  • 11. Data: 2009-02-08 15:28:47
    Temat: Re: Odpalanie motocykla "szybkim startem"
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Bishop" <a...@o...pl> napisał

    > A teorii o zlym wplywie na silnik to jakos nie jestem w stanie sobie
    > wytlumaczyc.....

    To Ci wytlumacze.
    Silnik nie odpala z jakiegos konkretnego powodu. Jesli to blachostka,
    to nie ma sprawy. Mozna sie bawic samostartem. Ale moze ma np. za male
    luzy zaworowe? Z samostartem odpali, ale co dalej? Nie zaszkodzi
    silnikowi taka praca?
    Trzeba znalezc przyczyne, zeby wyeliminowac ryzyko poglebiania sie
    usterki. Dlatego napisalem ze nalezy to traktowac jako awaryjny sposob i
    ze nalezy szukac przyczyny.
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 12. Data: 2009-02-08 16:44:32
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Hinek" <h...@a...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >to nie ma sprawy. Mozna sie bawic samostartem. Ale moze ma np. za male
    >luzy zaworowe? Z samostartem odpali, ale co dalej? Nie zaszkodzi

    Chyba sie zaplatales?;)
    To jest jakis zwiazek bezposredni czy nie ma?

    >Trzeba znalezc przyczyne, zeby wyeliminowac ryzyko poglebiania sie
    >usterki. Dlatego napisalem ze nalezy to traktowac jako awaryjny sposob i
    >ze nalezy szukac przyczyny.

    Sposob jak sposob. Przyspiesza i ulatwia. Jakby ktos mial zaczac
    wykrecac swice, rozgrzebywac gaznik, glowice, instalacje itp z powodu
    jakichs lekkich problemow z uruchomieniem to po prawdzie dla silnika
    zrowiej, zeby uzyl 'samostartu' i dal szanse.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 13. Data: 2009-02-08 18:03:50
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Uzytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisal

    > Chyba sie zaplatales?;)
    > To jest jakis zwiazek bezposredni czy nie ma?

    No na to wyglada :)
    Silnik motocyklowy nie wybucha od samostartu.
    Jest to jednak leczenie syfilusu pudrem i oto mi chodzilo!
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 14. Data: 2009-02-08 18:14:58
    Temat: Re: Odpalanie motocykla
    Od: " mixokret" <m...@N...gazeta.pl>

    Mozna sie bawic samostartem. Ale moze ma np. za male

    No właśnie co się dzieje przy za małych luzach zaworowych?
    Faktycznie za 1k-1,5k motocykl powinien mieć sprawdzone i ustawione luzy
    zaworowe.

    > Sposob jak sposob. Przyspiesza i ulatwia. Jakby ktos mial zaczac
    > wykrecac swice, rozgrzebywac gaznik, glowice, instalacje itp

    Racja! Zawsze mam problem po zimie z odpaleniem moto pomimo, że [ tu bije się
    w piersi] naprawdę dbam o moto.
    Stoi całą zimę w ciepłym garażu, zakonserwowany. W czasie sezonu nie ma nawet
    zająknięcia jeśli chodzi o odpalanie. Nie muszę chyba tłumaczyć, że
    akumulator jest sprawny. Natomiast jak juz zaskoczy chodzi bezproblemowo.
    Nie wiem o co chodzi.
    W tym sezonie zmienię go na wtrysk bo te gaźniki mnie powoli dobijają :-)

  • 15. Data: 2009-02-08 18:29:07
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    mixokret pisze:
    > No właśnie co się dzieje przy za małych luzach zaworowych?

    Zawory sa podparte i sie nie domykaja. Znika kompresja, motocykl ciezko
    pali.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 16. Data: 2009-02-09 07:33:14
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Kuczu" <p...@j...pl> wrote in message

    > Zawory sa podparte i sie nie domykaja. Znika kompresja, motocykl ciezko
    > pali.

    Na dluzsza mete zas wypalenie gniazd zaworowych, jesli podparte sa zawory
    ssace to takze demolka w gaznikach. Warto pilnowac, szczegolnie w
    padasakach.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 17. Data: 2009-02-09 10:54:16
    Od: " mixokret" <m...@g...pl>

    > Warto pilnowac, szczegolnie w
    > padasakach.

    Przepraszam, w czym?

  • 18. Data: 2009-02-09 15:50:25
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

    Użytkownik " mixokret" <m...@g...pl> napisał

    Kefir prawde pisze:

    > Przepraszam, w czym?

    W Kawasaki ?

    --
    Pozdro.
    Zapek i kiedys 16szt nowych zaworow.

  • 19. Data: 2009-02-10 00:17:23
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    RadoslawF napisał(a):

    > Bo silnik jest zaprojektowany do obciążeń które wynikają z normalnego
    > spalania mieszanki powietrzno-paliwowej a nie wynalazku który zmienia
    > skład tej mieszanki i jej zachowanie w komorze spalania.

    Ueee... Desperujesz drogi Mirmilku. Samostarty ulatwiaja rozruch
    silnika. Z podkresleniem slowa rozruch, ktory to sdtan silnika nie jest
    jego normalnym stanem. W sensie - uruchamiam (z roznych przyczyn) silnik
    na samostarcie, a juz za chwile pracuje on sobie zgodnie z zalozeniami
    projektowymi.

    > Jeśli ktoś ma sprzęt jednocylindrowy to zdecydowanie odradzam
    > takie wynalazki. Zdrowsze będzie palenie na pych.

    Czy ja wiem... Ciezko widze palenie na pych wspolczesnego singla
    pojemnosci >350ccm z zajebistym automatycznym odpreznikiem dla leniwych ;)

  • 20. Data: 2009-02-10 09:30:20
    Od: "Bishop" <a...@o...pl>

    Witka

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś ma sprzęt jednocylindrowy to zdecydowanie odradzam
    > takie wynalazki. Zdrowsze będzie palenie na pych.

    ...no patcz Pan, cale zycie sie tsza uczyc...normalnie nie sadzilem ze
    750ccm w jednym garze da sie z pycha wzionc...czyli dupa jestem...bo kiedys
    z chlopami zemy probowali tylko 650 za trachturem ciungac i dupa z tylu nam
    wyszla i nie chciol ten ciol zalapac....nawet kolo nie ruszylo sie...
    Normalnie nie wim po kiego ja te szkolu konczyl...trza bylo do roboty lesc
    to bym sie naumial a nie tak zmarnowalem 5 latow zeby nic nie umiec...

    Pozdrawiam

    Bishop
    Dr BIG Red
    Wawa-Wola