-
1. Data: 2013-08-19 08:03:57
Temat: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Jest sobie kostka z konektorami 6.3mm, wygląda tak:
http://imageshack.us/a/img819/1700/img0652xw.jpg
http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2012/03/
to_wpinamy_w_regulator_napi%C4%99cia-333x500.jpg
Kostka idzie od alternatora do regulatora w motocyklu, nie wiem jaki prąd tam
płynie, ale podejrzewam że kilkanaście amper będzie. Grzeje się, bo grzać się
musi, ale grzeje się za bardzo - ciężko utrzymać w ręku, kostka jest wyraźnie
cieplejsza od kabli. Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?
Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe druciane
szczotki albo coś w tym stylu?
--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/
-
2. Data: 2013-08-19 08:15:23
Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: PiteR <e...@f...pl>
Adam Wysocki pisze tak:
> Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?
boczne i lutownica ;)
--
Piotr
-
3. Data: 2013-08-19 08:28:24
Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
PiteR <e...@f...pl> wrote:
>> Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?
>
> boczne i lutownica ;)
Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)
--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/
-
4. Data: 2013-08-19 09:04:29
Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-08-19 08:28, Adam Wysocki pisze:
> PiteR <e...@f...pl> wrote:
>
>>> Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?
>>
>> boczne i lutownica ;)
>
> Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)
>
Lutownica po to, aby przewody zalutować w stykach.
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
5. Data: 2013-08-19 09:11:27
Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 08:03:57 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe druciane
Szkoda kasy i czasu na pseudoczyszczenie chemią, kup komplet małych pilników,
przydadzą się też do czego innego :>
L.
-
6. Data: 2013-08-19 14:59:23
Temat: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> > boczne i lutownica ;)
> Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)
Kolega doradził najlepiej.
Nic nie zastąpi połączenia bezstykowego.
Ja regularnie zalutowuje przewody w swoich samochodach.
Mam dość ciągłego czyszczenia styków, których nawet nie potrzebuję
rozłączać.
Rozłączanie jest potrzebne, aby ....oczyścić styki.
To jest bezsens.
Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
cążkami.
Rozłączanie jest tak samo szybkie jak zdejmowanie złączy. Czasem szybsze.
Ponowny montaż jest dłuższy, gdyż trzeba żmudnie odizolować, pobielić,
nasunąć koszulkę termokurczliwą i zalutować. Czasem obwinąć taśmą.
Jednak zajmuje to dodatkowo tylko 5 minut/złącze. (za pierwszym razem)
Zalety: ginie problem braku styku.
Jest to dobre zwłaszcza zimą.
Czasem odlutuje się przewód. To zdarza się sporadycznie, ale głównie przy
mechanicznym wyszarpaniu, podczas naprawy.
Głównie na styku z czujnikiem ze złączem stalowym.
Ponowny demontaż tego połączenia lutowanego jest łatwiejszy, jeżeli zamiast
koszulki termokurczliwej,
używa się taśmy izolacyjnej.
Starą koszulkę trudno zdejmuje się z przewodu.
Dlatego wolę używać taśmy. Koszulka za to ładniej wygląda, jednak jest
bardziej sztywna.
Ponowny demontaż/ montaż przewodu bez złącza jest dużo prostrzy,
gdyż przewody przecina się w miejscu lutowania.
Ponownie: tylko lutowanie i izolowanie, bez odizolowywania przewodu i
bielenia.
Ucięte kawałki usuwa się szybko grotem lutownicy podczas lutowania.
Moim zdaniem, złącza w motoryzacji są niepotrzebne, wręcz zbędne.
--
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB.
-
7. Data: 2013-08-19 16:04:15
Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
news:gof.pme.1376892237@news.chmurka.net...
> Jest sobie kostka z konektorami 6.3mm, wygląda tak:
>
> http://imageshack.us/a/img819/1700/img0652xw.jpg
> http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2012/03/
to_wpinamy_w_regulator_napi%C4%99cia-333x500.jpg
>
> Kostka idzie od alternatora do regulatora w motocyklu, nie wiem jaki prąd
> tam
> płynie, ale podejrzewam że kilkanaście amper będzie. Grzeje się, bo grzać
> się
> musi, ale grzeje się za bardzo - ciężko utrzymać w ręku, kostka jest
> wyraźnie
> cieplejsza od kabli. Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie
> styków?
> Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe
> druciane
> szczotki albo coś w tym stylu?
Wywal kostke i polutuj te przewody. Jak nie chcesz miec problemow to
lutowanie to zapewni. A ze nie mozna rozlaczyc - rozlaczyc trzeba jak
bedziesz zmuszony wymieniac spalony regulator. A pali sie on w wiekszosci
przypadkow przez brak styku na tej kostce.
Tmek
-
8. Data: 2013-08-19 18:46:22
Temat: Re: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
news:kut5ev$5hh$1@mx1.internetia.pl...
> Nic nie zastąpi połączenia bezstykowego.
> Ja regularnie zalutowuje przewody w swoich samochodach.
> Mam dość ciągłego czyszczenia styków, których nawet nie potrzebuję
> rozłączać.
Przykre... co to za samochody masz?
Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)
> Rozłączanie jest potrzebne, aby ....oczyścić styki.
> To jest bezsens.
Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...
> Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
> cążkami.
Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...
-
9. Data: 2013-08-19 20:42:35
Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: PiteR <e...@f...pl>
Adam Wysocki pisze tak:
> Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)
Tak, kostki należy odłączać od samochodu. Im więcej ich odłączymy
tym lepiej dla zdrowia psychicznego kierowcy ;)
Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?
--
Piotr
-
10. Data: 2013-08-19 21:21:31
Temat: Odp: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> Przykre... co to za samochody masz?
Nie ma znaczenia: wszystkie mają kostki.
> Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)
Zdaje się, że już kiedyś to mówiłeś. Skąd to wiesz?
Od tamtego czasu nic się nie popsuło?
> Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
> zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...
Zadam 3 pytania:
Co wymienia mechanik, diagnozujący brak załączania wentylatora chłodnicy po
przekroczeniu 110 stopni?
a) czujnik
b) czyści złącze
Na co jest wystawiony rachunek?
Co powiedział klientowi?
> > Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
> > cążkami.
> Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
Biorę to pod uwagę :-)
Większość ludzi w sierpniu pije kolorowe napoje z lodówki.
Marki produktów znajdziesz w reklamie w każdym TV.
Mniejszość kupuje czystą wodę.
Co jest bardziej rozsądne?
> Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...
Jaki?
Z zalutowanymi w większości wszystkimi złączami?
Ja o takim marzę.
Nie mam możliwości nawet zakupu.
Żaden producent tego nie oferuje, gdyż nie potrafi/nie chce wykonać dwu-
lub trójprzewodowej instalacji,
do wszystkich czujników i odbiorników, zalutowanej do prostych końcówek
lutowniczych,
podobnie jak to miało miejsce w centralach telefonicznych z lat 70 ubiegłego
wieku.
Tam było co prawda owijanie, ale wystarczało, bo centrala w przeciwieństwie
do samochodu,
znajdowała się we wnętrzu budynku z dachem.
--
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB.