    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odp: Odp: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Date: Sun, 2 Feb 2014 16:21:55 +0100

    > Skąd Ci się wzięły te GSps? Tu nikt nośnej GSM nie chce analizować -
    > wystarczy próbkowanie rzędu pojedynczych kSps.
    Oczywiście, że masz rację jeśli chodzi o próbkowanie oscyloskopu.
    Miałem na myśli mega sample per second MS/s.
    kSps może być, ale tylko wtedy, gdy prąd z czujnika będzie przechodził przez
    filtr
    RC.
    Inaczej wydaje mi się, że z tego nic nie będzie.
    Musimy się na tym etapie umówić o jakiej dokładności mówimy.
    Bo jeśli 10% to może się załapiemy.
    Pod warunkiem, że pojedyncze kSps będą w okolicach 9 kSps, a nie 1kSps.
    Zważywszy, że oscyloskopy z natury mają podstawę czasu w skokach 1,2,5
    to może nie starczyć jednak te 5kSps, bo to oznacza okres próbkowania:
    T=1/5000 = 0,2ms= 200us
    Tutaj musimy wykryć amplitudę piku, więc potrzebujesz przynajmniej 10
    próbek.
    10 próbek trwa 2ms.
    Jeżeli impulsy w szczytowych momentach nie trwają krócej, to może i się
    załapiemy.
    Jednak wydaje mi się, że jeśli na wejściu jest MC34063A, to na wejściu może
    być
    naprawdę nieregularna sieczka.
    Możesz się ze mną nie zgodzić, ale sam wiesz co robi ta przetwornica.
    S.