  • 1. Data: 2010-10-30 12:57:39
    Temat: Xsara 1.6 - prośba o diagnozę
    Od: "Marquez" <n...@p...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, albo wie czego efektem jest
    wyciek widoczny na zdjęciach:

    http://img185.imageshack.us/img185/7461/xsara16dsc49
    42.jpg
    http://img255.imageshack.us/img255/6654/xsara16dsc49
    44.jpg
    http://img153.imageshack.us/img153/4813/xsara16dsc49
    45.jpg

    Pacjent Xsara II 1.6, 2001, skrzynia manualna

    Że dotyczy skrzyni biegów to się domyślam, ale może ktoś coś więcej umie
    powiedzieć na ten temat?
    Dodam, że prawy uszczelniacz i łożysko półosi zostały wymienione, gdy
    pojawił się wyciek.
    Teraz nowy wyciek mam w miejscu widocznym na fotach.

    Przy okazji może ktoś z Was wie, czego efektem jest skrzypienie (ocieranie
    się metalu o metal) przy gwałtowniejszym dodawaniu i ujmowaniu gazu,
    wyłącznie kiedy samochód jest na biegu? Może to być wina kończącej się
    skrzyni biegów?

    Wszelkie sugestie mile widziane:)

    Pozdrawiam,
    Marquez

  • 2. Data: 2010-10-30 13:02:06
    Temat: Re: Xsara 1.6 - prośba o diagnozę
    Od: "Marquez" <n...@p...pl>

    UPDATE:

> [...]
    > się metalu o metal) przy gwałtowniejszym dodawaniu i ujmowaniu gazu,
    > wyłącznie kiedy samochód jest na biegu? Może to być wina kończącej się

    Skrzypienie występuje po dłuższym postoju i zanika po przejechaniu
    przynajmniej 5km.

  • 3. Data: 2010-10-30 15:33:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-30 12:57, Marquez pisze:
> [...]
    > Pacjent Xsara II 1.6, 2001, skrzynia manualna
    > Że dotyczy skrzyni biegów to się domyślam, ale może ktoś coś więcej umie

    Niekoniecznie skrzyni, moze puszczac uszczelniacz wału korbowego.
    Ew. rozleciala sie tulejka walka sprzęgłowego. Jedno i drugie groszowe
    sprawy (35pln tuleja, 105pln uszczelniacz wału) , ale tak czy inaczej
    skrzynie trzeba zrzucac.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 4. Data: 2010-10-30 15:41:55
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

> [...]
    > się metalu o metal) przy gwałtowniejszym dodawaniu i ujmowaniu gazu,
    > wyłącznie kiedy samochód jest na biegu? Może to być wina kończącej się

    Zainteresuj się mechanizmem różnicowym - w skrzyniach montowanych do
    TU3(1.4) występował problem z łożyskiem w układzie różnicowym - przy
    około 200kkm zaczynało chrobotać przy odejmowaniu gazu, a w najgorszym
    przypadku kończyło się dziurą w obudowie układu różnicowego.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 5. Data: 2010-10-30 22:29:49
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-10-30 15:41, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
> [...]
    > około 200kkm zaczynało chrobotać przy odejmowaniu gazu, a w najgorszym
    > przypadku kończyło się dziurą w obudowie układu różnicowego.

    To jest skrzynia rodziny BE i nie ma nic wspólnego ze skrzyniami MA
    stosowanymi w mniejszych silnikach.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 6. Data: 2010-10-31 02:34:09
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Marquez"

    > http://img153.imageshack.us/img153/4813/xsara16dsc49
    45.jpg

    Uff dobrze, że nie Punto, bo sonda by poszła, że hoho... ;-)

  • 7. Data: 2010-10-31 10:44:46
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-10-30 22:29, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > To jest skrzynia rodziny BE i nie ma nic wspólnego ze skrzyniami MA
    > stosowanymi w mniejszych silnikach.

    Wiec o jeden problem mniej do zmartwien :)
    Napisalem co wiedzialem i co mnie, niestety spotkalo.