  • Data: 2010-11-17 10:22:40
    Temat: Odp: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i...@t...hamstera.pl...
    > http://www.dpreview.com/reviews/canoneos60d/page19.a
    sp

> [...]
    > sceny. Canonik próbuje się ratować przed szumem ucinając czerń
    > masakrycznie
    > wysoko. Tak wysoko, że ze zdjęcia znika zupełnie leżąca poziomo szpulka z
    > nicią o szerokości 200 pikseli :)))
    >
    > Zresztą na niższych ISO jest nie lepiej. Jasne partie są porównywalne, ale
    > cieniach jest po prostu przepaść. Popatrzcie np. na lewą część etykiety na
    > butelce. No i 60D chyba mocno oszukuje przy wartości ISO, bo wszystko jest
    > ciemniejsze o co najmniej pół EV.
    >
    > Krótko - Canon jest w czarnej, murzyńskiej hmm chacie :)))
    --------------------------
    W tym teście fotki z Nikona zdają się mieć zakręconą kolejność
    i z tego powodu trudno jest tu cokolwiek jednoznacznie porównać.
    Jak się je odwrotnie poustawia, to Nikon wypada trochę lepiej od
    Canona, choć nie ma pewności czy coś jeszcze nie jest tu zamieszane.
    W każdym razie żadnej spektakularnej przepaści na korzyść
    któregokolwiek modelu ja tu nie widzę. Nikon ma deko mniejszą
    rozdzielczość i troszkę większą fizycznie matrycę, a dzięki temu
    większe pojedyncze piksele i było by dziwne, gdyby miał gorsze
    parametry szumu od Canona. Fizyka nie da się tak tanio oszukać.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl