    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odbiór AM/FM (pasmo CB)
    Date: Sun, 14 Jun 2015 01:35:52 +0200

    Widzę na podstawie nasłuchu na kanale 19. (bo na innych tylko głucha
    cisza, tzn. szum), że współczesne radia CB tak samo odbierają
    niezależnie od tego, czy przełącznik jest w pozycji AM czy FM. Rozumiem,
    że przełącznik dotyczy tylko nadajnika, natomiast w odbiorniku siedzi
    jakiś "uniwersalny" scalak. Pytanie moje zatem jest, jak to jest
    zrobione, że scalak sam rozpoznaje rodzaj modulacji.

    Ja wiem, że można odebrać FM radiem AM, ale trzeba je odstroić i
    dynamika jest wyraźnie mniejsza. Natomiast w CB niezależnie od położenia
    przełącznika AM/FM radio gra tak samo, więc to nie jest to rozwiązanie.