  • Data: 2015-06-14 10:15:10
    Temat: Re: Odbiór AM/FM (pasmo CB)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:mlieoo$e4u$1@node1.news.atman.pl...
    > Ja wiem, że można odebrać FM radiem AM, ale trzeba je odstroić i

    Jak w pierwszych dekektorach, gdzie w taki sposób zmiana częstotliwości
    przekłada(ła) się na zmianę amplitudy, którą można zdjąć pojedynczą diodą, w
    takim stanie działają też detektory superreakcyjne - na zboczu.

    > dynamika jest wyraźnie mniejsza. Natomiast w CB niezależnie od położenia
    > przełącznika AM/FM radio gra tak samo, więc to nie jest to rozwiązanie.

    W tańszych urządzeniach tego nie ma raczej, moooże w jakichś drogich
    urządzeniach np. kontrolnych na CSKER, czy profesjonalnym analizatorze.
    Stawiam raczej na to, że coś jest do dupy, modulator, że produkuje modulację
    pasożytniczą... W urządzeniach, których każdego nośna stoi w innym miejscu,
    tego bym się spodziewał. Nieliniowy tor w.cz. i/lub p.cz., nieliniowy
    detektor, albo niedoskonały, to i obie modulacje mogą się trafić
    jednocześnie, odbiór sygnału w stanie takim, że istotne jego listki
    przychodzą z kilku kierunków i zmiana częstotliwości powoduje zmianę kąta, w
    jakim te listki nakładają się na siebie, przez co różny jest wypadkowy
    chwilowy poziom sygnału, a zależność potrafi być bardzo silna, zwłaszcza w
    górach, pojawia się więc coś na kształt modulacji amplitudy i może to zostać
    zdjęte zwyklym detektorem AM. Więc i radio każdą z nich odbiera bez
    dodatkowego przestawiania.
    Bo o posiadanie jednocześnie załączonych detektorów obu modulacji, to radia
    nie podejrzewam, chyba, że coś się zwarło.

    896510439 896126048