  • 51. Data: 2018-04-30 20:47:26
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Prognozy pogody co prawda są kiepskie, ale jakiś trend da się wyłapać.

    To znaczy co, jak 15 marca będzie prognozowane +15, a 16 deszcz to nie
    zmienisz?
    Ale zimowych na letnie, czy letnich na zimowe?

    Przecież 2 m decyduje o życiu, a Ty ryzykujesz 20 metrami różnicy....

    > Skrajnymi przykładami

    To nie są skrajne przykłady, tylko czysta praktyka.
    Skrajne przykłady to są warunki, o których piszesz Ty.
    Czyli takie, w których całoroczna sobie nie poradzi, a zimowa czy letnia
    tak.

    Zdarzają się u nas na tyle rzadko, że można ich w ogóle nie brać pod uwagę.

  • 52. Data: 2018-04-30 20:57:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > To chyba je źle czytasz.
    > Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne.
    > Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%.

    "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa razy w
    zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%.
    Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na
    zachodzie jest sporo cieplej.

    TG

  • 53. Data: 2018-04-30 21:46:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w
    > awaryjnych sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony
    > odpowiednie do sezonu.
    Nieprawda. W mieście (a podajesz przykład Warszawy) najlepiej mieć
    letnie w lato i całoroczne w zimę. Zimówki będą lepsze tylko przez kilka
    godzin w okresie od jesieni do wiosny kiedy jeżdzisz po śniegu. W całej
    reszcie tego okresu lepsze będą całoroczne, bo lepiej sprawdzaja sie w
    deszczu i błocie pośniegowym, a kto wie czy nawet przez większość zimy
    nie będą lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, więc ze sporym
    znakiem zapytania).

    Ponadto należy sobie zadać pytanie jak dobrych opon potrzebujesz, żeby
    dynamicznie stać w korku;)

    Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Bardziej mnie
    martwi, że w lato oddstają od dobrych letnich.

    Shrek

  • 54. Data: 2018-04-30 21:49:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz rację, za mocno to napisałem.
    >
    > Dzięki, pozdrawiam

    Spoko - nie ma się co unosić, to tylko grupa _dyskusyjna_ ;)

    Shrek

  • 55. Data: 2018-04-30 21:59:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-29 o 20:29, s...@g...com pisze:

    > Oj, oczywiscie :) ale ile by wtedy bylo sprzeczek gdyby te informacje
    > probowac zinterpretowac :)

    No tak, ale z drugiej strony kosztowne jest eksperymentowanie na sobie i
    sprzedawanie opon po pół roku używania, co mi się przytrafiło.

    Faktem natomiast jest, że klasa przyczepności w różnych warunkach jest
    obecnie niezdefiniowana. Każdy producent po swojemu może oznaczenia
    nanosić. Dopóki UE tego nie uporządkuje (a zrobią to), to też te
    kryteria są słabe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 56. Data: 2018-04-30 22:26:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 21:46 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > deszczu i błocie pośniegowym, a kto wie czy nawet przez większość zimy
    > nie będą lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, więc ze sporym

    Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty?
    Tam stoi:
    Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15
    stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
    Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m
    Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m
    Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m

    Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni
    Celsjusza
    Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
    Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m
    Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m

    > Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja.

    Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja?
    Kluczowe jest to co Budzik napisał:

    "Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa
    jezdzona przez całe lato?
    Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa."

    I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że
    testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych
    opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Jak weźmiemy
    "najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze bardziej
    wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi.

    TG

  • 57. Data: 2018-04-30 22:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:57:54 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%.
    > Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na

    Jest cieplej. Czy tak sporo ...
    http://www.pogodynka.pl/polska/daneklimatyczne/

    srednia temperatura:
    sty -0.7, luty 0.3, marzec 4.0 - Wroclaw
    -2.9, -2.0, marzec 1.9 - Lublin

    Niby niewielkie, ale przy 0.3C snieg sie topi, a przy -2.0 nie ..

    Opady podobne ... ale przy 0.3 mamy deszcz, a przy -2.0 - snieg lub
    gololedz.

    J.

  • 58. Data: 2018-04-30 23:12:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:22:02 +0200, RadoslawF napisał(a):
    > Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich
    > założyć całoroczne i jeździć spokojnie cały rok, na Puławską
    > w wawie również.
    > A może wzorem USA dla tych nie myślących wprowadzić obowiązek
    > sprzedaży nowych aut z oponami całorocznymi?

    A chcecie, zebysmy u was zainwestowali w nowa fabryke ? :-)

    > Co do wolnej jazdy to nie tylko zimą, ostatnio zaobserwowałem
    > że lekki deszcz i nagle wszyscy jadą dwadzieścia kilometrów wolniej.

    Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj.
    Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap*
    140.
    No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ?

    J.

  • 59. Data: 2018-04-30 23:22:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj.
    > Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap*
    > 140.
    > No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ?

    Na ich betonówkach nie ma kolein, spadki też spore - woda nie zalega to i
    zap* można. Jedynie dystans do poprzednika trzeba zwiększyć. Inna sprawa,
    że te ich "bei nasse" też nie jest jakieś drastyczne - o 10-20km/h mniej
    niż dopuszczalna.

    TG

  • 60. Data: 2018-05-01 05:38:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%.
    > Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na

    To drugie nie ulega żadnych wątpliwości, czasem mam wrażenie że to inna
    strefa klimatyczna.
    Bardziej oceaniczna niż kontynentalna.