  • 1. Data: 2012-03-11 15:58:37
    Temat: Odporność szyb reflektora na nitro?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Jest sobie reflektor Hella w aucie VAG. Przeczyściłem rozpuszczlnikiem nitro
    szybę od przodu i wszystko było w porządku. Gdy to samo zrobiłem od środka -
    nitro rozpuściło szybkę.
    I teraz pytanie:
    - czy to znaczy że na zewnatrz szyba jest czymś zabezpieczona co chroni
    poliwęglan przed nitro?
    - czy może na zewnątrz jest goły poliwęglan więc jest odporny na nitro,
    natomiast od środka jest czymś zaimpregnowany i właśnie uzywajac nitro
    zniszczyłem impregnat?

  • 2. Data: 2012-03-11 16:22:24
    Temat: Re: Odporność szyb reflektora na nitro?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-03-11 15:58, Arbiter pisze:
> [...]
    > - czy może na zewnątrz jest goły poliwęglan więc jest odporny na nitro,
    > natomiast od środka jest czymś zaimpregnowany i właśnie uzywajac nitro

    Poliwęglanowe reflektory są, przynajmniej z wierzchu pokryte lakierem
    bezbarwnym. Jeśli ten reflektor nigdy nie był polerowany, to pewnie
    warstwa lakieru na nim była. Jeśli zaś był polerowany i z zewnątrz
    przeżył kontakt z nitrem, to znaczyłoby, że wewnątrz warstwa lakieru
    również jest.

    Nawiasem mówiąc: co Ci przyszło do głowy, żeby akurat nitro użyć?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2012-03-11 16:49:40
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości

    > Poliwęglanowe reflektory są, przynajmniej z wierzchu pokryte lakierem
    > bezbarwnym. Jeśli ten reflektor nigdy nie był polerowany, to pewnie

    polerowałem go polerką mechaniczną (Fareclą G3), ale lekko. Mimo to był
    odporny na nitro.

    > Nawiasem mówiąc: co Ci przyszło do głowy, żeby akurat nitro użyć?

    Dobrze odtluszcza etc. Szyba od frontu wytrzymała nitro, myslalem ze to samo
    jest w środku. W sumie to się nie zastanawiałem. KOsztowało mnie to zepsucie
    szybki

  • 4. Data: 2012-03-11 19:09:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/11/2012 04:49 PM, Arbiter wrote:

    > Dobrze odtluszcza etc. Szyba od frontu wytrzymała nitro, myslalem ze to samo
    > jest w środku. W sumie to się nie zastanawiałem. KOsztowało mnie to zepsucie
    > szybki

    Nitro to sam syf. Lepiej byłoby Ci kupić zmywacz silikonu, czyli taką
    czystszą
    ekstrakcyjną.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-03-11 22:47:42
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Nitro to sam syf. Lepiej byłoby Ci kupić zmywacz silikonu, czyli taką
    > czystszą ekstrakcyjną.

    Dokładnie

    Kiedyś bez zastanowienia wsadziłem zębatkę plastikową z drukarki
    atramentowej do nitro, coby z tuszu umyło bo się zasyfiło po wylaniu
    pojemnika.
    No i rozpuściło zębatkę a tuszu nie ruszyło za bardzo.
    Po tym kupiłem laserową drukarkę i literek Izopropanolu

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-03-11 22:54:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 11 Mar 2012 16:49:40 +0100, Arbiter wrote:

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości

    > polerowałem go polerką mechaniczną (Fareclą G3), ale lekko. Mimo to był
    > odporny na nitro.

    Szybek nigdy nie poleruj - z obu stron zabezpieczone są bezbarwnym lakierem
    który zatrzymuje promieniowanie UV.
    Bez tego poliwęglan się niszczy pod wpływem światła słonecznego.

    Więc tak czy owak to myślę że masz szybkę do wymiany.

    Te rzeczy są dość delikatne - to się myje najwyżej płynem do mycia naczyń i
    to bez szorowania. Nie ma też co przesadzać z waleniem myjką cisnieniową po
    reflektorach, właśnie z uwagi na tą warstwę ochronną.

  • 7. Data: 2012-03-11 23:54:57
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Szybek nigdy nie poleruj - z obu stron zabezpieczone są bezbarwnym
    > lakierem
    > który zatrzymuje promieniowanie UV.
    > Bez tego poliwęglan się niszczy pod wpływem światła słonecznego.

    teoretycznie tak, ale wiele osób pisze na forum VW, ze polerowali i przez 2
    lata było super.

    > Więc tak czy owak to myślę że masz szybkę do wymiany.

    szybka jest nierozbieralna. Koszt 1 reflektora około 2500PLN. Nie są w na
    tyle złym stanie abym decydował się na zakup

    > Te rzeczy są dość delikatne - to się myje najwyżej płynem do mycia naczyń
    > to bez szorowania.

    troche niepomyślałem z tym nitro. Ale zewnatrzna czesc była na nie odporna.
    Własnie poleruje fareclą wnętrze przez otwór po wyciągniętej soczewce

  • 8. Data: 2012-03-12 00:31:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 11 Mar 2012 23:54:57 +0100, Arbiter wrote:

    > teoretycznie tak, ale wiele osób pisze na forum VW, ze polerowali i przez 2
    > lata było super.

    Nie wiem ile u mnie to zajęło (bo ja nic nie polerowałem), ale w jakiś
    sposób pozbyłem się tej warstwy wierzchniej (pewnie myjnia) i po jakimś
    czasie wygląda to fatalnie.
    Na szczęście nie zrobiło mi się to czołowo, a bardziej góra lampy, więc
    zostawiłem jak jest.

    > szybka jest nierozbieralna. Koszt 1 reflektora około 2500PLN. Nie są w na
    > tyle złym stanie abym decydował się na zakup

    Pytanie czy faktycznie jest nierozbieralna - u mnie niby też nie
    wymienialna, a wymieniłem i dzięki temu kosztem 100zł (lampa z anglika jako
    dawca szybki) odratowałem lapę po dzwonie.

    Po podgrzaniu kleju opalarką zaczął puszczać, a wykorzystując giętkość
    poliwęglanu udało się wcisnąć klin w jednym rogu i powoli rozkleić cały
    reflektor.

  • 9. Data: 2012-03-12 02:17:40
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Po podgrzaniu kleju opalarką zaczął puszczać, a wykorzystując giętkość
    > poliwęglanu udało się wcisnąć klin w jednym rogu i powoli rozkleić cały
    > reflektor.

    Praktycznie każdy da się tak rozebrać. :>

  • 10. Data: 2012-03-12 09:33:55
    Od: <MW>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy może na zewnątrz jest goły poliwęglan więc jest odporny na nitro,
    > natomiast od środka jest czymś zaimpregnowany i właśnie uzywajac nitro

    Ja do czyszczenia takich powierzchni używam izopropylenu - sprawdza się
    świetnie. Poliwęglanowe reflektory bardzo dobrze się polerują, ale należy je
    potem zabezpieczyć lakierem - i to nie akrylowym, a poliuretanowym. Zwróć
    uwagę na jakiej bazie jest lakier, bo może sie okazać, że też rozpuszcza
    plastik.

    --
    MW