  • 11. Data: 2012-11-09 13:43:34
    Temat: Re: Odszkodowanie dla pieszego
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 08 Nov 2012 22:00:24 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    >za sprawce. niestety, jak wytrzeźwiał, to wybronił się przed sądem,
    >winny mimo wszystko, okazał się kierowca. NAstępnie pijaczyna zażądał

    sądze, że mylisz myślowo różne systemy walutowe: wina i
    odpowiedzialność cywilna.
    W KC poszukaj pojęcia odpowiedzialności na zasadzie ryzyka.

  • 12. Data: 2012-11-09 14:02:38
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-08 22:00, ToMasz pisze:
    > [...] Sąsiedzi mi trochę podpadają. może
    > przejadę kilku jutro? Oni dostaną fajny pokoik w szpitalu,
    Ty też, tylko, że gdzie indziej - biorąc pod uwagę wyrażoną tutaj
    premedytację zdarzenia nie liczyłbym na zawiasy. :>

    > odszkodowanie
    > z mojego OC a ja będę miał spokój przez kilka miesięcy.
    Nawet przypuszczam, że przez klika lat.

    > Tak to działa?
    Mhm...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 13. Data: 2012-11-09 14:36:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Nov 2012 23:47:59 +0100, w
    <1...@p...pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Jaja sobie robisz?

    Do pewnego stopnia sobie robi.
    Ale jeżeli odbędzie się sprawa karna, to sąd ma prawo zasądzić bezpośrednio od
    sprawcy (nie jego ubezpieczyciela) kwotę dla poszkodowanego.
    W Googlach są nawet przypadki (co prawda niezbyt zgodne z linią UFG, ale za to
    zgodne z rostrzygnięciami SN).

  • 14. Data: 2012-11-09 16:02:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Nov 2012, r...@k...pl wrote:

    > Ale jeżeli odbędzie się sprawa karna, to sąd ma prawo zasądzić bezpośrednio od
    > sprawcy (nie jego ubezpieczyciela) kwotę dla poszkodowanego.

    Możesz rzucić jakieś słowo kluczowe, wiążące się z tak zasądzoną kwotą?
    Bo podejrzewam że nie chodzi o odszkodowanie :)
    Może o nawiązkę?

    > W Googlach są nawet przypadki (co prawda niezbyt zgodne z linią UFG, ale za to
    > zgodne z rostrzygnięciami SN).

    Ale jeśli dobrze myślę, to "linii UFG" nic do tego.
    Nawiązka to jest kara, więc nie może zostać zapłacona przez
    ubezpieczyciela.

    Mandatu też ubezpieczyciel za Ciebie nie zapłaci, nie wolno.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-11-09 16:27:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Friday, November 9, 2012, 2:36:11 PM, you wrote:

> [...]
    > sprawcy (nie jego ubezpieczyciela) kwotę dla poszkodowanego.
    > W Googlach są nawet przypadki (co prawda niezbyt zgodne z linią UFG, ale za to

    Ale odróżniasz odpowiedzialność cywilną od karnej? Odszkodowanie od
    nawiązki? Odszkodowanie to roszczenie cywilne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-11-09 20:05:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:8...@p...pl.inv
    alid...

    No popatrz, a rok temu ponoć nie mógł tak zrobić? ;-)

    > Ale odróżniasz odpowiedzialność cywilną od karnej? Odszkodowanie od
    > nawiązki? Odszkodowanie to roszczenie cywilne.

    Jemu zawsze się kręciło z ubezpieczeniami, więc dlaczego tym razem miałby
    odróżniać?

  • 17. Data: 2012-11-09 20:31:28
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 09.11.2012 10:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Mi się wydaje, że nie powinieneś mieć prawa publicznie się wypowiadać.
    > Bo bredzisz.

    na szczęście nie Ty o tym decydujesz. W tym akurat przypadku ja podałem
    przykład tego co mnie w życiu spotkało, a Ty docinasz tylko poto aby
    zaistnieć. Więc ewentualna decyzja o tym kto i co moze pisać, odebrała
    bi Ci to prawo.
    Link podany przez kolegę wyjaśnia wszystkie wątpliwości wątkotwórcy i
    basta. Mnie jednak nie daje spokoju, kwestia łatwości uzyskania
    odszkodowania i braku jakiejkolwiek kary dla sprawcy. Ot taki kolejny
    brak logiki. Wiem że można się "puknąć" autami w lesie i sporządzić
    odpowiednie oświadczenie - też przejdzie. Ale w takim przypadku jak to
    widzicie? Normalnie zgłaszam się w PZU że sąsiad mnie puknął lekko, noga
    mnie boli od miesiąca, lekkie obtarcie, poboli jeszcze 3 miesiące i 5
    tysiaków się należy? Pytam na serio jaka jest procedura. Bo jeśli tak
    jest, to ja się nie dziwię że mamy takie wysokie stawki OC

    ToMasz

  • 18. Data: 2012-11-09 22:48:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Nov 2012 23:47:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello ToMasz,
    >
    > Jaja sobie robisz?

    Chyba tylko czesciowo.
    Za "straty moralne" to watpie czy tak chetnie wyplaca.

    A za straty na zdrowiu ... sa straty, to jest sprawa, nie wiem czy
    wystarczy sie tak ot przyznac, prokuratorowi to pewnie zajmie pare
    miesiecy, jesli nie lat.

    J.

  • 19. Data: 2012-11-14 17:41:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Nov 2012 16:02:02 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1211091555360.2492@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Możesz rzucić jakieś słowo kluczowe, wiążące się z tak zasądzoną kwotą?
    > Bo podejrzewam że nie chodzi o odszkodowanie :)
    > Może o nawiązkę?

    Owszem, też podejrzałem że pomyliłem się -- chodziło o zadośćuczynienie.

    > Ale jeśli dobrze myślę, to "linii UFG" nic do tego.
    > Nawiązka to jest kara, więc nie może zostać zapłacona przez
    > ubezpieczyciela.

    Nie chodziło o nawiązkę (jw.).
    AFAIR też nie o UFG, ale o rzecznika ubezp.

  • 20. Data: 2012-11-14 22:35:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Wednesday, November 14, 2012, 5:41:15 PM, you wrote:

    > Owszem, też podejrzałem że pomyliłem się -- chodziło o zadośćuczynienie.

    Ale mowa jest o odszkodowaniu. To jest nawet w tytule...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan