eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2010-10-28 12:15:18
    Temat: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: "Robert Botycki" <r...@g...pl>

    Witam,

    W lipcu wymieniłem płyn chłodniczy, ponieważ silnik się przegrzewał a płyn był
    ultra stary. Mechanik polecił mi "Borygo ALU" (aluminiowa chłodnica i kilka
    innych elementów), co kupiłem i co wlaliśmy do układu chłodzenia. Nie
    rozwiązało to problemu (winny okazał się termostat), za to pojawił sie problem
    z płynem.

    Po 2-3 miesiącach, płyn zmienił się w brunatną, zupełnie nieprzejrzystą ciecz
    (żeby nie napisać "maź"). Po spuszczeniu płynu i zalania wodą, kolor płynu w
    układzie niewiele się zmienił. Po miesiącu jeżdżenia znów spuściłem płyn i
    uzupełniłem wodą z dodatkiem środka do płukania Valvoline. Tym razem ciecz
    była już jaśniejsza, ale nadal zdecydowanie był to syf. Po spuszczeniu płynu
    ze środniem do płukania ścianki zbiorniczka wyrównawczego są oblepione
    (wcześniej też były) brunatną mazią (może lekko tłustawą w dotyku).
    W tej chwili znów zalałem układ czystą wodą i zastanawiam się co można z tym
    jeszcze zrobić. Uszczelka pod głowicą jest szczelna.

    Podejrzewam zaszła jakaś reakcja chemiczna między Borygo a starym płynem.

    Pytanie: czy jest jakaś chemia, która jest w stanie to przepłukać (tzn.
    rozpuścić maź oblepiającą ścianki - mechanicznie maź bardzo łatwo schodzi - po
    prostu odpada, nie lepi się itp.)?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,

    Robert

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2010-10-28 12:52:28
    Temat: Re: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: Tomasz Tybusz <t...@j...pl>

    W dniu 2010-10-28 12:15, Robert Botycki pisze:
    > Witam,
    >
    > W lipcu wymieniłem płyn chłodniczy, ponieważ silnik się przegrzewał a płyn był
    > ultra stary. Mechanik polecił mi "Borygo ALU" (aluminiowa chłodnica i kilka
    > innych elementów), co kupiłem i co wlaliśmy do układu chłodzenia. Nie
    > rozwiązało to problemu (winny okazał się termostat), za to pojawił sie problem
    > z płynem.
    >
    > Po 2-3 miesiącach, płyn zmienił się w brunatną, zupełnie nieprzejrzystą ciecz
    > (żeby nie napisać "maź"). Po spuszczeniu płynu i zalania wodą, kolor płynu w
    > układzie niewiele się zmienił. Po miesiącu jeżdżenia znów spuściłem płyn i
    > uzupełniłem wodą z dodatkiem środka do płukania Valvoline. Tym razem ciecz
    > była już jaśniejsza, ale nadal zdecydowanie był to syf. Po spuszczeniu płynu
    > ze środniem do płukania ścianki zbiorniczka wyrównawczego są oblepione
    > (wcześniej też były) brunatną mazią (może lekko tłustawą w dotyku).
    > W tej chwili znów zalałem układ czystą wodą i zastanawiam się co można z tym
    > jeszcze zrobić. Uszczelka pod głowicą jest szczelna.
    >
    > Podejrzewam zaszła jakaś reakcja chemiczna między Borygo a starym płynem.
    >
    > Pytanie: czy jest jakaś chemia, która jest w stanie to przepłukać (tzn.
    > rozpuścić maź oblepiającą ścianki - mechanicznie maź bardzo łatwo schodzi - po
    > prostu odpada, nie lepi się itp.)?
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc.
    > Pozdrawiam,
    >
    > Robert
    >

    Może po prostu padła uszczelka pod głowica i masz olej w płynie
    chłodniczym? Tłustawa w dotyku + brązowy kolor to idealnie pasuje. Nie
    dymi na niebiesko z wydechu?


  • 3. Data: 2010-10-28 12:53:55
    Temat: Re: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: jack <s...@g...pl>



    >
    > Podejrzewam zaszła jakaś reakcja chemiczna między Borygo a starym płynem.


    A jakie to auto - czy coś starszego z grupy GM ? Tam kiedys stosowali płyny
    niemieszalne z obecnie glikolowymi a ich mieszanina powodowała rodzaj
    żelowania płynu.
    Czy po spuszczeniu starego płynu - płukałeś układ ?


  • 4. Data: 2010-10-28 13:01:55
    Temat: Odp: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > jeszcze zrobić. Uszczelka pod głowicą jest szczelna.

    Obawiam się, że nie.
    Przede wszystkim zdjąć głowicę.
    Silnika nie da się naprawić chemią.
    Ta maź to olej, który dostał się do układu chłodzenia.
    Największe szanse ma przez przegrzaną uszczelkę pod głowicą.
    To jest swego rodzaju bezpiecznik.
    Dopóki silnik nie zostanie naprawiony - to dalsze manipulacje
    płyno-chemiczne to tylko strata czasu i pieniędzy.
    S.


  • 5. Data: 2010-10-28 17:13:26
    Temat: Re: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Obawiam się, że nie.
    > Przede wszystkim zdjąć głowicę.
    > Silnika nie da się naprawić chemią.
    > Ta maź to olej, który dostał się do układu chłodzenia.
    > Największe szanse ma przez przegrzaną uszczelkę pod głowicą.
    > To jest swego rodzaju bezpiecznik.
    > Dopóki silnik nie zostanie naprawiony - to dalsze manipulacje
    > płyno-chemiczne to tylko strata czasu i pieniędzy.
    > S.

    aaaaaaaaaaaaaaameeeen

    wszstko w temacie. przegrzanie silnika = sciaganie glowicy, planowanie,
    uszczelka pod glowice itd.
    przerabialem wielokrotnie....


  • 6. Data: 2010-10-28 18:29:03
    Temat: Odp: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > wszstko w temacie. przegrzanie silnika = sciaganie glowicy, planowanie,
    Z tym planowaniem to różnie bywa.
    Ja tam biorę liniał i szczelinomierz i po prostu sprawdzam czy
    krzywizna nie jest za duża. Wcześniej czyszczę głowicę ze starej uszczelki.
    Z drugiej strony, wiem, że większość zakładów dolicza planowanie jako
    standard.
    Moim zdaniem dla zakładu jest lepiej splanować= oczyścić powierzchnie ze
    starej uszczelki.
    Szybciej i dodatkowo obciążenie klienta +100 zł.
    S.


  • 7. Data: 2010-10-28 19:47:36
    Temat: Re: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Sylwester Łazar wrote:
    >> wszstko w temacie. przegrzanie silnika = sciaganie glowicy,
    >> planowanie,
    > Z tym planowaniem to różnie bywa.
    > Ja tam biorę liniał i szczelinomierz i po prostu sprawdzam czy
    > krzywizna nie jest za duża. Wcześniej czyszczę głowicę ze starej
    > uszczelki. Z drugiej strony, wiem, że większość zakładów dolicza
    > planowanie jako standard.
    > Moim zdaniem dla zakładu jest lepiej splanować= oczyścić powierzchnie
    > ze starej uszczelki.
    > Szybciej i dodatkowo obciążenie klienta +100 zł.
    > S.

    Są dwie strony medalu. Robią to bo jak nie zrobia a wydaje się ok to a pół
    toku klient przychodzi z reklamacją. A tak maja wieksza pewność.
    --
    Marek P.



  • 8. Data: 2010-10-28 20:59:20
    Temat: Odp: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > toku klient przychodzi z reklamacją. A tak maja wieksza pewność.
    ... i wyższy rachunek.
    Chodzi mi o to, że pomiar krzywizny jest bajecznie prosty.
    Dla każdej głowicy są podane dopuszczalne odchylenia.
    Nie widzę sensu szlifowania niepogiętej głowicy poza zdjęciem
    resztki przyklejonej uszczelki.
    Nie wiem jeszcze na ile istotne jest po planowaniu założenie grubszej
    uszczelki pod głowicę
    i jaki to ma praktyczny sens.

    Ale to już w zasadzie nie na temat.


  • 9. Data: 2010-10-28 21:12:37
    Temat: Re: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jack" <s...@g...pl> napisał w
    > A jakie to auto - czy coś starszego z grupy GM ? Tam kiedys
    > stosowali płyny
    > niemieszalne z obecnie glikolowymi a ich mieszanina powodowała
    > rodzaj
    > żelowania płynu.

    Mozesz cos wiecej o tym plynie ? Troche dziwne by to bylo, ale
    pewnie google znajdzie, tylko czego szukac ?

    J


  • 10. Data: 2010-10-28 23:59:46
    Temat: Nie, nie, nie - to nie jest uszczelka pod głowicą
    Od: "Robert Botycki" <r...@N...gazeta.pl>

    Uszczelkę "przerabiałem" kilka razy w różnych samochodach i to nie to.
    Osad jest ziarnisty, ale ziarno jest tak drobne że jest praktycznie jak
    "masło" (dlatego napisałem tłustawa maź). Coś jak ił, zdecydowanie nie jak
    kamień kotłowy. Po wzięciu do ręki i rozsmarowaniu nie ma mowy o tłuszczu -
    dłoń jest sucha, nie lepi się (tylko tyle co od glikolu). Z plastikowego
    zbiorniczka osad bardzo łatwo schodzi - wystarczy lekko dotknąć (nie
    rozsmarowuje się jak osad z oleju).
    Auto to stary Saab 9000 (jeszcze sprzed czasów GM). Większość czasu
    serwisowany w serwisie firmowym, więc możliwe że był zalany niemieszalnym
    płynem GM.
    Chłodnica (i kilka rurek) jest aluminiowa, blok stalowy a nagrzewnica jest
    mosiężna.
    Czy na zmieszanie niemieszalnego płynu jest jakieś lekarstwo?
    Pozdrawiam,
    Robert

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: