  • 52. Data: 2019-03-03 19:59:58
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Piszesz po polsku ale głupoty.

    Cham a nie rozmówca...

    > Normalnie, lewy kierunkowskaz i buta.
    > Bo mam samochód bez ogranicznika.
    > I nawet jak wprowadzą ograniczniki w nowych to będę
    > jeździł starymi. Bogatemu nikt nie zabroni.

    Takie podejscie to zmienianie tematu.
    Tak, na dzien dzisiejszy dokładnie tak jest.
    Ale przedstawiona sytuacja jest hipotetyczna i nie przewiduje mozliwości
    przekraczania predkosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 51. Data: 2019-03-03 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > w taki sam jak teraz TIRy niby maja i... wyprzedzaja sie na
    > autostradach kilometrami, bo rozn. predkosci ~ 1-2km/h

    I robią to nagle pakując sie ostro przed wyprzedzany pojazd z hamulcem w
    podłodze... Ok...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 53. Data: 2019-03-03 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Zgadza się. Masz wrażenie. Ja ten wątek założyłem :)
    > Przez wiele lat będą jeździć stare bryki bez ogranicznika razem z
    > tymi z ograniczeniem. A ich żywot będzie sztucznie przedłużany.
    > Rozwinie się też czarnorynkowe obchodzenie ogranicznika.

    No to mow ze problemem nie jest sama idea samochodów ktore nie moga
    przekraczac predkosci a kwestia organizacji tegoz plus okres przejsciowy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 54. Data: 2019-03-03 21:35:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikomu niczego nie mozna zabronic. Biednemu tez nie mozna zabronic przekraczania
    predkosci. Ale mozna obrzydzic. System punktowy nie ma nic wspolnego z zamoznoscia.
    Oczywiscie po zebraniu kompletu punktow dalej nie mozna zabronic. Ale mozna jeszcze
    bardziej obrzydzic. Mozna zakazac kierowania. Tych co do zakazu sie nie dostosuja
    mozna ukarac taka grzywna ze nawet bogaty jeknie, najbardziej krnabrnych mozna
    czasowo odizolowac za murami z drutami pod napieciem od samochodu. Posiadanie PJ nie
    jest obowiazkowe jak szczepienia. Ma sie tylko prawo do posiadania PJ po spelnieniu
    okreslonych warunkow. Tym ktorzy ciagle i z premedytacja lamia warunki na jakich
    dostali PJ moze zostac ono czasowo odebrane.

  • 55. Data: 2019-03-03 22:18:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...
    > I Cavalino desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic... i nawet
    > ze 200 KM nie pomoże.

    Jestem ciekaw jak będzie wyglądało wyprzedzanie w takich przypadkach.
    Zabierze się ktoś za wyprzedzanie TIR'a, ten minimalnie przyspieszył,
    kierowca ciśnie gaz, a tu nic. Po minucie nadal równolegle z nim jedzie.
    Albo końcówka wyprzedzania a tu nagle zamiast 90 będzie 50 - auto
    gwałtownie hamuje. I co wtedy? Posypią się trupy? Czy może nikt nie
    będzie próbował nikogo wyprzedzać bo nie wiadomo czy coś nagle się nie
    zmieni w trakcie manewru?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 56. Data: 2019-03-04 01:08:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popytaj tych co byli w kraju demokracji, wolnosci itd czyli USA. Oni opowiedza jak
    sie tam jezdzi. To co na filmach w kinie pokazuja to lipa. Tam jak ktos jedzie
    szybciej niz wolno to wyprzedzani dzwonia na policje i informuja o zdarzeniu. W
    Europie sa kraje ze ludzie tez tak robia.

  • 57. Data: 2019-03-04 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > się trupy? Czy może nikt nie będzie próbował nikogo wyprzedzać bo
    > nie wiadomo czy coś nagle się nie zmieni w trakcie manewru?

    A po co miałbys wyprzedzac tego tira, skoro wszyscy jada rowno 90 na
    godzine? Dlatego ze jedzie 89?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 58. Data: 2019-03-04 15:57:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    szybciej niz wolno to wyprzedzani dzwonia na policje i informuja o zdarzeniu. W
    Europie sa kraje ze ludzie tez tak robia.

    nie wiem jak to wygląda w stanach, ale byłem w Szwecji i jestem w UK. Ze
    Szwecji wracałem +10 do +20 ponad limit przez 4-5 godzin i nikt na
    policję nie zgłosił. Leciałem tak bez przerwy razem z niemcem, który jak
    się okazało spieszył się na ten sam prom.
    W UK - tak, 95% jeździ max 10-20 ponad limit, większość w miarę
    przepisowo, o ile nie ma bzdurnego ograniczenia - ograniczenie do 40mph
    na autostradzie, gdzie są tylko słupki na pasie awaryjnym wszyscy
    totalnie olewają (chyba że wiedzą że tam jaki radar stoi). Mam samochód
    służbowy i jeżdżę nim przepisowo, zwykle równo z limitem ( na
    ograniczeniu do 50 tempomat na 53mph, bo to 50mph z GPS)- na
    ograniczeniu do 50 większość mnie wyprzedza, na ograniczeniu do 60
    wyprzedzam ich ja ;), na ograniczeniu do 70 - wyprzedza mnie na oko 1/3
    aut. na ograniczeniu do 30 blokuję ruch (jeśli nie ma dużego ruchu). Ale
    tutaj pomijając tereny górskie każdy ma max 15 minut do dwupasmówki
    gdzie może lecieć 120km/h - do pracy jadę ok 40km w jedną stronę i
    zajmuje mi to 35-40 minut (z czego dojazd do autostrady 6 minut i zjazd
    z autostrady pewnie drugie tyle), jakbym leciał +20 to zajęłoby mi to
    max 5 minut mniej, więc jaki sens...
    Ale jak do dwupasmówki gdzie mogę lecieć 120/h jedzie się pół godziny
    czy więcej (a w Polsce to dość częste) to jak jest miejsce to chce się
    przycisnąć

    Lukasz

  • 59. Data: 2019-03-04 16:09:47
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2019 13:59:58 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > A po co miałbys wyprzedzac tego tira, skoro wszyscy jada rowno 90 na
    > godzine? Dlatego ze jedzie 89?

    Zapytaj tirmanów, po co się wyprzedzają.

  • 60. Data: 2019-03-04 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pablo Eldiablo p...@g...com ...

    > Zapytaj tirmanów, po co się wyprzedzają.

    Sugerujesz ze Marek jest na poziomie inteligencji tirmana który tylko
    zegarek i pasy na drodze przed oczami widzi?