  • 1. Data: 2009-04-29 14:32:42
    Temat: Obrotowe holdery Cokin - jest coś takiego?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Patrzyłem ale albo jestem ślepy, albo wszystkie sprzedawane na allegro holdery
    mają tylko jedną pozycję filtra. Nie bardzo rozumiem jak w takim razie można
    korzystać np. z filtra połówkowego.

  • 2. Data: 2009-04-29 14:34:53
    Temat: Re: Obrotowe holdery Cokin - jest coś takiego?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote in message
    > Patrzyłem ale albo jestem ślepy, albo wszystkie sprzedawane na allegro
    > holdery mają tylko jedną pozycję filtra. Nie bardzo rozumiem jak w takim
    > razie można korzystać np. z filtra połówkowego.

    Na obiektyw nakrecasz pierscien, na to wciskasz holder i krecisz nim do
    woli.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2009-04-29 14:40:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kamil wrote:

    > Na obiektyw nakrecasz pierscien, na to wciskasz holder i krecisz nim do
    > woli.

    Tzn. kręcę adapterem?

  • 4. Data: 2009-04-29 14:47:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Tzn. kręcę adapterem?

    Jesli masz na mysli pierscien, to nie - on sieci ciasno. Calosc wyglada tak:

    http://www.picstop.co.uk/pdf/cokin_system.gif

    Holder obraca sie na adapterze (pierscieniu) bez wiekszych problemow, ale
    siedzi na tyle solidnie zeby nie odpadal przy byle wkladaniu do torby.
    Jedynym minusem jest to, ze czasem krecac holderem dokreca sie tez pierscien
    jeszcze mocniej, po czym trudno go zdjac, ale nie pamietam kiedy ostatni raz
    musialem go wyciagac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-04-29 14:48:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kamil wrote:

> [...]
    > jeszcze mocniej, po czym trudno go zdjac, ale nie pamietam kiedy ostatni raz

    Dzięki.

  • 6. Data: 2009-04-29 15:59:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Dzięki.

    Drobiazg. Tylko kupuj oryginaly, ostatnia podrobka z eBay utkwila mi na
    dobre w obiektywie i musialem oddac specowi do przeciecia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2009-04-29 17:42:48
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Patrzyłem ale albo jestem ślepy, albo wszystkie sprzedawane na allegro
    > holdery mają tylko jedną pozycję filtra. Nie bardzo rozumiem jak w takim
    > razie można korzystać np. z filtra połówkowego.

    I pamiętaj Drogi Artysto Aktywny, że są dwa rozmiary systemów Cokin ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Anna N.

  • 8. Data: 2009-04-29 18:39:22
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Anna Niedowiarek pisze:

    > I pamiętaj Drogi Artysto Aktywny, że są dwa rozmiary systemów Cokin ;-)

    A nie 4?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 9. Data: 2009-04-29 19:01:14
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Nathan pisze:

    > A nie 4?

    Nie Misiu, są dwa (2) podstawowe typu A oraz P, reszta, to tylko odmiany ;-)
    Obecnie system A nazywa się za względów marketingowych systemem
    Standard. Wszystko to dla kasy Misiu, tylko dla kasy :-)
    System jest już bardzo stary, myślę, że ma więcej lat niż TY.

    --
    Anna N.

  • 10. Data: 2009-04-29 19:43:54
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Anna Niedowiarek pisze:

    > Nie Misiu, są dwa (2) podstawowe typu A oraz P, reszta, to tylko odmiany
    > ;-)

    Nie jestem misiem. Brudzia nie piliśmy, więc proszę bez takich określeń.
    Jak masz jakieś problemy z własnym ego - zacznij wykładać w jakiejś
    prywatnej szkole.
    Co do systemu Cokin - dzięki za info. Choć mogło się obejść bez spoufalania.