  • 51. Data: 2013-04-11 12:48:37
    Temat: Re: Odpowiedzialnośc finansowa pracownika za szkodę parkingową.....
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-11 11:56, Ergie pisze:

    > Czytałem - jest to opinia jakiegoś prawnika - ma do niej prawo.

    Nie chodziło o samo czytanie, tylko o zrozumienie, a jakiś znany
    przypadek orzeczenia jakiegoś sądu w konkretnej sprawie nie pozwala
    uogólniać wniosków na resztą przypadków, ponieważ w Polsce nie ma
    prawa precedensowego.

  • 52. Data: 2013-04-11 13:16:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-10 15:35, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Ostatnie i nie najmniej ważne - w przypadku braku AC przepisy
    > podatkowe zakazują wpisywania w koszty uzyskania przychodów wydatków
    > na pokrycie napraw związanych ze zdarzeniami drogowymi. Ustawodawca
    > traktuje brak AC jako niedbalstwo.

    A to skąd się wzięło? Można gdzieś o tym poczytać?

    > Osobiście nie wsiadłbym do nieubezpieczonego samochodu służbowego. I
    > nie chciałbym pracować u pracodawcy, który tak "oszczędza".

    Pracuję w firmie, która nie wykupuje ubezpieczenia AC i zaręczam Ci, że
    bardzo chętnie byś wsiadł i pracował dla tego pracodawcy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 53. Data: 2013-04-11 13:21:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    Dnia 2013-04-10 15:35, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    >Pracuję w firmie, która nie wykupuje ubezpieczenia AC i zaręczam Ci,
    >że bardzo chętnie byś wsiadł i pracował dla tego pracodawcy :)

    Ale miales jakis wypadek i nie kazali ci uregulowac ? :-)

    A NNW tez nie wykupuje ? :-)

    No i ostrzegam - fajnie, fajnie, a potem np przychodzi syndyk i
    upomina sie o wszelkie wierzytelnosci z ostatnich trzech lat.
    Odsetki za zwloke itp..

    J.

  • 54. Data: 2013-04-11 13:55:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-11 13:21, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Ale miales jakis wypadek i nie kazali ci uregulowac ? :-)

    Z własnej winy jeden, ale to jeszcze w czasach kiedy firma kupowała
    samochody i miały AC (styczeń 2005). Za to znam kilka przypadków
    mniejszych i większych stłuczek/wypadków w firmie gdzie koledzy nie
    dołożyli ani złotówki do naprawy.

    > A NNW tez nie wykupuje ? :-)

    Szczerze mówiąc to nie wiem - OC jest :)

  • 55. Data: 2013-04-11 14:55:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > A to skąd się wzięło? Można gdzieś o tym poczytać?

    W ustawach podatkowych. Może Gotfryd pamięta dokładny przepis - mi się
    nie chce szukać.

    > Pracuję w firmie, która nie wykupuje ubezpieczenia AC i zaręczam Ci, że
    > bardzo chętnie byś wsiadł i pracował dla tego pracodawcy :)

    Myslę, że wątpię. Raczej nie chciałby mnie zatrudnić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2013-04-11 16:56:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >W ustawach podatkowych. Może Gotfryd pamięta dokładny przepis - mi
    >się
    >nie chce szukać.

    No faktycznie
    http://www.podatki.egospodarka.pl/55263,Naprawa-firm
    owego-samochodu-a-koszty-podatkowe,1,65,1.html#

    art. 16 ust. 1 pkt 50 updop, jak i art. 23 ust. 1 pkt 48 updof.

    50) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz
    kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie były objęte
    ubezpieczeniem dobrowolnym;

    Co im przyswiecalo ? Zeby nie naprawiac prywatnych na sluzbowy
    rachunek ?

    >Myslę, że wątpię. Raczej nie chciałby mnie zatrudnić.

    Co nie znaczy ze sam nie chcialbys pracowac :-)

    J.

  • 57. Data: 2013-04-11 17:27:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    Dnia 2013-04-11 13:21, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >Szczerze mówiąc to nie wiem - OC jest :)

    No ale wiesz - inwalida zostaniesz, i co ci firma wyplaci, nic ?

    Fakt ze nasze NNW to zazwyczaj jakies zalosne jest, choc jedna firma
    miala przyzwoite.

    J.

  • 58. Data: 2013-04-11 19:05:42
    Temat: Re: Odpowiedzialno?c finansowa pracownika za szkod? parkingow?.....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2013, jerzu wrote:

    > W życiu nic nigdy nie podpisywałem. Ale ja nie pracowałem
    > w korporacjach, może dlatego.

    Jawne podpisywanie stosowane bywa "dla bezpieczeństwa", aby
    zobowiązany nie usiłował się wykręcić "nie wiedziałem".
    Niemniej ktoś już zwrócił uwagę - spisana treść mogła mieć
    postać regulaminu, który nie jest OSOBNO podpisywany.
    Również przy zleceniu w umowie może być mały punkcik
    o stosowaniu się do regulaminów używania sprzętu zleceniodawcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2013-04-11 19:20:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, J.F wrote:

> [...]
    > dobrowolnym;
    >
    > Co im przyswiecalo ? Zeby nie naprawiac prywatnych na sluzbowy rachunek ?

    Jakoś tak.
    Pewnie "zewnętrzna kontrola" prawidłowości napraw.
    Aby naprawiacz nie usiłował przy okazji naprawy samochodu służbowego
    doliczyć do ceny błotników szwagra, wału korbowego ciotki oraz
    reflektorów sąsiada.
    Dla innych sprzętów rzadko występują naprawy powypadkowe, do tego
    większość sprzętów "gospodarczych" nie jest typowo stosowana
    do celów osobistych (może z wyjątkiem komputerów i peryferiów),
    więc skarbówka poprzestaje na tym że jak chce to zrobi kontrolę
    i tyle.
    Z samochodami jest gorzej, bo po wypadku zniszczenie "czegokolwiek"
    jest prawdopodobne, więc do ew. kontroli trzeba by biegłego, do
    tego trzeba by badać zaraz po wypadku a nie jak kontrola się wybierze
    do podatnika za dwa lata itede.
    A tak całość załatwia "przy okazji" likwidator ubezpieczyciela.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2013-04-11 19:23:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, J.F wrote:

    > Dziwna sprawa, bo ubezpieczone niby osoby, a placi firma ... ale to tez ma
    > pewien sens.

    Ano ma :)
    Taka konstrukcja jest przewidziana "od zawsze" - postawą jest odpowiedź
    na pytanie kto jest beneficjentem ewentualnego odszkodowania.

    pzdr, Gotfryd