  • 21. Data: 2009-04-30 18:31:38
    Temat: Re: Obrotowe holdery Cokin - jest coś takiego?
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    kamil pisze:
    /.../
    > Jedynym minusem jest to, ze czasem krecac holderem dokreca sie tez pierscien
    > jeszcze mocniej, po czym trudno go zdjac, ale nie pamietam kiedy ostatni raz
    > musialem go wyciagac.

    Pasek do spodni, skórzany. 100% skuteczności, przy okazji można jeszcze
    słoik odkręcić.

    ALex

  • 22. Data: 2009-04-30 19:52:38
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski) <a...@g...torun.pl> napisał(a):

    > kamil pisze:
    > /.../
    >
    > Pasek do spodni, skórzany. 100% skuteczności, przy okazji można jeszcze
    > słoik odkręcić.

    Są też i inne minusy. Winieta prze szerokich obiektywach. I taka dziwna wada.
    Niebo bywa jakieś ziarniste. Nie są to szumy ale dziwna mozaikowatośc. Przy
    filtrze połówkowym nakręcanym na obiektyw tego nie widziałem ale przy holderze
    Cokina tak. Może to wynik oddalenia szybki-filtra od obiektywu i jakieś
    odbłyski z boku - nie wiem.

  • 23. Data: 2009-04-30 20:13:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2009 20:31:38 +0200, ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski) wrote:
    > Pasek do spodni, skórzany. 100% skuteczności, przy okazji można jeszcze
    > słoik odkręcić.

    Ja ostatnio wszelkie zakleszcze otwieram termicznie, znaczy się zewnetrznego
    delikatnie nad gazem i potem delikatnie paluszkami się wszystko odkreca/rozklada :)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2009-04-30 20:36:22
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Gil pisze:
    /.../
    > Są też i inne minusy. Winieta prze szerokich obiektywach.

    <http://www.cokin.com/ico6-WIDE-ANGLE-HOLDER.html>
    Czyli klasyczny slim. Są jeszcze szersze holdery - bez trzymacza polara.

> [...]
    > Cokina tak. Może to wynik oddalenia szybki-filtra od obiektywu i jakieś

    Dobre filtry są barwione zanurzeniowo. Masówki bywa, że natryskowo.

    ALex

  • 25. Data: 2009-04-30 20:55:28
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Czyli klasyczny slim. Są jeszcze szersze holdery - bez trzymacza polara.

    > Dobre filtry są barwione zanurzeniowo. Masówki bywa, że natryskowo.

    To zaobserwowałem przy oryginalnych płytkach Cokin:
    P121S G2 Soft ND8 -0.9
    oraz
    P120 G1

  • 26. Data: 2009-05-01 08:10:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Są też i inne minusy. Winieta prze szerokich obiektywach. I taka dziwna
    > wada.

    Z tym poradzilem sobie za pomoca pily, po obcieciu dwoch slotow (i tak w
    99.999% przypadkow uzywam tylko jednej polowki do mojego amatorskiego
    pstrykania) nawet 10-22 nie winietuje z holderem P.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2009-05-02 19:32:06
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > 99.999% przypadkow uzywam tylko jednej polowki do mojego amatorskiego
    > pstrykania) nawet 10-22 nie winietuje z holderem P.

    To obcięcie to dobry pomysł. Przynajmniej po tym czego dziś doświadczyłem.
    Niebo było białe a więc pomyślałem, że idealne warunki do testowania filtru
    połówkowego. Założyłem więc do aparatu Cokin 2 płytki połówkowe szaro-białe.
    Myślałem, że osiągne jakieś fajne efekty i tak było.
    Otóż niebo po tym zabiegu ma kolor fioletowy. Robiłem w RAW a potem w Nikon
    Capture. I jakakolwiek próba zmany balansu bieli na te ustawione w NC dla
    aparatu jeszcze bardziej uwypuklały kolor fioletowy. Odpowiedz dlaczego tak
    jest oczywista. Tym bardziej warto upiłować kawałek aparatu Cokin.

  • 28. Data: 2009-05-04 08:18:38
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Gil pisze:

    > Są też i inne minusy. Winieta prze szerokich obiektywach.

    Do szerokich kupuje się holder slim i po kłopocie.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 29. Data: 2009-05-04 08:22:36
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Gil pisze:
> [...]
    > Myślałem, że osiągne jakieś fajne efekty i tak było.
    > Otóż niebo po tym zabiegu ma kolor fioletowy.

    Nie za bardzo rozumiem co ma holder do koloru nieba na zdjęciu? Czy
    kolor wystąpił na obrzeżach czy całe niebo masz w gustowny fiolecik? I
    jakich filtrów używałeś? Cokin/Hitech czy chińskiej podróby?

  • 30. Data: 2009-05-04 10:30:30
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Nazgul" <a...@o...pl> wrote in message

    > Do szerokich kupuje się holder slim i po kłopocie.

    Chyba ze jeden P juz sie ma i nie uzywa, wtedy nie widze sensu wydawac
    pieniedzy na cos zbednego.

    Pozdrawiam
    Kamil