    From: Borneq <b...@a...hidden.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Obrysy ale z dziurami
    Date: Wed, 12 Nov 2014 17:45:43 +0100

    Mimo że plamy są skomplikowane:
    http://i.imgur.com/mgtJb5E.png
    To jednak poprawiona metoda obrysów obrysowuje je bardzo dobrze.
    Jak mam skomplikowany obrys wielokąt, to najpierw dzieliłem go na części
    bardziej wypukłe - to znaczy w najcieńszym miejscu dzieliłem go wtedy
    gdy jego powierzchnia dużo mniejsza niż otaczający go wielokąt wypukły.
    Potem w zależności od średniej jasności takie fragmenty obrysów łączyłem
    algorytmem Weilera-Athertona.
    Jednak teraz pojawiła się kwestia dziur w obrysach. Gdy mam jakiś obrys,
    to najpierw tworzę zewnętrzny kontur, potem zero, jednen, lub więcej
    konturów "dziur" dla tego kontury.
    To już mam, ale w jaki sposób teraz dzielić - zamiast wielokąta mogę
    mieć teraz obwarzanek i potem jak je łączyć? Czy też tak podzielić aby
    powstały bez dziur i normalnie potem je łączyć, ale jak je dzielić?
    Teraz dzielenie składa się z etapów:
    1. obrys obrysowuję wielokątem wypukłym (alorytm Grahama)
    2. znajduję dwa najbliższe sobie punkty, które odległe są od siebie po
    obwodzie a bliskie w linii prostej(złożoność kwadratowa ale tak bardzo
    nie przeszkadza), wybieram ekstremum stosunku tych dwóch odległości

    Jak zrobić to dla dziur?
    1. Chyba obrysowuję obrys zewnętrzny wielokątem wypukłym, porównując to
    z różnicą pól zewnętrznego i wewnętrznych dziur.
    2. tu nie za bardzo wiem, po jednym podziale też powinny pozostać
    dziury, przy kilkukrotnym podziale powinny zniknąć