założeniem okularów to była jasność powiedzmy z zakresu 10-100, to w
    okularach to będzie np. 7-70.

  • 42. Data: 2015-12-10 22:54:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message
    > Ja mam takie, kupiłem parę lat temu okulary dla kierowcy (polaryzacyjne) z
    > dodatkowymi "szkłami" do jazdy w nocy - wymienia się szkła dzienne na nocne.
    > Szkła "nocne" mają kolor żółty.
    > W tych szkłach jadę bez problemu ruchliwą drogą całą noc.
    > Nie mam w nich potrzeby "na chwilę przymknąć oczu" (kto jeździ w nocy wie o
    > czym mówię) - światła, znaki, tablice informacyjne nie męczą, nie oślepiają.
    > Zdecydowanie polecam. Kupiłem to w zwykłym optyku za jakieś 150 PLN.

    http://www.laramyk.com/resources/education/dispensin
    g/the-dangers-of-night-driving-glasses/

    --
    http://db.org.pl/

  • 43. Data: 2015-12-11 07:14:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2015 o 22:54 m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

    > http://www.laramyk.com/resources/education/dispensin
    g/the-dangers-of-night-driving-glasses/

    To nie do mnie.
    Ja o tym wszystkim wiem, zwłaszcza o tym, że nie "poprawiają widzenia".
    Działają tak jak napisałem powyżej. Jeśli ktoś je zakłada w ciemną ponurą
    noc, na jakimś zadupiu i spodziewa się, że będzie widzieć jak predator -
    to jego problem.
    Artykuł jest kierowany do ludzi, którzy noszą okulary na co dzień i do
    jazdy w nocy zakładają dodatkowo żółte soczewki.

    TG

  • 44. Data: 2015-12-15 00:24:09
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-12-09 17:58, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Czesto jezdze nocami - swiatła, źle ustawione swiatła, latka, wszystko
    > sprawia ze bardzo meczy mi się wzrok.
    > Sa moze jakies rozwiazania do nocnej jazdy, jakies okulary etc ktore pomogą
    > jezdzic noca?

    Najlepsze są czyste i niezniszczone, takie zupełnie czyste.