  • 1. Data: 2009-07-11 14:49:10
    Temat: Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Czy jak włożę normalny dysk wyjęty z drugiego komputera i włożę do tej
    obudowy na USB to dysk będzie działał? Będzie widziany przez system?
    Popatrzyłam sobie teraz na takie obudowy, tylko nie wiem, którą tanią
    wybrać. W komputerze mam kontroler IDE Sata, w komputerze jest dysk na SataII.
    http://www.twenga.pl/cena/64637665.html
    http://www.twenga.pl/cena/53445634.html
    Albo który z tych?
    http://www.twenga.pl/cena/64637665.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2009-07-11 15:28:09
    Temat: Re: Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Animka wrote:
> [...]
    > Popatrzyłam sobie teraz na takie obudowy, tylko nie wiem, którą tanią
    > wybrać. W komputerze mam kontroler IDE Sata, w komputerze jest dysk na

    Powoli...
    - "w komputerze jest kontroler IDE Sata" - czyli jest złacze do
    standardowych (starszych) ide (szeroka wtyczka) i do SATA?
    - kontroler jest w dysku twardym,
    - http://www.twenga.pl/cena/53445634.html - do dysków laptopowych
    (2.5 cala)
    - ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
    widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-07-11 15:34:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4a58af8b$...@n...home.net.pl...
    > - ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
    > widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

    CEB-25 - 2,5"
    CEB-35 - 3,5"
    I -IDE
    S - SATA

    Mogę polecić, ale coś nie pasuje ceb-25s z dyskiem samsunga - niskie
    transfery bez dodatkowego zasilania.

  • 4. Data: 2009-07-11 16:33:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    DooMiniK pisze:

    > Powoli...
    > - "w komputerze jest kontroler IDE Sata" - czyli jest złacze do
    > standardowych (starszych) ide (szeroka wtyczka) i do SATA?

    Nie wiem, ten dysk w komputerze jest na Sata II
    Obudowa zewnętrzna, którą bym chciała kupić do dwóch leżących gdzieś tam
    na półce w szafie dysków twardych jest podpinana do USB jak widzę z opisu.
    Gniazdka USB to m.in w komputerze mam:

    Złącza wewn. 1xPCI-e 16x, 3xPCI, 2xDIMM DDR
    Złącza zewn. 4xUSB 2.0, 2xPS2, 1xRJ45, 6xAudio, FireWire, VGA
    Inne Czytnik kart 9-in-1
    Kontroler FireWire

    > - kontroler jest w dysku twardym,

    A ja nie wiem, nie znam się.

    > - http://www.twenga.pl/cena/53445634.html - do dysków laptopowych
    > (2.5 cala)
    > - ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
    > widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

    Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?
    Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób
    wykorzystać.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-07-11 16:34:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    DooMiniK pisze:

    > - ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
    > widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

    Do małych dysków, czyli jakich?

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-07-11 16:37:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:
> [...]
    > I -IDE
    > S - SATA
    >
    > Mogę polecić, ale coś nie pasuje ceb-25s z dyskiem samsunga - niskie

    To w takim razie do czego są te obudowy? Kompletnie sie na tym nie znam :-(

    Czyli któreś z tych nadawałyby się?"
    http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Dyski-twarde-i-
    obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-07-11 16:46:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Do małych dysków, czyli jakich?

    Takie, jak siedzą w laptopie.
    Lepiej podaj model dysku, który chcesz włożyć.

  • 8. Data: 2009-07-11 16:48:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?

    Zasilający jest też na usb, ale wtyczka w obudowie jest inna przy dyskach
    2,5". Pomaga w czasie rozruchu dysku (największy pobór).

    > Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób
    > wykorzystać.

    3,5"? Jak tak, to z obudowami do takich dysków nie miałem kontaktu.

  • 9. Data: 2009-07-11 16:50:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > To w takim razie do czego są te obudowy? Kompletnie sie na tym nie znam
    > :-(

    Zamiast montować w komputerze można włożyć do plecaka/torebki i używać jak
    pendrive (gabaryty są większe, ale pojemność też jest większa).

    > Czyli któreś z tych nadawałyby się?"
    > http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Dyski-twarde-i-
    obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

    tak

  • 10. Data: 2009-07-11 16:58:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:

    > 3,5"? Jak tak, to z obudowami do takich dysków nie miałem kontaktu.

    Jeśli to to taki zwykły w zwykłym komputerze dysk, to chyba 3,5. Aż
    głupio, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałam.

    --
    animka