  • 11. Data: 2012-03-12 17:23:18
    Temat: Re: Odporność szyb reflektora na nitro?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Pytanie czy faktycznie jest nierozbieralna - u mnie niby też nie

    niestety chyba nikt jeszcze nie rozebrał ze skutkiem pozytywnym reflektora
    od Superb1/ Passata B5FL

    > wymienialna, a wymieniłem i dzięki temu kosztem 100zł (lampa z anglika
    > jako
    > dawca szybki) odratowałem lapę po dzwonie.

    gdy klej jest termorozpuszczalny to jak najbardziej

    > Po podgrzaniu kleju opalarką zaczął puszczać, a wykorzystując giętkość
    > poliwęglanu udało się wcisnąć klin w jednym rogu i powoli rozkleić cały

    też rozbierałem reflektory w podobny sposób (piekarnik). Ale w przypadku ww
    aut nie da się.

  • 12. Data: 2012-03-12 23:41:44
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Pytanie czy faktycznie jest nierozbieralna - u mnie niby też nie
    > wymienialna, a wymieniłem i dzięki temu kosztem 100zł (lampa z anglika jako
    > dawca szybki) odratowałem lapę po dzwonie.

    W Anglii jeździ się po lewej stronie i światła świecą na lewo.
    Zastosowanie angielskiego oświetlenia w ruchu prawostronnym powoduje
    oślepianie kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Kiedyś na promach
    sprzedawali nawet specjalne czarne naklejki na przednie klosze, które
    zasłaniając część klosza zmniejszały oślepianie.

  • 13. Data: 2012-03-12 23:50:38
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W Anglii jeździ się po lewej stronie i światła świecą na lewo.
    > Zastosowanie angielskiego oświetlenia w ruchu prawostronnym powoduje
    > oślepianie kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Kiedyś na promach

    a skąd wiesz, jaką szybę kolega przekładał? Moze przezroczystą?

  • 14. Data: 2012-03-13 00:16:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 12 Mar 2012 23:41:44 +0100, Poldek wrote:

> [...]
    > sprzedawali nawet specjalne czarne naklejki na przednie klosze, które
    > zasłaniając część klosza zmniejszały oślepianie.

    Z anglika jest tylko gładka szybka przed reflektorem, która jest taka sama
    w obu wersjach reflektora.
    Cała reszta jest jak najbardziej prawostronna i świeci po naszemu.

  • 15. Data: 2012-03-13 07:53:35
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Szybek nigdy nie poleruj - z obu stron zabezpieczone są bezbarwnym lakierem
    > który zatrzymuje promieniowanie UV.
    > Bez tego poliwęglan się niszczy pod wpływem światła słonecznego.

    Oczywiście że można polerować, robie tak od lat, także przy użyciu farecli i nie mam
    żadnych problemów ze zniszczeniem reflektrów. Testowane na dziesiątkach aut, nie
    tylko VAG. Fakt że nie zawsze udaje się całkowicie uzyskać idealną powłokę ale po
    prostu czasami wczesniejsze zniszczenia powierzchni są już zbyt duże.
    Nitra nie używaj, rozpuszcza powłokę w pare sekund, także tą zewnętrzną.

  • 16. Data: 2012-03-13 08:25:56
    Od: " AA" <c...@N...gazeta.pl>

    BearBag <c...@g...com> napisał(a):

    > Oczywi=B6cie =BFe mo=BFna polerowa=E6, robie tak od lat, tak=BFe przy u=BFy=
    > ciu farecli i nie mam =BFadnych problem=F3w ze zniszczeniem reflektr=F3w. T=
    > estowane na dziesi=B1tkach aut, nie tylko VAG. Fakt =BFe nie zawsze udaje s=
    > i=EA ca=B3kowicie uzyska=E6 idealn=B1 pow=B3ok=EA ale po prostu czasami wcz=
    > esniejsze zniszczenia powierzchni s=B1 ju=BF zbyt du=BFe.=20
    > Nitra nie u=BFywaj, rozpuszcza pow=B3ok=EA w pare sekund, tak=BFe t=B1 zewn=
    > =EAtrzn=B1.

    Polerując jest ryzyko, że reflektory zżółkną, jeśli przetrzesz lakier bezbarwny.

    Dużo szybciej jest zmatowić całość papierem na wodę (wystarczy 1500),
    odtłuścić zmywaczem do silikonów, a następnie prysnąć/przetrzeć bezbarwnym
    lakierem poliuretanowym.

    pozdr
    AA

  • 17. Data: 2012-03-13 10:59:29
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Dużo szybciej jest zmatowić całość papierem na wodę (wystarczy 1500),
    > odtłuścić zmywaczem do silikonów, a następnie prysnąć/przetrzeć bezbarwnym
    > lakierem poliuretanowym.

    zwlaszcza dla kogos kto nie posiada wiedzi i sprzetu w postaci
    kompresora i pistoletu. no i poliuretan to nie jest dobry pomysl.

  • 18. Data: 2012-03-13 16:11:31
    Od: " AA" <c...@N...gazeta.pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > zwlaszcza dla kogos kto nie posiada wiedzi i sprzetu w postaci
    > kompresora i pistoletu. no i poliuretan to nie jest dobry pomysl.

    Jak nie posiada "wiedzi", to lepiej niech pojedzie do serwisu reflektory
    wymienić na nowe.

    Byłbyś uprzejmy wyjaśnić, dlaczego bezbarwny lakier poliuretanowy nie jest
    dobrym pomysłem? :>

    pozdr
    AA

  • 19. Data: 2012-03-13 16:32:27
    Od: " AA" <c...@N...gazeta.pl>

    AA <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Byłbyś uprzejmy wyjaśnić, dlaczego bezbarwny lakier poliuretanowy nie jest
    > dobrym pomysłem? :>

    BTW: tu masz zdjęcia przed/po, w tym przypadku użyty lakier to błyszczący
    poliuretan do drewna (lepiej dać samochodowy 2k, tzn. z utwardzaczem):

    http://www.autogeekonline.net/forum/show-n-shine/190
    21-headlight-restoration-
    new-uv-sealant-idea-3.html#post252897

    Pistolet/kompresor niepotrzebny, wystarczy tzw. czyściwo lakiernicze:

    http://img.photobucket.com/albums/v512/PumpXRS/Mixtu
    re.jpg

    pozdr
    AA

  • 20. Data: 2012-03-14 09:34:24
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Pistolet/kompresor niepotrzebny

    no tak. pedzlem se pomaluje. albo walkiem.